Hop til indhold

God opdrætter af Cavalier?


caro2001
 Share

Recommended Posts

Hej jeg er en pige på 11, som har fået lov at få egen hund:mrgreen: jubii.

Nu går jeg jo her og tænker racer, og jeg er faldet for Cavalieren (jeg har også kigget på andre racer som fx. Mittelspitz og DSG), men da en Mittelspitz er ret svær at få fat i (jeg har dog ikke droppet racen), og en DSG ikke lige er i mit øje (men jeg tænker også mere på enskaber), men en Cavalier er lækker og med gode enskaber, synes jeg det skal være den.

Men på grund af de mange sygdomme skal man jo være meget opmærksom på hvor man køber den.

Er der nogen der kender en god opdrætter, eventuelt en i Nordjylland (måske nær Hjørring), ville det være perfekt:mrgreen::engel:.

Håber i vil hjælpe:-).

I øvrigt er det først til næste år

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal ikke logge ind. Her er deres hvalpeliste eks: Cavalier, Hunde og Hvalpe - Cavalier Klubben

 

Der kan du jo se nogle opdrættere i hvert fald. Og så har de vist også nogle man kan kontakte for mere information om opdrættere osv. Så evt kunne dine forældre kontakte dem?

Har fundet ud af det nu, jeg har misforstået noget.

Tak for hjælpen:mrgreen: :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har/er rigtig glad for vores sidste opdrætter.. (vi har to cavalier piger).. De kalder sig for marskens cavalier, men er ikke så dygtige til at opdatere deres hjemmeside.. Men hvis du vil se lidt fra deres opdræt er du velkommen til at ansøge mine to hunde hvor der ligger flere billeder af deres os.. bla. fra udstillinger og hvalpebesøg.. De hedder Tilde og Nova Cavalier :)

 

Udover det vil jeg da lige så slå et slag for en af mine andre cavalier venner der planlægger kuld igen næste forår :) De er under DKK, og hedder Colun, deres hjemmeside er Colun | Cavalier King Charles spaniel :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Citat fra tråden hund nummer to, hvor du bliver spurt om hvorfor du spurte på en omplacerings cavalier også pludselig kiggede på en corgi.

"Du har nok overset det, men mine forældre kunne ikke lide hende:vedikke:

Ja du har ret i at det er to hunde som ikke ligner hinanden særlig meget, men aligevel gør de (størelse og energi, der er også andet kan bare ikke lige komme på det).

Det hjælper mig 100%, selvom det ikke lyder sådan."

 

Hvad er forskellen på hende du kiggede på også en hvalp af samme race ? hvad gør at dine forældre siger ja til en race , hvor de har sagt nej til en hund af racen ?

 

Igår var det mittelspits der var HUNDERACEN for dig hvorfor skifte igen ?

Hvad kan cavalieren som mittelspitz ikke kan

Redigeret af biine
Link til indlæg
Del på andre sites

Citat fra tråden hund nummer to, hvor du bliver spurt om hvorfor du spurte på en omplacerings cavalier også pludselig kiggede på en corgi.

"Du har nok overset det, men mine forældre kunne ikke lide hende:vedikke:

Ja du har ret i at det er to hunde som ikke ligner hinanden særlig meget, men aligevel gør de (størelse og energi, der er også andet kan bare ikke lige komme på det).

Det hjælper mig 100%, selvom det ikke lyder sådan."

 

Hvad er forskellen på hende du kiggede på også en hvalp af samme race ? hvad gør at dine forældre siger ja til en race , hvor de har sagt nej til en hund af racen ?

Det forstår jeg ikke:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

I den anden tråd skrev du at dine forældre ikke kunne lide hende cavalieren du havde kigget på.

 

Hvad er forskellen på hende og en anden hund af samme race. Hvad er det der gjorde at dine forældre ikke kunne lide hende ?

 

For et par dage siden spurte du om links til opdrættere af mittelspitz.. Har du droppe den race også ?

Hvad med corgien ? er den ude af billedet ?

Link til indlæg
Del på andre sites

I den anden tråd skrev du at dine forældre ikke kunne lide hende cavalieren du havde kigget på.

 

Hvad er forskellen på hende og en anden hund af samme race. Hvad er det der gjorde at dine forældre ikke kunne lide hende ?

 

For et par dage siden spurte du om links til opdrættere af mittelspitz.. Har du droppe den race også ?

Hvad med corgien ? er den ude af billedet ?

Du har misforstået noget, mine forældre kunne ikke lide hende fordi hun har et ret højt energi niveau og så er det først om et år vi skal have hund:lol:

, så har du svar på det.

Næste spørgsmål: Nej Mittelspitzen er ikke ude af billedet, men det er bare hvis vi beslutter os for Cavalieren (som jeg tror vi gør), så er det bare ret nok at vide hvor vi skal gå hen for at resevere.

Tredje spørgsmål: Jeg er blevet frarådet Corgi'en i min tråd Hund nummer to.

