Hop til indhold

Træt af syge hunde...!!!


BlackGSD
 Share

Recommended Posts

En ulykke kommer sjældent alene...

 

Jeg er mega træt af syge hunde nu, ved ikke lige hvorfor jeg er så uheldig lige i øjeblikket, der er bare noget hele tiden lige su synes jeg :evil:

 

Kimba skal vi jo tage afsked med i morgen, det bliver så ufattelig hårdt :megaked:

Hun er i sine sidste dage på smertestillende, så jeg er helt sikker på at hun kan nyde de sidste dage uden at have ondt. Og hun er livet endnu mere op en før, så er ret sikker på at hun må have haft ondt.

Så ligenu nyder vi hende bare i fulde drag, og griner af alle hendes tossestreger.

 

Igår måtte jeg så afsted til dyrlægen igen, denne gang med Caisar.

Jeg synes at han havde skiftet adfærd meget i løbet af et par dage, og han virkede enormt træt og ugidelig, ville ikke spise, havde ikke feber men virkede bare så træt, havde en meget kort lunte og tolerance overfor Kimba en normalt (hun plejer at måtte gøre alt, virkelig alt, han er lidt for god ved hende efter min mening...).

Da vi skulle afsted til dyrlægen ville han ikke rigtigt op i bilen, han plejer at springe direkte op... hmm... :hmm:

Men da vi så kommer ind til dyrlægen, griner han lidt og siger "og havd skulle den så fejle"... Caisar har nemlig et "opgør" kørende med dyrlægens kat, han har været ved at nakke den to gange - ved nogle andre dyrlægebesøg :genert: Så lige så snart vi kommer til dyrlægen, så står der kun en ting på programmet for Caisar, find katten og afslut opgøret :roll:

Og min dyrlæge synes det er lidt morsomt at han reagere sådan... for normalt er schæfere så pivede, men Caisar er totalt kold overfor at være til undersøgelse, de kan gøre alt ved ham, han har kun øje for den dør hvor han ved at katten kan være bagved :genert:

Efter at have lyttet på hans hjerte, for at se om der skulle være forandringer der (det var der ikke :5up:) (til dem der ikke ved det, Caisar har dårligt hjerte, det er tre gange større en normalt og hjerteklapperne lukker ikke ordenligt til) tjekkede vi om han måske skulle halte lidt, intet!!

Men da dyrlægen så førte hans bagben bagud, så kom der en reaktion fra Caisar, og han er ikke pivet normalt, så det var ret tydeligt at det var der det virkelig gjorde nas.

Så nu er han på smertestillende og ro. Han er en vildbasse, og i weekenden lavede han nogle af sine vilde stunt-hop så han har sikkert landet forkert eller noget i den retning... :stupid: Men nu holder vi lige lidt øje med ham ;-)

 

Og nu er det så blevet Ling´s tur til at være syg :(

Han har hostet hele natten, og hvæser lidt når han trækker vejret! Hans temperatur er 38,8 - ikke så faretruende...

Så nu indsamler vi afføringsprøver fra ham, så vi kan tjekke for svt. hjerte-lunge-orm, ellers så ligger mistanken på en halsbetændelse/halsinfektion.

Så han ligger lige nu pakket ind i tæpper, for at holde ham varm (han elsker så også at ligge i tæpper, så det passer ham vist fint), og så håber jeg at dyrlægen kan stille en diagnose på ham, og at det ikke er hjerte-lunge-orm...

Men Ling er heldigvis nem at holde i ro... han ligger helst bare og hygger når han er inde, og hvis man be´r ham om bare at ligge i et tæppe, så gør han det... Ikke ligesom de to andre damp-hunde :roll:

 

Synes godt nok at jeg besøger dyrlægen lidt for meget ligenu, som om det med Kimba ikke var nok :megaked:

Hader når mine hunde er syge :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Ufattelig så uheldig nogle bare kan være...

:megaked:

:megaked:

:megaked:

 

I må bare stå sammen derhjemme og tage en dag/time af gangen og nyde det i kan med kimba og håbe at Caisar "kun" har forstuvet noget eller noget i den stil så han snart kommer på benene igen stille og roligt...

 

I er med i mine aftenbønner (bliver første gang jeg laver sådan en) :ae:

 

 

guanomo-albums-blandet-ting-picture2828-calvin-hobbes.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

sikke noget skidt med vovserne må man sige har lige været igennem det med mine kræft og lungeorm :megaked:

 

jeg er glad for jeg har undersøgt endel om sundhed i min anden schæfer hun fejler aldrig noget

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er da godt nok træls at de to andre hunde også bliver syge!

