Hop til indhold

Jeg får simpelthen snart fnat (feriehund)

Gæst mille07
 Share

Recommended Posts

Gæst mille07

Vi passer i øjeblikket hund for min mands familie. Hunden er lettere uopdragen og der er noget uro i den, men egentligt er den ok at have - om dagen!

Vores hund og feriehunden kommer godt ud af det med hinanden, så der er ingen problemer der, og det fungerer også rimelig godt med vores katte.

Det der er problemet er, at den gøer og gøer og gøer - om natten. Det er ikke hele tiden, men 3-4 gange om natten flipper den helt ud, og 14 dage er lang tid, når man vågner brat op ved at to hunde går helt amok (for vores hopper jo med på den). Ydermere gøer den hver gang vi går ned af trapperne. Dvs 1-2 gange om natten for mig (jeg er højgravid i øjeblikket og skal altså ned og tisse et par gange om natten), samt når min mand står op kl halv seks om morgenen for at tage på arbejde, så det er yderligere 2-3 gange den gøer. Nu har vi haft den i 4 dage og jeg er altså på nippet til gaffatape og overnatning ude i skuret.

Jeg ved godt, at den gøer om natten fordi den reagerer på fremmede lyde osv, men hold da op det er irriterende. Er der slet ikke noget man kan gøre for at bringe sådan en hund til nogenlunde ro, udover mit ovenstående forslag, som jo nok ikke er realistisk når alt kommer til alt :cool:

Problemet opstår hver gang vi har den ( et par gange om året), og jeg mener jo løsningen er simpel "Nej- vi kan ikke passe jeres hund", :klap::slem: men det mener min mand jo naturligvis overhovedet ikke kan komme på tale! Så er der nogen hundeeksperter, der kan komme med forslag til hvordan man håndterer problemet bedst muligt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tving din mand til at drikke to liter vand inden han går i seng, og bed ham så om at se hvordan han har det når han konstant bliver vækket om natten. Eller gør det til en vane at vække ham hver gang du vågner - så kan han finde ud af hvor udmattende det er:slem:

Jeg må indrømme at jeg er ret hård med sådan nogle ting. Har jeg passet en hund som jeg ikke orker, kommer jeg ikke til at passe den igen. Så må ejeren finde en anden løsning! Det duer altså heller ikke når baby kommer?! Altså at der er en hund der vækker hele huset (OG baby) flere gange hver nat.

Du kan evt. forsøge at lukke den trælse hund inde i et bestemt rum - eller måske endda prøve et bur. Men det kan også give bagslag og gøre problemet MEGET værre.

If all else fails: smid hund OG mand ud i garagen:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites