Hop til indhold

Bed & Breakfast i Holstebro - tillad hund

Franziska
 Share

Recommended Posts

Min kære mand skal i uge 30 (og noget af uge 29) være på en spejderlejer i nærheden af Holstebro.

Jeg kunne godt tænke mig at kom over og se det og få intoduceret Maya til tingene.

MEN MEN - jeg orker virkelig ikke at sove i telt der over (især ikke fordi jeg muligvis tager svigermor med under armen :blink: - det kedeligt at køre så langt alene)

Men kender i nogen steder man kunne sove, hvor man må have hund med og som ikke koster det hvide ud af øjne??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Du skal ikke forvente du kan leje en hytte når du kun er en person og hund. Hytterne lejes primært ud til 3 personer eller flere, og børnefamilier og flere personer har "førsteret " fordi det bedst kan betale sig for campingpladsen. Det er meget sjælden man kan leje en hytte når man kun er en eller to personer og slet ikke i højsæsonen eller tæt på, så skal de bestilles flere måneder eller uger i forvejen.

Så jeg tror ikke du skal saste på hytter på en campingplads.

Er det helt uoverskueligt at sove i telt ?? Teitur skal med mig på camping med telt for 5. år i træk og det har aldrig været noget problem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal ikke forvente du kan leje en hytte når du kun er en person og hund. Hytterne lejes primært ud til 3 personer eller flere, og børnefamilier og flere personer har "førsteret " fordi det bedst kan betale sig for campingpladsen. Det er meget sjælden man kan leje en hytte når man kun er en eller to personer og slet ikke i højsæsonen eller tæt på, så skal de bestilles flere måneder eller uger i forvejen.

Er det helt uoverskueligt at sove i telt ?? Teitur skal med mig på camping med telt for 5. år i træk og det har aldrig været noget problem.

Okay det var jeg ikke klar over...

Altså har faktisk lige fundet ud af at der bliver oprettet en flexlejer for familier der gerne vil deltage i spejderlejeren - så der kunne man måske godt sove.

Hihih og det ikke fordi jeg skal have hunden med jeg ikke gider sove i telt - hun ELSKER vores telt.. :blink: men ak - har lige været til DHB (bilfastival på vandel flyvestation) og det var sku ikke noget at råbe hurra for.. Men måske det bedre når det ikke er minusgrader om natten.. :hmm:

Men stresser Teitur ikke over de lyde der rundt omkring når i så er inde i teltet? Det min største frygt at hun bare slet ikke kan finde ro..

Og hvordan er det med varmen inde i teltet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Nu har jeg kun været campist i 2 år og har ikke besøgt andet end 4 pladser, men på de pladser har der været et ens beløb for hytteudlejning, uanset hvor mange personer man var. Man har altså skullet betale pr hytte.

Så måske TS er heldig, at finde en plads med de samme regler :x::-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Nu har jeg kun været campist i 2 år og har ikke besøgt andet end 4 pladser, men på de pladser har der været et ens beløb for hytteudlejning, uanset hvor mange personer man var. Man har altså skullet betale pr hytte.

Så måske TS er heldig, at finde en plads med de samme regler :x::-)

Det ved jeg godt, men jeg ved at campingpladserne sætter pris på at der er flere i hytten, end en person, det tjener de mest på og de ville nødig optage en hytte en hel uge til en person når der er rift om det. Ja de betaler det samme, men seks personer feks i en hytte er større indtjening end 1 person. De seks personer skal købe mere mad på campingspladsen, de skal have 6 billetter til badeland, 6 personer skal i bad, der bliver solgt 6 is, i stedet for 1 is og der er 6 der ville spille minigolf i stedet for en.

En campingejer for langt mere ud af at udleje hytter til flere personer i stedet for en enkelt, derfor er der mange steder hvor de har regler omkring det. Der ligger to campingpladser i nærheden af hvor jeg bor, der lejer de kun hytter ud, hvis man er 3 personer eller mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Okay det var jeg ikke klar over...

Altså har faktisk lige fundet ud af at der bliver oprettet en flexlejer for familier der gerne vil deltage i spejderlejeren - så der kunne man måske godt sove.

Hihih og det ikke fordi jeg skal have hunden med jeg ikke gider sove i telt - hun ELSKER vores telt.. :blink: men ak - har lige været til DHB (bilfastival på vandel flyvestation) og det var sku ikke noget at råbe hurra for.. Men måske det bedre når det ikke er minusgrader om natten.. :hmm:

Men stresser Teitur ikke over de lyde der rundt omkring når i så er inde i teltet? Det min største frygt at hun bare slet ikke kan finde ro..

Og hvordan er det med varmen inde i teltet?

Jo den første dag i telt med Teitur er ikke noget at håbe hurra for, men efter første dag, går det som regel godt, men sådan er det med dyr, har været på ridelejr mange gange med hest, og den første dag er hesten helt oppe at kører og direkte træls, og resten af ugen er den blid som et lam. Sådan er det også altid med Teitur, den første dag på tur med ham er ikke specielt morsom, men resten af ugen går det rigtig godt.

Han er altid urolig den første nat og prøver og kommer ud af teltet, men efter første aften falder han til ro. Men når man har hund med i telt, kan man faktisk kun opholde sig i teltet, om natten når man skal sove, ellers er det alt for varmt for hunden og man skal have den med til alt, man kan jo ikke bare binde den eller lukke den inde i teltet :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo den første dag i telt med Teitur er ikke noget at håbe hurra for, men efter første dag, går det som regel godt, men sådan er det med dyr, har været på ridelejr mange gange med hest, og den første dag er hesten helt oppe at kører og direkte træls, og resten af ugen er den blid som et lam. Sådan er det også altid med Teitur, den første dag på tur med ham er ikke specielt morsom, men resten af ugen går det rigtig godt.

Han er altid urolig den første nat og prøver og kommer ud af teltet, men efter første aften falder han til ro. Men når man har hund med i telt, kan man faktisk kun opholde sig i teltet, om natten når man skal sove, ellers er det alt for varmt for hunden og man skal have den med til alt, man kan jo ikke bare binde den eller lukke den inde i teltet :)

Okay.. Hmm ja mon ikke Hunden også ville være urolig i en hytte den første nat... :hmm:

Altså vi er lige i gang med at finde ud af hvordan tingene kommer til at se ud.. for familien må åbenbart i år ikke have hunden med ind på den "rigtige" lejer men kan "Parker"hunden et sted hvor der så bliver set efter den.. (ikke særlig optimalt i min verden)

Men jeg har besluttet at enten må hun komme med rundt alle de steder jeg skal hen og ellers tager vi ikke afsted (og der er det faktisk ligegyldig om vi skal sove i telt, hytte, hotel.... )

Link til indlæg
Del på andre sites