 

Men så må du jo vende den om og tænke, at det er vel nok godt at de er havnet netop hos dig, som tager det fulde ansvar og får dem af sted til dyrlæge, når de har brug for det! Godt gået! :-)

 

Jeg ved ikke hvor mange hundeejere in spe der netop tænker på, at der helst skal være et godt overskud på kontoen inden anskaffelsen af en hund, så de ikke bliver grimt overraskede over, hvor dyrt det egentlig kan være, når de bliver syge.

 

Sally har en hjerteklaplidelse som indtil videre har kostet de første 2000 Euro at få diagnosticeret og behandlet ( på specialklinik ). Derudover har hun haft en livmoderbetændelse og netop på grund af hjertet var hun "indlagt" i længere tid end normalt - 5 dage - og det kostede den nette sum af 1250 Euro.

 

Derudover betaler jeg ( med glæde ) 50 Euro om måneden for hendes medicin...

 

I morgen vil jeg tænke på dig og din kamp for et godt liv for dine 4-benede venner! :ae:

 

Der skal ganges med 7,5 for at få beløbet i kroner! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Opdatering:

 

Har lige været hos dyrlægen med Ling

 

Hans temperatur var steget til 40,2 :( Og hans hoste var også blevet værrere...

 

Der var ikke noget at høre på hjerte eller lunger, og ingen hævelse i halsen...

Normalt er der ikke så høj feber ved hjerte-lunge-orm, men vi skal ned med afføringsprøver i næste uge for at være på den sikre side.

 

Så det tyder på en virus af en art :( Så nu er han kommet på pencillin, og så han holdes i ro, og indenfor i varmen... Og så ser vi an henover weekenden om det bliver bedre...

 

Og Ling er ikke glad for at være hos dyrlæge (efter hans sidste store tur, hvor han var kommet til skade med øjet) så nu er han rigtig træt og har lagt sig til at sove på/i et tæppe på sofaen :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Opdatering:

 

Har lige været hos dyrlægen med Ling

 

Hans temperatur var steget til 40,2 :( Og hans hoste var også blevet værrere...

 

Der var ikke noget at høre på hjerte eller lunger, og ingen hævelse i halsen...

Normalt er der ikke så høj feber ved hjerte-lunge-orm, men vi skal ned med afføringsprøver i næste uge for at være på den sikre side.

 

Så det tyder på en virus af en art :( Så nu er han kommet på pencillin, og så han holdes i ro, og indenfor i varmen... Og så ser vi an henover weekenden om det bliver bedre...

 

Og Ling er ikke glad for at være hos dyrlæge (efter hans sidste store tur, hvor han var kommet til skade med øjet) så nu er han rigtig træt og har lagt sig til at sove på/i et tæppe på sofaen :lun:

 

:ae: :ae: :ae: Æv!!!! :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skulle bare have holdt min mund altså...

 

Men jeg skulle lige selvfølgelig sige til min veninde, at Ling er jeg da heldigvis heldig med, han fejler stort set aldrig noget, på trods af hans skæve ben og dårlige øje... Næ nej, han er en stærk lille hund der aldrig bliver syg... sådanne udtalelser skal man bare ikke komme med, det hævner sig :evil::(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skulle bare have holdt min mund altså...

 

Men jeg skulle lige selvfølgelig sige til min veninde, at Ling er jeg da heldigvis heldig med, han fejler stort set aldrig noget, på trods af hans skæve ben og dårlige øje... Næ nej, han er en stærk lille hund der aldrig bliver syg... sådanne udtalelser skal man bare ikke komme med, det hævner sig :evil::(

 

Uha ja, Nemesis er en væmmelig herre :shock::cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skulle bare have holdt min mund altså...

 

Men jeg skulle lige selvfølgelig sige til min veninde, at Ling er jeg da heldigvis heldig med, han fejler stort set aldrig noget, på trods af hans skæve ben og dårlige øje... Næ nej, han er en stærk lille hund der aldrig bliver syg... sådanne udtalelser skal man bare ikke komme med, det hævner sig :evil::(

 

Du har helt ret - HOLD MUND :mrgreen:

 

Men mon ikke han hurtig er frisk når nu behandlingen er startet :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skulle bare have holdt min mund altså...

 

Men jeg skulle lige selvfølgelig sige til min veninde, at Ling er jeg da heldigvis heldig med, han fejler stort set aldrig noget, på trods af hans skæve ben og dårlige øje... Næ nej, han er en stærk lille hund der aldrig bliver syg... sådanne udtalelser skal man bare ikke komme med, det hævner sig :evil::(

introducere hende for den her guanomo-albums-blandet-ting-picture2829-claque.jpgguanomo-albums-blandet-ting-picture3096-shootingsoldier.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Pyhaaa, hvor hårdt...

