martin Skrevet Juli 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2012 Hej nok et dumt spørsmål !!! hvor mange calorier skal en hund have for at tabe sig ?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
martin Besvaret Juli 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2012 jeg foder med dette bozita-robur- Robur Active & Sensitive - 15 kg. - Doggear.dk hvor meget foder skal jeg give ? hun vejer lidt for meget ! indhold: Fedt 16%Fosfor (incl. i mineraler) 0,9% Kalcium (incl. i mineraler) 1,2% Kulhydrater 45% Mineraler (aske) 6% Omsættelig energi 1548 kJ/100g. Protein 22% Træstof 3% Vand 8% Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tine1 Besvaret Juli 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2012 Vej din hund - find ud af, hvad præcist hun vejer, og hvad hendes idealvægt er. Kig på den anbefalede dagsdosis på foderposen og giv efter efter hendes idealvægt - måske lidt mindre, men ikke meget. Og sæt motionen op. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tine1 Besvaret Juli 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2012 Og spar på godbidderne - det er vist ofte det man (både mennesker og hunde) spiser ved siden af måltiderne, som gør dem tykke.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Charlotte1970 Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Her finder du en liste over energibehov for hunde. Siden er listet i kilojoule KJ. Du skal dividere med 4.2 for at kcal tallet. Så er det super nemt at regne ud hvor meget din hund har brug for, hvis du kender kcal indholdet på det foder du bruger. http://www.hundeleksikon.dk/hundme.html#3 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
turpohunden Besvaret Juli 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 9, 2012 Det er meget individuelt hvor mange kalorier en hund har brug for. Men hvis den skal tabe sig skal den have færre kaloeier end den forbruger :slem: Diverse formler og information bag på poserne kan sjældent bruges direkte, men find ud af hvor mange kalorier din hund får nu og gå ud fra det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Charlotte1970 Besvaret Juli 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 9, 2012 Man skal altid se på sin hund, linket er selvfølgelig kun en ledetråd. Vores omplacerings hund har tabt 5 kg ved at kigge på kcal indtaget, i forhold til listen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lab-lover Besvaret Juli 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2012 Jeg ville holde mig fra foder med majsindhold, hvis hunden skal tabe sig. Det feder.. Og er i mine øjne tomme kalorier Brugte det som tilskudsfoder til hesten, for at få lidt fedt på ham I stedet for at beregne kalorier og så videre. Din hund har indtaget for meget og er blevet tyk. Så skærer man 1/3 del fra og ser om den taber sig. Ellers halvere man. Min er tit på kur. Der ryger hurtigt 1-1½ kg på i perioder med for lidt træning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts