Hop til indhold

Gør af andre hunde/mennesker

Gæst fiehunden
 Share

Recommended Posts

Gæst fiehunden

Min dejlige Hund på nu 11 år gør af andre hunde/mennesker når vi går tur, først vil hun vildt gerne hen og sige hej, derefter begynder hun at gø og gø og gø... til vi til sidst må gå derfra, lidt pinligt :) Hun har gjort sådan faktisk i nogen tid men det er blevet værre med årene... Er der andre der oplever dette? og har nogle et godt råd? Hun er også begyndt at gø meget af folk der kommer på besøg og det vare længe inden hun holder igen. Ellers er fiehunden en utrolig nem og dejlig hund:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til :-)

Det er ganske få oplysninger at konkludere eller noget ud fra...

Hvordan er Fies forhold til mennesker generelt?

Hvor længe har det stået på?

Hvad gør du i situationen?

Hvad gør de personer hun gør af i situationen?

Svar på disse spørgsmål kan måske give svaret

Ældre hunde kan begynde at opføre sig anderledes grundet sanseforringelse og grundet ændring i deres hverdag f.eks. en drastisk nedsættelse af deres normale aktivitetstilbud

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...

Hej!

Mine svigerforældre har også en gammel hund på 11 år - det er en golden retriever. Hun er også begyndt at gø frygteligt meget. Ikke på en vred eller markerende måde, hun gør bare. Også mens man står og snakker med hende - logrende hale og venlig kontakt men: VOV! VOV! VOV!

Jeg tror bare, hun er lidt smådement.... :o) Og ser i øvrigt slet ikke noget farligt ved det, for man kan tydeligt se og mærke på hende, at det bare er en lidt mærkelig, ny måde at prøve at opnå/fastholde kontakten med hunde og mennesker, der kommer.

mvh Lykke - også ny på hundeforum

Link til indlæg
Del på andre sites

når jeg hører om ældre / gamle hunde der ændrer adfærd , tænker jeg tit at de kan have svært ved at se eller høre ( aldersforandringer ) som jeg synes man skal være obs på

Min yngste ( 3½ år ) har haft den ulidelige vane at han om natten på vores sidste tur gik totalt amok når vi mødte cyklister - det skete kun om natten - aldrig om dagen , men vi har efterhånden fået trænet det næsten væk , så nu er det ikke så ofte at de får en salut.

ps : også iøvrigt velkommen til Lykke & Fiehunden

Link til indlæg
Del på andre sites