Hop til indhold

Endelig blev det vores tur til en lille Engelsk Mastiff hvalp!


Cricht
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen

 

Jeg er ny herinde, men synes det virker som et hyggeligt sted at udveksle erfaringer med andre hundeejere.. Min bedre halvdel og jeg har netop idag fået besked fra opdrætter om at vi (endelig!) får en lille Mastiff tæve til september!

 

Nøj hvor vi har set frem til dette, i nu tæt på 8 måneder :lun:

 

Men nu kommer problemet jo med at finde et navn til den lille trunte.. Har I nogle gode idéer??

 

Det må meget gerne være et navn der har en form for meningsfuld betydning (vi har fx overvejer Fenia, der var navnet på en kvindelig gigant der blev taget til fange af en dansk konge, efter en nordisk legende)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med hvalp!

 

Synes Fenia er et smukt navn!

 

Ellers, hvis det skal være nordisk, vil jeg foreslå Trud, som er navnet på Thors datter - en skjoldmø fra den nordiske mytologi.

 

Så vidt jeg har forstået bragte romerne i sin tid racen til Britannien. Så et gammelt romersk kvindenavn kunne måske også være fint? Julia, Claudia, Octavia, Antonia, Livia, osv.

 

Eller måske et keltisk eller gælisk navn, da racen er britisk? De kan bare være lidt svære at udtale, men man kan jo bare lade sig inspirere. Her er i hvert fald et link med sådanne navne og deres betydning. Thousands of CELTIC names, for your dog, horse, cat, pet or child from Chinaroad Lowchens of Australia -

 

Og nu stopper historie-nørden :blink: God navnejagt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Fenia er bestemt også et smukt navn, men vi ender måske med Menja (ifølge Nordisk mytologi, Fenias søster!)

 

Uha det er svært at beslutte hvad man dog skal kalde hende - Der er så mange søde hundenavne, men vi vil jo gerne have det passer til den store massive hund hun ender med at blive :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen og tillykke med den "lille" :-D En Mastiff er også meget højt oppe på min ønskeliste, de er bare dejlige :lun:

 

Mht. navne synes jeg personligt at Sequoia er smukt. Det er jo verdens største træ, så det ville da passe meget godt.

Ellers er der Titania eller Titaia - titanernes moder i græsk mytologi.

 

Tak til Kaya & Mette for linket til de keltiske navne! Jeg er vild med alt keltisk, og vil helt sikkert bogmærke den side :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen og tillykke med den "lille" :-D En Mastiff er også meget højt oppe på min ønskeliste, de er bare dejlige :lun:

 

Mht. navne synes jeg personligt at Sequoia er smukt. Det er jo verdens største træ, så det ville da passe meget godt.

Ellers er der Titania eller Titaia - titanernes moder i græsk mytologi.

 

Tak til Kaya & Mette for linket til de keltiske navne! Jeg er vild med alt keltisk, og vil helt sikkert bogmærke den side :5up:

 

Uhh Titaia kan jeg godt lide! Det ville bestemt være et passende navn til en Mastiff tæve :-D

 

Mastiffer er helt sikkert en fantastisk hunderace! Vi har ønsket os en længe og da ventelisten jo ofte er lang for at få en hvalp har vi virkelig skulle have tålmodighed! Opdrætteren fik et kuld tidligere på året, men der kom desværre kun en enkelt hvalp så vi måtte vente lidt endnu.. men NU ved vi at hun kommer - Fantastisk følelse!! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter to døgns næsten konstant navnesøgning på nettet og blandt familie og venner, overvejer vi nu kraftigt navnet Felucca!

Det er et nordisk navn der betyder "ven" - og hvad er egentlig mere passende? Borset fra hun nok bliver meget mere end en ven for os :lun:

 

Men hvad synes i? :vedikke: Det kan jo staves på mange måder; Filuca, Feluka, Feluca, Filucca osv.. men synes nu Felucca med E og 2 C'er ser smukkest ud!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...