Hop til indhold

Fløjte i DCHs B-program?


Gæst sarafia
 Share

Recommended Posts

Gæst sarafia

Må man bruge fløjte i B-programmet til konkurrence? Til f.eks stå-sit-dæk? :hmm:

Har tækset programmet men synes ikke jeg kan finde noget nogen steder hverken for eller imod.

Link til indlæg
Del på andre sites

Må man bruge fløjte i B-programmet til konkurrence? Til f.eks stå-sit-dæk? :hmm:

Har tækset programmet men synes ikke jeg kan finde noget nogen steder hverken for eller imod.

Der må bruges fløjte til indkald, men til stå-sit-dæk skal der i C og B bruges kommando og/eller tegn. I A og E kommando eller tegn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der må bruges fløjte til indkald, men til stå-sit-dæk skal der i C og B bruges kommando og/eller tegn. I A og E kommando eller tegn.

Og fløjten skal være en, som dommeren også kan høre, så vidt jeg husker. Det er vist meget almindeligt at bruge fløjte i rundering.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sarafia

Det er bestemt også en fløjte de kan høre. Det er en 10½ér.

 

Men da spaniels har så let ved fløjte ligger det til højrebenet at køre netop dæk og sit på fløjte.

 

og jeg vil da mene det er en komando?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bestemt også en fløjte de kan høre. Det er en 10½ér.

 

Men da spaniels har så let ved fløjte ligger det til højrebenet at køre netop dæk og sit på fløjte.

 

og jeg vil da mene det er en komando?

 

Det er ikke en kommando, det er et fløjtesignal. Men du kan jo spørge en dommer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Spørgsmålet er vel også hvordan man ville gøre fløjtet tilpas forskelligt uden at det bliver betragtet som for langt og at dommeren samtidigt kunne høre det...

I rundering er det praktisk at lave to korte trut for at fortælle hunden, at den nu godt kan vende sig mod moar og følge den nye retning, som hendes arm viser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...