Gæst Shrek Skrevet Juni 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2012 Er der nogen der har set noget som dette før? Det ser ikke ud til at genere ham, han klør sig ikke eller noget. Jeg har tjekket resten af kroppen og der er ingenting. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juni 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2012 Sandsynligvis en lille fredsommelig knude, som hedder kutan histiocytom. Sådan en forsvinder for det meste af sig selv i løbet af uger eller måneder. Men der ER en lillebitte risiko for at det kan være "noget værre". Det kan man bare kun få helt afklaret ved at fjerne knuden og få den undersøgt mikroskopisk. Men din hund er vist ret ung. Så det er højst sandsynligt ikke noget ondartet. Hold øje med om den vokser. Når den sidder i ansigtet, så skal den ikke vokse så meget før det er rimeligt at få den fjernet. Eller hvis din hund river hul på den. Hvornår skal I til helbredscheck næste gang? Det kan være en god ide at tage billeder af den, f.eks en gang om ugen. Så kan du lettere se, om den ændrer sig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Juni 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2012 En knude eller som min dyrlæge kaldte det "en tumor" Darwin havde noget lignede sidste efterår - i starten troede jeg det var en flåt - men da der gik hul på den og den styrtblødte kørte jeg til dyrlægen indenfor en ½ time - her fik Darwin fjernet "knuden" som viste sig at være godartet. Jeg har ikke et billede af knuden men et billede efter den var blevet fjernet. Dyrlægen tog et dybt skrab for at få det hele væk ved Darwin sad knuden på halsen lige før skulderen begynder Hold øje med den for der kan nemt gå hul på sådan en. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Shrek Besvaret Juni 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2012 Tak skal i have, det beroligede mig lidt. Jeg tænker det måske er noget hormonbetinget? Han er 10 måneder, og skal vel til sundhedstjek når han bliver et år? synes ikke der står noget om det i hans sundhedsbog, kun hvornår næste hans næste vaccine er (2015 ). Nå, men jeg holder selvfølgelig øje med det, og god idé med at tage billeder hver uge. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Juni 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2012 Darwin var cirka 18 måneder da jeg opdagede den der dims - og det var fordi jeg pillede lidt ved den, at den begyndte at bløde så kraftig - det var et blodkar der ligesom voksede ud af huden - jeg har selv fået fjernet sådan noget på mit ene lår. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Shrek Besvaret Juni 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2012 Det er nemlig meget rødt og det ser ud som om huden er virkelig tynd. Nå, man tænker vel altid det værste når der er noget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Manse Besvaret Juni 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2012 Som de andre siger vil jeg også gætte på en knude. Manse havde under munden da han også var omkring de 10 måneder, jeg gik til dyrlægen og fik lavet en prøve på den, den var heldigvis godartet. Dyrlægen sagde at der er mange unghunde der får dem, og de vil gå væk efter et par måneder, men man skal selvfølgeligt holde øje med om den bliver større! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts