Hop til indhold

Farven bestemmer prisen


Hopsa
 Share

Recommended Posts

Hopsa, hvad er det for en farve du taler om, hos granderne?

 

Merle.

Om det lykkes skal jeg ikke kunne sige, men der gøres et seriøst stykke arbejde for sagen og det mener jeg er ganske afgørende for at den slags skal kunne tages seriøst.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 182
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvor er den farve godkendt ? Altså bare nysgerrig...

 

Den er ikke godkendt, jeg skriver jeg ikke skal kunne sige om det lykkes.

Men der er nogle forskellige regler fra land til land, jeg har set registreret avl på merle i SKK. Jeg kender ikke til detaljerne så jeg kan ikke forklare hvordan det fungerer i Sverige, men kan se at en merle tæve er parret under et kennelnavn med registrerede hvalpe til følge. Hvordan det hænger sammen at man ikke kan udstille en bestemt farve men godt kan bruge den i avl forstår jeg ikke rigtig noget af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den er ikke godkendt, jeg skriver jeg ikke skal kunne sige om det lykkes.

Men der er nogle forskellige regler fra land til land, jeg har set registreret avl på merle i SKK. Jeg kender ikke til detaljerne så jeg kan ikke forklare hvordan det fungerer i Sverige, men kan se at en merle tæve er parret under et kennelnavn med registrerede hvalpe til følge. Hvordan det hænger sammen at man ikke kan udstille en bestemt farve men godt kan bruge den i avl forstår jeg ikke rigtig noget af.

 

Nej, det lyder da også vildt underligt. Det var derfor jeg troede, at farven var anerkendt et eller andet sted i verden

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener bestemt jeg har hørt at den tyske klub har tilladt den, men nu kan jeg selvfølgelig ikke finde det :hmm:

 

Vi har en dansk opdrætter der følger nøje med i det tyske arbejde. Det er der igennem jeg ved at der arbejdes på det. Den seneste udmelding er at det forventes at farven bliver flyttet næste år.

Men igen, om det sker er ikke til at vide, vi må vente og se hvad tiden bringer. Jeg tjekkede for en sikkerheds skyld deres hjemmeside tidligere, for jeg kan ikke tro andet end at de vil være de første til at skrive om det når der er nyt i sagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en dansk opdrætter der følger nøje med i det tyske arbejde. Det er der igennem jeg ved at der arbejdes på det. Den seneste udmelding er at det forventes at farven bliver flyttet næste år.

Men igen, om det sker er ikke til at vide, vi må vente og se hvad tiden bringer. Jeg tjekkede for en sikkerheds skyld deres hjemmeside tidligere, for jeg kan ikke tro andet end at de vil være de første til at skrive om det når der er nyt i sagen.

 

Uden tvivl. Det, jeg læste, var at de i 2009 vedtog at starte arbejdet mod at tillade merles at blive udstillet. Jeg kan finde "nyheden" flere steder, bare ikke hos klubben selv :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uden tvivl. Det, jeg læste, var at de i 2009 vedtog at starte arbejdet mod at tillade merles at blive udstillet. Jeg kan finde "nyheden" flere steder, bare ikke hos klubben selv :vedikke:

 

Vi ved jo alle at man skal passe lidt på med at tro på alt man kan finde på det store www så jeg afventer bestemt osse at der informeres fra officiel side. Men at der arbejdes på sagen af seriøse racefolk, ja det tror jeg nu nok der er hold i :-)

Stadig synes jeg det er rigtig underligt at en farve kan indgå i opdræt men ikke udstilling, jeg gad godt kunne finde noget information om dette hos SKK eller SGDK, men har ikke haft held til det endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...