Og desuden var det en blanding af en Cavalier og en pekingeser:rolleyes:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Citat fra tråden hund nummer to, hvor du bliver spurt om hvorfor du spurte på en omplacerings cavalier også pludselig kiggede på en corgi.

"Du har nok overset det, men mine forældre kunne ikke lide hende:vedikke:

Ja du har ret i at det er to hunde som ikke ligner hinanden særlig meget, men aligevel gør de (størelse og energi, der er også andet kan bare ikke lige komme på det).

Det hjælper mig 100%, selvom det ikke lyder sådan."

 

Hvad er forskellen på hende du kiggede på også en hvalp af samme race ? hvad gør at dine forældre siger ja til en race , hvor de har sagt nej til en hund af racen ?

 

Igår var det mittelspits der var HUNDERACEN for dig hvorfor skifte igen ?

Hvad kan cavalieren som mittelspitz ikke kan

 

Jeg ser altså ingen grund til at blande trådene sammen. Som TS selv får nævnt, så var omplaceringscavalieren en blandingshund. Desuden en voksen hund som mangler et hjem nu. Hvis forældrene har besluttet, at de først skal have hund nr. 2 til næste år pga nr. 1's alder, giver det i mine øjne god mening, at de siger nej til den.

 

Og så synes jeg, at der er blevet kørt nok på TS pga hendes mange kærlighedserklæringer til diverse racer. Lad det nu ligge og kom med et bud på en god Cavalier-opdrætter, hvis du har et.

 

Jeg er ikke ude på yderligere debat omkring dette, så det her er et "over and out"-indlæg. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Nu står jeg ikke lige og skal have cavalier de næste mange år...

Men har undret mig lidt over, hvor mange der opdrætter i DRU fremfor DKK.

 

Nogen der ved hvordan det kan være, lige ifht. denne race?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu står jeg ikke lige og skal have cavalier de næste mange år...

Men har undret mig lidt over, hvor mange der opdrætter i DRU fremfor DKK.

 

Nogen der ved hvordan det kan være, lige ifht. denne race?

 

Det bliver et gæt, men kan det ikke have noget at gøre med sundhedskravene i de forskellige klubber? :vedikke: Synes, at jeg flere gange har hørt, at det er nemmere at få en hund avlsgodkendt i DRU end DKK, og racen har jo som bekendt problemer...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu står jeg ikke lige og skal have cavalier de næste mange år...

Men har undret mig lidt over, hvor mange der opdrætter i DRU fremfor DKK.

 

Nogen der ved hvordan det kan være, lige ifht. denne race?

 

For snart mange år siden, da jeg lige havde indkøbt min først tavlehund, fik jeg forvildet mig med til en DRU eller DRC udstilling i lokalområdet.

Jeg og en golden-ejer troppede op og blev mødt af en masse cavalieropdrættere der ivrigt fortalte at vi bare skulle få flyttet vores DKK-tavler over til dem. DKK havde de nemlig fravalgt og denne klub var altså opstået netop fordi en stribe cavaliefolk havde lavet deres egen klub (genfortalt helt kort), DKK var simpelthen for besværlige.

Så hvis det har været baggrunden for nogle af de små klubber, så er der intet underligt i at netop cavalieren måske er noget overrepræsenteret :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

For snart mange år siden, da jeg lige havde indkøbt min først tavlehund, fik jeg forvildet mig med til en DRU eller DRC udstilling i lokalområdet.

Jeg og en golden-ejer troppede op og blev mødt af en masse cavalieropdrættere der ivrigt fortalte at vi bare skulle få flyttet vores DKK-tavler over til dem. DKK havde de nemlig fravalgt og denne klub var altså opstået netop fordi en stribe cavaliefolk havde lavet deres egen klub (genfortalt helt kort), DKK var simpelthen for besværlige.

Så hvis det har været baggrunden for nogle af de små klubber, så er der intet underligt i at netop cavalieren måske er noget overrepræsenteret :-)

Altså hvilken tavle skal man vælge?

Link til indlæg
Del på andre sites

DKK

 

DRU er for dem, der ikke kan leve op til DKK's krav om sundhed osv. Husk at finde en kennel, der hjertetester, da cavalieren har tendens til hjerteproblemer (eller det har den ihvertfald haft)...

 

Mit svar er osse DKK, men det er nu i højere grad fordi mulighederne for at gøre sit forarbejde som hvalpekunde er langt bedre med DKKs system. Personligt har jeg så osse en interesse i at den hund jeg køber skal være en eksteriørmæssigt god repræsentant for sin race, og der er DKK igen den bedste mulighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit svar er osse DKK, men det er nu i højere grad fordi mulighederne for at gøre sit forarbejde som hvalpekunde er langt bedre med DKKs system. Personligt har jeg så osse en interesse i at den hund jeg køber skal være en eksteriørmæssigt god repræsentant for sin race, og der er DKK igen den bedste mulighed.

Tak:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...