Hop til indhold

Ballerup den 17/6-2012


Recommended Posts

:lol: sådan nogen synes jeg aldrig vi har haft hos os.... eller jo... en enkelt gang eller to, men de får kun lov at komme en gang, så er de ikke velkomne i klubregi mere. DKK bestemmer man ikke altid selv :))

 

Men nogen udstillere er der bare ALTID problemer med, og det er der også med de her udstillere som rinsekretæren efterfølgende havde berettet om på udstillingskontoret, der kunne berette at det ikke var første gang der var klaget over dem.

Fordi dem Hopsa snakker om ender i KSS? eller i hvertfald i vores ring... Jeg tror at det altid kommer bag på DKK at løverne findes... Det er altid sådan "fuck nej altså nu har vi igen glemt løverne.. Hvilken ring kan vi putte dem ind i.. bum bum... Der er sq da plads her..lige mellem terrierne den ene dag og jagthundene den næste dag... Pyt med ringene ligger i hver sin ende..De fede opdrættere der trænger til at gå" :mrgreen: SÅ vi ser altid hele udstillingsområdet...

 

 

I Aalborg var der en race inde før os...Så blev folk sure fordi en hund var blevet glemt at komme ind...Så tog dommeren den ind..og så blev folk sure over det og råbte store idiot til dommeren... Det synes jeg sq ikke er ok..

 

Og sure ringsekretærer... En af de første gange vi var på en international udstilling (2 løver tilmeldt..mine begge 2)..ja jeg havde selvfølgelig sat det forkrte nummer på den forkerte hund fordi de lige pludselig flyttede en race så vi skulle ind huhej vilde dyr...Isabella fik tæven stukket i hånden..Det opdagede dommeren selvfølgelig på bordet :mrgreen: Hun synes det var pænt sjovt..Ringsekretæren blev så sur at han klaskede mig oven i hovedet med et katalog... Dumme mand!

Link til indlæg
Del på andre sites

Spøjse historier om ringpersonale! Har aldrig oplevet mærkelige sider af dem før :vedikke:

 

Jeg var afsted lørdag og heppe på to hunde, vi kender - og Møffe var med som heppekor (han heppede så ikke så meget).

 

Først skulle vi se Møffes gode bernerven Jayson. Han er en lille, men fint bygget berner og mangler absolut ringtræning, så jeg var meget spændt på, hvordan det ville gå. Han løb heldigvis med et fint Very Good, så vi er rigtig godt tilfredse og han kan nu avlsgodkendes i DBSK :5up:

 

Jayson :lun:

598463_3837334103395_1830652650_n.jpg

 

Herefter var det over til Volpino-ringen, hvor Kahlia herindefra (som ikke rigtig er her mere) skulle stille Gaby. Det gik jo super rigtig godt og konkurrenten var super flink (der var kun én anden tilmeldt af racen). Gaby løb med det hele, undtagen BIR. BIM med certifikat og hele baduljen.

421536_3837343343626_1358051310_n.jpg

 

Næste dag gjalt det kun Gaby og Møffe blev hjemme og sov. Denne gang syntes dommeren desværre at hun havde for høje skridt i fronten og for lidt pels, så hun fik ikke lov at blive Københavnsvinder. Men hun fik sit excellent!

IMG_2502.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

Fniiis. Nu kender jeg en af dem der skriver meget for KSS, så det morer mig da lidt hvis hun er en af de dåmme :lol:

 

Jeg synes godt nok sjældent vi har deciderede dårlige sekretærer/assistenter hos os.

 

Det skal i øvrigt lige siges jeg stort det aldrig skriver for DKK, men kun særlige specialklubber :mrgreen:

-og var da i øvrigt inviteret til Aalborg af KSS men sagde nej :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

På Fredericia-udstillingen oplevede jeg en af de her helt vanvittige ringsekretærer - eller nærmere to af slagsen.

 

Jeg var i ringen med to hanhunde, som er ejet af en virkelig rar svensk, ældre mand.

Den første skulle ind i juniorklassen. Han har en tandskade, som han har papir på. Det stykke papir ville jeg give ringsekretæren på forhånd, så dommeren kunne se det, men det ville ringpersonalet ikke have noget med at gøre. Jeg kunne tage det med i ringen.

 

Nu ved jeg ikke hvor mange af jer, der har handlet GD, men det er ikke en let opgave at skulle vise en hunds bedste sider frem, samtidig med at man skal stå og blafre med et stykke A4-papir, som dommeren skal glo på. Nåh, det lykkedes og hunden blev bedømt.

 

Der var på dagen ingen mellemklasse og svenskerens anden hund skulle ind åben klasse - som den eneste.

Mens jeg var ude for at skifte hund, blev hunden kaldt ind. Flere af de omkringstående sagde til ringpersonalet at hunden var på vej, men de syntes åbenbart at det gik for langsomt, så de gik videre til CH-klassen inden jeg nåede i ringen med hunden. Efter at CH-klassen var bedømt tog vi en drøftelse med dommer og ringpersonalet, da vi var flere der protesterede over at ringpersonalet var gået videre på trods af at de fik at vide at hunden var på vej. Dommeren ville godt bedømme hunden, men for at det ikke skal være løgn, så stod ringpersonalet og forsøgte at overbevise ham om at det skulle han bestemt ikke bruge tid på. Det var virkelig bizart!

 

Dommeren var en rummelig mand og ville gerne bedømme hunden og bedømt blev den og fik en rigtig fin præmiering, blev placeret i bedst i køn og fik cert. Det havde ringpersonalet så OGSÅ en mening om og bemærkning til og jeg fik at vide, at jeg så sandelig var heldig med den placering og at jeg ikke havde fortjent den. Godt man ikke er temperamentsfuld, for så kunne man da have haft lyst til at give de to konfliktsøgende tosser en overhaling!

Link til indlæg
Del på andre sites

Poster lige et billede ind af Chabal's smukke mor.

Hun har ikke været udstillet i 3 år og kun en enkelt gang i mellemklasse.

Og som I kan gætte , har hun jo så et kuld hvalpe på 5½ mdr.

Så 2. vinder i åben og 2.BTK er rigtig flot, synes jeg..

(Især med tanke på at dommeren selv havde avlet faderen til vindertæven. Og udemærket var klar over sammenhængen.)

 

DSC_6081.jpg

DSC_6050.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej. Gættede forkert. Kender ikke assistenten, men sekretæren ved jeg godt hvem er..... Hun kan godt være lidt stram (paragrafrytter)

 

Jo, tak ;-)

Og hun var ikke engang den værste af de to, hubby var værre :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...