Hop til indhold

Insektbid/stik og allergisk reaktion - stakkels Freya


Museklik
 Share

Recommended Posts

I dag kom Freya ind og virkede øm på den ene forpote. Jeg tjekkede den, men fandt ikke noget.

 

10 minutter senere sagde Johanna (ældste datter på 10): Moar, Freya ser uhyggelig ud! Jeg tænkte, at det dog var noget mystisk noget at sige... Men jeg kom hurtig på andre tanker. Hunden var jo helt deform i hovedet.... Overlæber i begge sider var voldsomt hævede, det ene øje og over snuden - samme historie. Jeg ringede til dyrlægen, for jeg blev godt nok bange for, om hendes hals ville lukke til :megaked:

 

Og det var godt vi kom afsted. For dyrlægen kunne høre vand på lungerne også - så det var rigtig slemt. Hun fik et par sprøjter og er nu langsomt i bedring.

 

Jeg spurgte, om vi ikke burde have noget liggende, hvis hun er allergisk - om man evt. kunne give antihistamin (som jeg har læst herinde, at man kan). Han sagde, at det kunne man godt, man skulle bare give efter et 10 kilos barn - men er det sandt? Mener da at have læst, at de skal have meget mere end menneskedosis??

 

Her kan hendes ansigt ses (synes dog det ser værre ud i virkeligheden): 2012 07 juli Thomas fødselsdag mm 533.jpg

2012 07 juli Thomas fødselsdag mm 530.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er simpelthen så rystet kan jeg mærke. Hvor blev jeg bare bange.

Jeg har virkelig brug for at VIDE, hvad jeg selv kan gøre/give (helt præcist) en anden gang. Og så vil jeg bare gerne se en markant bedring snart.

 

Min dyrlæge er en ældre mand, som er temmelig billig (vagtbesøget i dag kostede 800 på en søndag), men ikke helt up-to-date. Jeg er ikke helt sikker på, om han ved nok om, hvad jeg selv kan gøre. Jeg overvejer at skifte - men jeg ved ikke rigtigt?

 

Jeg er vist bare rystet - og kunne pludseligt mærke, hvor urolig og bange jeg blev for, at hun skulle dø inden dyrlægen ankom til klinikken.... Eller på vejen i bilen. Hvor kommer man til at blive glad for de kræ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha hvor frygteligt og sikke hun ser ud. Stakkels Freya :(

 

Vi har alnok liggende, fordi Sille har allergi, men jeg ved ikke om man kan være hurtig nok. Jeg har tænkt det igennem og tænker at hvis man knuser pillen og blander den med lidt vand og sprøjter det ind i munden med en sprøjte...

 

Sille fik i sin tid en hel alnok, og hun vejer 7,8 kg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg spurgte, om vi ikke burde have noget liggende, hvis hun er allergisk - om man evt. kunne give antihistamin (som jeg har læst herinde, at man kan). Han sagde, at det kunne man godt, man skulle bare give efter et 10 kilos barn - men er det sandt? Mener da at have læst, at de skal have meget mere end menneskedosis??

 

Slet ingen, der kan svare?? Nogen der har en epi-pen liggende? Input ønskes :pray:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg selv reagerer på samme måde som Freya ved insektbid. Nu ved jeg jo ikke om hunde skal behandles på samme måde som mennesker, MEN jeg bliver nødt til at spise antihistamin piller forbyggende for at komme det til livs. Dvs. at jeg spiser en pille hver aften inden jeg går i seng, i sæsonen. Pillerne virker ikke hurtigt nok til at du kan spise dem når skaden ER sket. Alnok virker ikke på mig, jeg tager Mildin.

 

Der er delte meninger om virkningen af antihistaminer på hunde. Den sidste dyrlæge jeg spurgte sagde at det virker på nogle hunde, og så har det slet ingn virkning på andre - så det er lidt sådan en lotteri ting.

Her er et par links som jeg selv blev lidt klogere af at læse da jeg undersøgte det ift. min egen (måske)allergihund:

 

Hokkerup Veterinary Clinic

 

Allergisk kle hos hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...