Hop til indhold

Kræft- eller fedtknude.....


Hailey
 Share

Recommended Posts

......eller noget helt tredie?

 

Ja det finder jeg nok ikke ud af før på mandag, når jeg tager til dyrlæge :(

 

I formiddags opdagede jeg en knude på størrelse med en lille hasselnød på Huckie. Der er ikke noget at mærke på hans opførsel eller appetit, så den generer ham tydeligvis ikke.

 

Den er heller ikke øm eller misfarvet. jeg har barberet ham, så jeg kunne komme til at se den ordentligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
......eller noget helt tredie?

 

Ja det finder jeg nok ikke ud af før på mandag, når jeg tager til dyrlæge :(

 

I formiddags opdagede jeg en knude på størrelse med en lille hasselnød på Huckie. Der er ikke noget at mærke på hans opførsel eller appetit, så den generer ham tydeligvis ikke.

 

Den er heller ikke øm eller misfarvet. jeg har barberet ham, så jeg kunne komme til at se den ordentligt.

 

 

min hanhund har haft en del af de små knuder det er som regel talgknuder især hvis du kan presse lidt talg ud

hvis man mærker grundigt efter kan man som regel nå hele vejen rundt om knuden med fingrene :confused:

 

han fik dog konstateret kræft for kort tid siden og har lige fået fjernet en kræftknuden for lidt 1 mdr siden men hel og lykke

 

håber ikke det er kræft :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

min hanhund har haft en del af de små knuder det er som regel talgknuder især hvis du kan presse lidt talg ud

hvis man mærker grundigt efter kan man som regel nå hele vejen rundt om knuden med fingrene :confused:

 

han fik dog konstateret kræft for kort tid siden og har lige fået fjernet en kræftknuden for lidt 1 mdr siden men hel og lykke

 

håber ikke det er kræft :megaked:

Jeg tror ikke det er en talgknude, da den sidder UNDER huden. Jeg kan ikke få omkring den, men jeg kan dog skubbe den lidt fra side til side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh det giver mig godnok lidt ro og håb :-D Hvor gammel var Ozzie da hun fik sin?

 

Hun var godt tre år... det er en lille kugle sådan halv hasselnøddestørrelse som sidder under huden, man kan ligesom skubbe en lille smule rundt med den og den generer hende ikke. Hun er totalt ligeglad med at man piller ved den (det gjorde "man" jo en del i starten, for inden "man" fik dyrlægen til at se på den var "man" jo ret bekymret :-D)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan en har mine forældres hund også, en fedtknude.. på ribbenene - hun fik sin som.. 2 årig?

 

Hun var godt tre år... det er en lille kugle sådan halv hasselnøddestørrelse som sidder under huden, man kan ligesom skubbe en lille smule rundt med den og den generer hende ikke. Hun er totalt ligeglad med at man piller ved den (det gjorde "man" jo en del i starten, for inden "man" fik dyrlægen til at se på den var "man" jo ret bekymret :-D)

 

Det var dog i en ung alder.....synes jeg. Huckie er jo 7 år, så jeg regnede med at det var "noget alders noget"

 

Jeg bliver mere og mere overbevist om at det er en fedtkude, da det åbenbart er den typiske placering for fedtknuder :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var dog i en ung alder.....synes jeg. Huckie er jo 7 år, så jeg regnede med at det var "noget alders noget"

 

Jeg bliver mere og mere overbevist om at det er en fedtkude, da det åbenbart er den typiske placering for fedtknuder :-)

 

Ja, det er vist et populært sted for dem at sidde.

 

Huckie vil nok bare gerne være med i se-min-fedtknude-på-siden-klubben. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var dog i en ung alder.....synes jeg. Huckie er jo 7 år, så jeg regnede med at det var "noget alders noget"

 

Jeg bliver mere og mere overbevist om at det er en fedtkude, da det åbenbart er den typiske placering for fedtknuder :-)

 

Jeg sidder faktisk lige og kommer i tanke om at den hund jeg kendte (kun 1) der også havde fedtknuder også havde den placeret i det område på kroppen.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også en knude!

 

Eller rettere hunden har. Og den sidder på højre side, lige bag skulderen. Den dukkede op første gang da hun bare var et år gammel, og har ændret størrelse løbende.

 

Vi fik ret hurtigt taget en prøve fra den, og kunne konstatere, at der var tale om en talgknude. Den sidder under huden. Vi har også forsøgt at tømme den, velvidende at den ville dukke op igen. For der vil fortsat blive produceret talg, som ikke kan forlade dette "kammer" naturligt.

 

Heldigvis sidder den et sted, hvor man dagligt er i "kontakt" med den, og derfor kan følge med i dens udseende og størrelse. Har flere gange overvejet at få den fjernet, men det vil resultere i et stort sår, og eftersom tre dyrlæger efterhånden har sagt, at den irriterer mig mere end den nogensinde har eller vil irritere hende, der nu er 8, vil jeg ikke byde hende en tur i fuld narkose.

 

En kræftknude, af dem jeg har oplevet, vil som regel være knudrede i det, mens den knude min hund har, er meget rund og glat.

 

Hyler med resten af koret, håber på bedste nyheder mandag, og håber på du kan holde ud så længe uden at gå til af bekymring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg tror ikke det er en talgknude, da den sidder UNDER huden. Jeg kan ikke få omkring den, men jeg kan dog skubbe den lidt fra side til side.

 

 

 

disse sidder også under det er ikke alle talgknuder man kan presse noget ud af

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...