Hop til indhold

Nr1 hund afvisende efter nr2 hund er ankommet.

Gæst osbech
 Share

Recommended Posts

Gæst osbech

Hej,

Min kæreste og jeg har en blanding mellem en dansk/svensk gårdhund og en pomerania(hund nr1) vi ville så godt have en hund nr2 og valget faldt på en fransk bulldog. Begge to tæver.

Vores udfordring er at nr1 er afvisende overfor min kæreste og jeg, hun har altid været meget om sig når der har været andre hunde, sat dem på plads når de har nærmet sig min kæreste og jeg. De to hunde har det fint sammen, de leger/løber, går tur sammen.

Det er naturligvis hårdt at hun er afvisende når vi prøver at ae hende osv.

Input ønskes.

Vi har den franske bulldog til ”låns” en uge for at se hvordan de kommer ud af det sammen. Hvis det ikke bliver bedre (tilbage som det var inden) må vi nok se os nødsaget til at aflevere hende tilbage.

Pft.

Redigeret af osbech
Link til indlæg
Del på andre sites

OK, så er jeg mere rolig.

En ældre hund kan godt virke lidt "fornærmet" når der kommer en ny i huset. Min egen ældste surmulede i et par uger da vi fik hvalp.

Men måske virker jeres DSG bare afvisende fordi hun er så optaget af den nye hvalp, og måske lidt stresset over alt det nye der sker. Som regel finder tingene et balanceret niveau med tiden, så alle får den opmærksomhed, de skal have :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst osbech

Ny adfærd, nr1 har altid været meget imødekommende, lagt sig tæt op af min kæreste eller mig. Nu drejer hun hovedet hvis min kæresten stikker hånden hen til hende, og ligger sig hos mig når vi skal sove, hun har altid lagt sig hos min kæreste. Hun virker meget ”reserveret”.

Vi hentede hvalpen lørdag eftermiddag efter de havde hilst på hinanden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ny adfærd, nr1 har altid været meget imødekommende, lagt sig tæt op af min kæreste eller mig. Nu drejer hun hovedet hvis min kæresten stikker hånden hen til hende, og ligger sig hos mig når vi skal sove, hun har altid lagt sig hos min kæreste. Hun virker meget ”reserveret”.

Vi hentede hvalpen lørdag eftermiddag efter de havde hilst på hinanden.

Jeg tror måske I overfortolker lidt på jeres hunds reaktion. Når der er mere end én hund i huset får de selvfølgelig dækket en del af deres kontaktbehov hos hinanden. Jeg tror ikke I skal regne med at jeres hund er bevidst afvisende fordi hun er "fornærmet" el. lign. Der er bare sket en forandring i jeres familie, og det forandrer også hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Tag i den bare helt med ro.

Oplevede også stor forskel på mine hunde da vi fik hhv. nr. 2 og nr. 3.

Det gik ret hurtigt over igen, når hverdagen indtraf og nyhedsværdien i den nye hund forsvandt.

Det skifter også lidt, hvem af dem der gider os hvornår, nu - De får en del af deres kontaktbehov udfyldt af de andre hunde og har i perioder bare brug for ro og afslapning for sig selv.

Så selvom de andre hunde, aldrig kan erstatte os, så er nyhedsværdien i en ny hund i hjemmet, ofte nok til, at de er dødtrætte i starten og egentlig ikke rigtig gider samme hygge i starten, som de plejede i en periode.

Men der er ikke gået lang tid, før alt er tilbage ved det gamle og har ikke oplevet at vores hunde gider os mindre nu, end de gjorde før - Undtagen i korte perioder, hvor de måske har leget rigtig, rigtig meget og der er sket en masse og de så bar har brug for RO.

Min den ældste har f.eks ofte brug for total ro og fred dagen efter en konkurrence og sover gerne for sig selv, fremfor at ligge hos mig og søger væk fra de andre hunde.

Så det skal nok ændre sig, når efterhånden hundene vænner sig til den nye hverdag og så har du jo to hunde at hygge med, så hvis den ene har brug for ro, så er der jo den anden at hygge med ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites