Hop til indhold

1 uge gammel hvalkp tager ikke på


Gæst imone
 Share

Recommended Posts

Hvis du skulle bo nær Løwchen , ville jeg for din og hvalpens skyld få hende til at lære dig at lægge sonde. Jeg har aldrig prøvet det, men kender så en opdrætter, der evt kunne hjælpe mig her.

Ved sonde ved man da , hvad der kommer i maven,.Og måske vil hver 4 time være OK.

Da jeg fik de 4 moderløse og måtte flaske et par uger , da var jeg totalt groggy, og mine egne hunde blev ikke aktiveret normalt. Men der var kun een af dem der havde sutterefleks problemer.

Jeg har ondt af jer og jeres kamp.Men chech for dehydrering, min mantra her.

Link til indlæg
Del på andre sites

vi bor i thy... ja det er en hård kamp, med fodringer hele tiden, og selvom den godt vil tage sutteflaske nu, mener den at den har fået nok efter bare 2-3 ml, så skal alligevel give den med sprøjte bagefter, men nu er hun oppe på 335 gr, hvor hun søndag aften kun vejede 280 gr. så hun tager på, men mon det er nok?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder da for mig som om den er på rette vej.Håber så hun kommer igen med sine suttereflekser og siden kan selv.

Det er hårdt kost mht søvn at have en sådan lidt tilbageeen.

Jeg have også 2 stk og faktisk i anden farve end det ventede, der var langsomme, og de kom først ordenlig igang med vægtøgning efter en uge. Jeg beholdt den ene , begge tæver og hun er så nærmest større end hanhunde i racen.Og temmelig maskolin bygget, trods hun var et lille pus ved fødsel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske tager jeg fejl, men jeg tror stadig på , at hvis hvalpene er født sunde og ikke er inficeret, har diarre eller andet, og een som din er temmelig langsom i vægtøgning, så ligger den sansynligt nær smertegrænsen for dehydrering. Sådanne hvalp har ingen kræfter til at indtage mælk og fordøje, og vil hellere sove, også dør de.

Link til indlæg
Del på andre sites

hun har nu taget 100 gr. på siden søndagaften :) og hun spiser af sutteflaske, og er virkelig ivrig, hun får cirka 10 ml hver anden time, og er frisk, ligesom de andre, så jeg tror ikke den fejler noget, andet end den er mindre end de andre :) og dyrlægen mener bare at det var moderkagen der ku ha været for dårlig, så vi klør på og håber på det bedste - vi er ihvertfald fuldt optimistiske :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...