Gæst sarafia Skrevet Juli 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2012 Må man bruge fløjte i B-programmet til konkurrence? Til f.eks stå-sit-dæk? :hmm: Har tækset programmet men synes ikke jeg kan finde noget nogen steder hverken for eller imod. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Biene Besvaret Juli 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 9, 2012 Må man bruge fløjte i B-programmet til konkurrence? Til f.eks stå-sit-dæk? :hmm:Har tækset programmet men synes ikke jeg kan finde noget nogen steder hverken for eller imod. Der må bruges fløjte til indkald, men til stå-sit-dæk skal der i C og B bruges kommando og/eller tegn. I A og E kommando eller tegn. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Juli 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 9, 2012 Der må bruges fløjte til indkald, men til stå-sit-dæk skal der i C og B bruges kommando og/eller tegn. I A og E kommando eller tegn. Og fløjten skal være en, som dommeren også kan høre, så vidt jeg husker. Det er vist meget almindeligt at bruge fløjte i rundering. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst sarafia Besvaret Juli 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 9, 2012 Det er bestemt også en fløjte de kan høre. Det er en 10½ér. Men da spaniels har så let ved fløjte ligger det til højrebenet at køre netop dæk og sit på fløjte. og jeg vil da mene det er en komando? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Biene Besvaret Juli 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2012 Det er bestemt også en fløjte de kan høre. Det er en 10½ér. Men da spaniels har så let ved fløjte ligger det til højrebenet at køre netop dæk og sit på fløjte. og jeg vil da mene det er en komando? Det er ikke en kommando, det er et fløjtesignal. Men du kan jo spørge en dommer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juli 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2012 Da der ikke står fløjtesignal nævnt som en brugbar kommando under øvelserne vil jeg bestemt mene det ikke er tilladt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juli 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2012 Spørgsmålet er vel også hvordan man ville gøre fløjtet tilpas forskelligt uden at det bliver betragtet som for langt og at dommeren samtidigt kunne høre det... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Juli 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2012 Spørgsmålet er vel også hvordan man ville gøre fløjtet tilpas forskelligt uden at det bliver betragtet som for langt og at dommeren samtidigt kunne høre det... I rundering er det praktisk at lave to korte trut for at fortælle hunden, at den nu godt kan vende sig mod moar og følge den nye retning, som hendes arm viser. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juli 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2012 Dina: Jeg tænker nu mere på hvordan man ville gøre i forhold til at få hunden til at sitte eller dække og så både dommer og hund kan høre forskel på fløjtene... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juli 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2012 For ved også at jeg selv skal holde mig selv i ørerne når jeg træner udslag med Cassi, så det ikke bliver til He-er i stedet for Her... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Juli 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2012 Dina: Jeg tænker nu mere på hvordan man ville gøre i forhold til at få hunden til at sitte eller dække og så både dommer og hund kan høre forskel på fløjtene... Jeg har aldrig set nogen bruge fløjte i de to øvelser, kun i rundering. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Juli 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2012 For ved også at jeg selv skal holde mig selv i ørerne når jeg træner udslag med Cassi, så det ikke bliver til He-er i stedet for Her... Jeg er aldrig blevet trukket for at huje: Oooooomkring (i stedet for omkring)? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juli 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2012 Nu er det jo sit-stå-dæk der spørges ind til ifht. brug af fløjten... Der er jo også forskel på at sige heeeeeeeeeeeeeer og så dele det til he-er, så det lyder som et tostavelsesord :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts