Gæst Mallefo Skrevet Juli 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2012 Min dejlige hund Balou, skal desværre opereres i morgen, pg dermed i narkose. Hvor længe, efter narkosen, kan han være sløv? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2012 Det er forskelligt fra hund til hund. Og længde af operation ect. Men skriv alle dine spørgsmål ned på et stykke papir og tag det med til dyrlægen og spørg vedkommende:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Potemis Besvaret Juli 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2012 Ja det er forskelligt.. en god ide er at lægge et gammelt håndklæde i kurven de kan godt være lidt utætte sådan nogle hunde, når de ligger og er sløve. Cookie har prøvet det 3 gange og alle 3 gange har hun haft det fint dagen efter, bare lidt træt. Og så kan de virkelig være nogle små stakler bagefter cookie bliver ihvertfald en lille pivfis.. men nu har jeg også selv prøvet narkose og jeg var mindst ligeså skidt og pivfiset hele dagen hehe. Den ene gang måtte jeg komme 2 timer før og hente hende fordi hun peb og var mor-syg da hun vågnede, så hav dagen fri for vigtige opgaver. Og hvis det er en varm dag, så sørg for et lidt køligt sted, måske med en vifte der kører.. de kan sove ret tungt så jeg ville være obs på at han ikke får det for varmt, hvis han ikke selv vågner og får vand. Og tjek med dyrlægen (gerne 2 gange) om der skal gives smertestillende eller andet efter besøget. Den ene gang havde sygeplejersken misforstået og gav os ingenting med. Hun ringede og undskyldte senere og sagde at de havde sendt os piller med ekspresspost Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bitten Soerensen Besvaret Juli 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2012 Uh, det er aldrig sjovt når vores hunde skal i narkose - men jeg er helt sikker på at dyrlægen (og vet. sygeplejersken) gør ALT for at det nok skal gå godt! Jeg har aldrig haft Linus i narkose, med min tidligere hund, Kenya, var i narkose et par gange. Hun kom sig ret hurtigt, og var sjældent "sløv" når jeg hentede hende. Hun hoppede selv ind i bilen, og ville gerne gå tur. Men hun var træt, og sov noget mere når vi kom hjem - og dét fik hun selvfølgelig bare lov til! Men jeg oplevede ofte, at hun fik MEGET dårlig mave dagen efter hun havde været i narkosen - sikkert en kombi af selve narkosen, samt det stress dét jo er, for en hund at blive opereret. Så hvis det overhovedet er muligt, er det måske en god idé, hvis hun ikke skal være alene hjemme i morgen, så hun kan komme ud når hun skal. (Da hun jo var frisk og frejdig allerede samme dag, havde jeg ingen skrupler ved at lade hende/dem være alene nogle timer næste dag - hvilket resulterede i meget tynd lort, fordelt over meget køkkengulv + skabslåger, opvaskemaskine, mm... Stakkels pus... Jeg har haft en rottweiler, som var meeeeget mere sløv, i længere tid - så det er meget forskelligt - og jeg tror bestemt også at dyrlægerne, bliver bedre til at dosere narkosen rigtigt, alt efter hvad de skal lave ved hunden! Jeg håber meget at det ikke er alvorligt med Balou, og at han (I) kommer nemt igennem det!!! :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts