Hop til indhold

MEGET SMUK AVLSGODKENDT SHIH TZU KAN BOOKES TIL AVL FOR DEN RETTE PIGE


Gæst Gizmo2007
 Share

Recommended Posts

Gæst Gizmo2007

Meget smuk avlsgodkendt shih tzu kan bookes til avl for den rette pige.

Registeret på shihtzudanmarks hjemmeside som avlsgodkendt shih tzu hanhund i Danmark.

 

Han er ½ tysker og ½ dansker med gode aner og et flot tandsæt 6/6 samt et godt muskulatur samt gode kraftige benstammer og følger de årlige vaccinationer, ingen navlebrok og han er 100% sund og rask, med et dejligt sind og med en utrolig smuk overdådig sort pels som der er let af holde.

Han er avlsgodkendt og er rigtig godt præmieret på Dansk Kennel klubs udstillinger. En god repræsentant for shih tzu racen på alle måder. Udover han er en god udstillingshan, har han også gået til hundetræning såsom Dressur og netop bestået prøven i Hunde Rally Lydighed.

Han har et fantastisk temperament og er meget smuk. Har du en lækker tæve som vil parres, så kan han bookes for egnede tæver.

Han er testet fri for patella 00 på begge ben. Se flere bileder på vores hjemmeside og bliv forelsket..:).

 

Det er et krav, at din tæve er sund og rask og moden til at få hvalpe, og det anbefales at få taget en ægløsningstest, så vi kan ramme det rigtige periode i løbetiden for mindst mulig at stresse hundene.

 

Parringen skal foregå hos os og vi bor i Solrød eller vi kører gerne ud, mod et mindre tillæg til benzin. Inseminere kan finde sted i tilfælde af, at tæven ikke føler sig tryg ved situationen.

Der bliver lavet aftale på kontrakt og en gratis omparring hvis tæven er tom.

Prisen for en parringen er som udgangspunkt en hvalpspris eller en parringsafgift samt x antal kroner pr. stamført hvalp, skriv elller ring for nærmere info.

I er meget velkommen til at komme og møde ham eller bare ringe og høre mere om ham. Hvordan selve parringen foregår, snakker vi nærmere om - en garanti for succes er dog, at du ikke får nogle udgifter, hvis din tæve ikke får nogle hvalpe.

KUN SERIØSE HENVENDELSER7-6-121.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Gizmo2007

Nej ikke endnu, men hans farfar er FRI..:-D der er ikke så mange der er tjekket for det i DKK endnu... men han skal naturligvis også testes selvom sygdommen kun er set i Norge så vidt jeg ved...

 

 

Han er meget smuk :lun: Er han testet for RD ?
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gizmo2007

Selvfølgelig vil jeg lade ham teste, også selvom der kun er 29 shih tzuer i DKK, der har taget testen???

I 90érne havde Norge og Sverige en del tilfælge og en hanhund er død af den dødelige nyresygdom i Norge i år...

Har du selv fået foretaget testen?

 

 

Jeg synes jeg kan læse mig til mange tester. Jeg mener klart man bør vide status inden avl. Så kan folk selv tage stilling.
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

Hvis man har en ST hvor faren har påvist RD, hvad så? Hvordan arves det? Og i og med at det er en frivillig test så kan man vel stadig bruge ham i avl? Eller er der regler for det (andre end ens egen etik mener jeg)?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...