Hop til indhold

Prale prale tråd


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg bliver lige nødt til at have en praletråd her :mrgreen: For jeg har ikke lige været så meget online pga. kurser på mit nye job, så jeg har slet ikke fået opdateret om alle de spændende ting Karla og jeg har lavet i den sidste uges tid :-D

 

I onsdags var vi til vores allerførste "rigtige" træning. Indtil nu har hun kun gået i hvalpelegestue.... Men onsdag startede vi så til hvalpemotivation...

 

Og hvem har liiiige en dygtig hvalp? :mrgreen:

 

Vi måtte ikke bruge kommandoer - kun håndtegn, så det var rimelig heldigt at Karla og jeg har trænet med begge dele :blink: Så bettepigen vidste udemærket godt hvad der mentes med håndbevægelserne foran hende.... De fleste af hvalpene kunne finde ud af sit - men Karla var den eneste der kendte til "dæk"....

 

Og det fede var, at da jeg forklarede instruktøren at vi altså havde brugt klikker og shaping ved træning af dæk - som hun reagerer SÅ flot på nu - så sagde hun, at det skulle jeg endelig bare blive ved med hvis det virkede for os, og jeg måtte meget gerne tage klikkeren med til træning :-)

 

Indkaldet gik fantastisk :mrgreen: Og da vi skulle holde hinandens hunde var hun bare super glad for at snakke med dette fremmede menneske.... Hun blev da godt nok endnu mere glad da "mor" kom igen, men der var ingen hylen og piven som der var ved nogle af de andre...

 

Hun var ikke helt med på instruktørens ide om at leg altså skulle foregå efter træning - ifølge Karlas hoved kunne det sagtens foregå UNDER træningen :oops: men det blev dog holdt til et minimum af hendes onde menneske....

 

Slalom blandt de andre hunde med fokus på ejer.... hmmm..... det snakker vi ikke så højt om, men lad os bare sige at det er så en af de øvelser hvor der er "room for improvement" :oops::lol:

 

Og så var der glansnummeret, da vi til sidst skulle træne "nej"... Karla er rigtig god til nej - med et stykke tørfoder! Men de godbidder jeg havde med til træning var jo skinketern! :shock: Jeg var overbevist om at det absolut ikke kunne lade sig gøre...

 

Skinketern bliver lagt på sko - det lille ansigt følger fokuseret den lille kødterning og rejser sig for at tage den. Da jeg siger nej sætter hun sig ned igen og kigger op på mig :eek: hååååårh jeg var stolt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...