 

Som en hundeejer der først oplevede sin hunds 7. fødselsdag ved hund nr 10 eller deromkring ved jeg hvad det vil sige at have syge/dårlige hunde. Det er ufatteligt hårdt

 

God bedring med det hele - og jeg vil tænke på jer i morgen :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
En ulykke kommer sjældent alene...

 

Jeg er mega træt af syge hunde nu, ved ikke lige hvorfor jeg er så uheldig lige i øjeblikket, der er bare noget hele tiden lige su synes jeg :evil:

 

Kimba skal vi jo tage afsked med i morgen, det bliver så ufattelig hårdt :megaked:

Hun er i sine sidste dage på smertestillende, så jeg er helt sikker på at hun kan nyde de sidste dage uden at have ondt. Og hun er livet endnu mere op en før, så er ret sikker på at hun må have haft ondt.

Så ligenu nyder vi hende bare i fulde drag, og griner af alle hendes tossestreger.

 

Igår måtte jeg så afsted til dyrlægen igen, denne gang med Caisar.

Jeg synes at han havde skiftet adfærd meget i løbet af et par dage, og han virkede enormt træt og ugidelig, ville ikke spise, havde ikke feber men virkede bare så træt, havde en meget kort lunte og tolerance overfor Kimba en normalt (hun plejer at måtte gøre alt, virkelig alt, han er lidt for god ved hende efter min mening...).

Da vi skulle afsted til dyrlægen ville han ikke rigtigt op i bilen, han plejer at springe direkte op... hmm... :hmm:

Men da vi så kommer ind til dyrlægen, griner han lidt og siger "og havd skulle den så fejle"... Caisar har nemlig et "opgør" kørende med dyrlægens kat, han har været ved at nakke den to gange - ved nogle andre dyrlægebesøg :genert: Så lige så snart vi kommer til dyrlægen, så står der kun en ting på programmet for Caisar, find katten og afslut opgøret :roll:

Og min dyrlæge synes det er lidt morsomt at han reagere sådan... for normalt er schæfere så pivede, men Caisar er totalt kold overfor at være til undersøgelse, de kan gøre alt ved ham, han har kun øje for den dør hvor han ved at katten kan være bagved :genert:

Efter at have lyttet på hans hjerte, for at se om der skulle være forandringer der (det var der ikke :5up:) (til dem der ikke ved det, Caisar har dårligt hjerte, det er tre gange større en normalt og hjerteklapperne lukker ikke ordenligt til) tjekkede vi om han måske skulle halte lidt, intet!!

Men da dyrlægen så førte hans bagben bagud, så kom der en reaktion fra Caisar, og han er ikke pivet normalt, så det var ret tydeligt at det var der det virkelig gjorde nas.

Så nu er han på smertestillende og ro. Han er en vildbasse, og i weekenden lavede han nogle af sine vilde stunt-hop så han har sikkert landet forkert eller noget i den retning... :stupid: Men nu holder vi lige lidt øje med ham ;-)

 

Og nu er det så blevet Ling´s tur til at være syg :(

Han har hostet hele natten, og hvæser lidt når han trækker vejret! Hans temperatur er 38,8 - ikke så faretruende...

Så nu indsamler vi afføringsprøver fra ham, så vi kan tjekke for svt. hjerte-lunge-orm, ellers så ligger mistanken på en halsbetændelse/halsinfektion.

Så han ligger lige nu pakket ind i tæpper, for at holde ham varm (han elsker så også at ligge i tæpper, så det passer ham vist fint), og så håber jeg at dyrlægen kan stille en diagnose på ham, og at det ikke er hjerte-lunge-orm...

Men Ling er heldigvis nem at holde i ro... han ligger helst bare og hygger når han er inde, og hvis man be´r ham om bare at ligge i et tæppe, så gør han det... Ikke ligesom de to andre damp-hunde :roll:

 

Synes godt nok at jeg besøger dyrlægen lidt for meget ligenu, som om det med Kimba ikke var nok :megaked:

Hader når mine hunde er syge :(

 

 

ja det er da forståeligt nok jeg håber i nyder de sidste dage her med kimba det må være enormt hårdt med to syge hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altså ikke tilladt at være så uheldig, nu må det stoppe!

 

Jeg håber at Caisars ben er helt friske igen om et par dage og at Ling også kommer hurtigt ovenpå, godt han er den dygtig patient til at blive inde i varmen og slappe af... det kan unægteligt være ret svært at holde en schæfer i ro.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...