Hop til indhold

min hund er bange for andre mennesker!

Gæst michellebarrett
 Share

Recommended Posts

Gæst michellebarrett

min lille gravhund er kun 6 måneder, Oddey hedder hun. når men min hund er lidt bange for andre mennesker, og jeg ser det som et stort problem. har i noget tips til hvad jeg kan gøre?? hun kan også godt finde på at gø og skælde mine gæster ud hele dagen indtil de går igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad gør gæsterne?

Rækker ud? Bøjer sig over hunden? Forsøger at få kontakt?

Hvis det er tilfældet kan jeg kun råde dig til at stoppe det.

Gæster skal ignorere hunden fuldstændig medmindre den selv søger kontakt.

Det har hjulpet her.. Og når vi får fremmede gæster får de frikadeller i hapsere til at smide på gulvet når de kommer ind. Det gør det til en lidt mere positiv oplevelse for hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er din hund også bange for fremmede når hun er ude at gå tur?

Evt går en bue udenom folk, kigger mistroisk eller lignende?

Jeg vil råde dig til at få hjælp af nogen der kan se din hund og dig idnen problemet bliver for stort.

Det du kan gøre indtil da, er at møde gæsterne udenfor. Stille og roligt og gæsterne skal ignorere din hund, som af dig bare skal belønnes med de bedste godbidder for at forholde sig roligt. Når hun er helt rolig sammen med menneskerne udenfor, så går i ind sammen, gæsterne først. Hav stadig din hvalp i snor. Gæster skal absolut ignorere hende, dvs heller ikke kigger på hende eller tale til hende, bare lade som om hun ikke er der og have rolige bevægelser.

Kun gæster i kort tid de første gange, mens i øver rutinen. Din hund skal gerne kunne afledes så godt med guf at hun ikke føler hun skal begynde at gø på noget tidspunkt! Når i har gjort det nogle gange med gæster, der bare sidder kort og får en kop kaffe, så kan din gæster begynde at smide lidt guf til hunden og hun kan få lidt længere snor. Hvis hun bliver bange igen, må i gå et skridt tilbage i træningen til der hvor det fungerede.

Prøv om ikke de virker og vend så gerne tilbage for næste skridt:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også et par stykker, der hader mennesker, jeg vil ikke anbefale at sætte snor på, hunden skal have mulighed for at komme væk og ikke tvinges til en for kort afstand til skræmmende mennesker.

nej, det er jo klart at tager man snor på, så skal man selv være ansvarlig for at hunden ikke bliver presset, det vil sige man hjælper hunden med at søge væk i tryghed:)

Link til indlæg
Del på andre sites