Hop til indhold

Ringtræningstråden


Gæst
 Share

Recommended Posts

Her er tråden for alle ringtræningsentusiasterne :-D

 

Kom gerne med tips, billeder, film og opdateringer omkring jeres træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 51
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har Hugo på 14 uger, som jeg er begyndt at træne med. Det er jo noget lidt andet end bulldoggerne, så vi har begge to meget at lære. Jeg bruger en metode, jeg har lært på et kursus med Gerard O'shea, hvor man bruger et håndtegning til at få hundens fokus, og man så "klikker" hunden ved et andet signal med hånden. Jeg stacker Hugo, fordi det gør de andre udstillere...

 

Nå, men I får lige videoen fra i dag... Kom gerne med råd/tips :-D

 

[video=youtube_share;52vGY4od1r8]

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har gået til ringtræning med Maggie siden august sidste år med en lille pause i foråret (kunne ikke kalenderen til at gå op).

 

Men nu er vi begyndt igen. Nøj hvor skal vi lige i træning igen. Vores store problem er Maggies energiniveau og manglende evne til at forholde sig i ro i længere tid ad gangen. Men det bliver langsomt bedre

 

Hos labberne freestander vi.

Billedet er fra et skue i Årslev i maj

85627-003.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dorte, hvordan har du så trænet, så Maggie står korrekt?

Jeg har stacket alle bulldoggerne, og de er senere/med alderen begyndt at stille sig selv, og jeg har næsten kunne freestande.

 

Heldigvis er det meget naturligt for labberne at stå som de skal til udstilling, så det har været et spørgsmål om at belønne, når hun stod rigtig.

Jeg retter hende ind med små bevægelser med kroppen for bagbenene og hænderne for forbenene. Altså i teorien - i praksis er hun alt for livlig.

 

I morgen må jeg lige prøve at se om jeg kan få taget en kort video af det

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi freestander også.. Ikke alle gør det men det vinder heldigvis mere og mere indpas..

Jeg vedhæfter et billede af Lions of Denmark Perfect Heartbeat

Billedet er efter 3 dages udstilling, hvor han blev BIR alle 3 dage, derfor er han lidt træt på billedet..Men man skal nok kende ham for at se det..

Det er mig og Natascha der træner hundene. Isabella gider desværre ikke.

Målet er at de kan lide det og synes det er sjovt. Derfor elsker jeg også at alle dem efter Bobo (Beethoven Lion Extra Namelev) altid logrer i ringen..Og altid selv tager kontakt til dommeren.

De veltrænede (garvede udstillingshunde) kan, ved at læse vores kropssprog, flytte ben osv. F.eks hvis benene står forskudt, hvis vi vil have dem til at stå bredere med bagbenene. Ligesom de har lært at "glide frem" i bagvinklerne.

Jeg skal tage nogle billeder senere i dag..Ægypterne og den sidste af druk-hvalpene starter op på free stand træning idag.. Det er noget senere end vi plejer pga af alt for mange feriegæster i løveland.

Jeg kan også tage nogle billeder af Fallulah. Hun er starter op med træning på bordet.

 

Som en lille note (som slet ikke er ringtræning relateret)

Læg mærke til Heartbeats runding i den lange pels foran (så han får silhouet som en løve)..Rundingen er perfekt. De fleste løver bliver studset til i den runding (selvom vi ikke må)..Hvis de selv kan slide den til, er kroppen/bevægelserne noget nær perfekt. Heartbeat slider selv sin "løvemanke" til :klap:

 

heartbeat.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi træner også freestand og taget i betragtning at Chinook ikke kan finde ud af at stå stille ret længe, så går det forbavsende godt.

Han stiller sig pænt på og som plus så er han rigtig god til at få ørene op og vifte en smule med halen, så han ser så dejlig glad og "på" ud.

Dog skal vi arbejde lidt med fodstillingen. Han har en tendens til at vende poterne udad, men det har jeg lidt bevidst ventet lidt med, fordi han har haft så meget besvær med at stå stille.

Han løber smukt, meget flydende og let, men med en lidt for høj hale - så det er også et forbedringspunkt, vi skal have kigget på.

 

Det største problem vi har, er at han er SÅ glad for andre hunde og er VILD nysgerrig, så jeg har svært ved at holde hans fokus på mig og på "opgaven". Så vi har startet med at træne på afstand og arbejder os stille og rolig ind i ringen, sammen med de andre. Det er en stor opgave, fordi han bare er så glad glad glad :lun:

Men hey, hellere arbejde med "dæmpe" en glad hund end at skabe begejstring hos en hund, der ikke synes det er sjovt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der video fra os - jeg undskylder søndagsoutfittet.

 

Når jeg selv ser på videoen, kan jeg godt se, at det er godt, vi er startet til træning igen. Vi er begge noget sløve på signalerne, som derfor bliver meget store.

Men jeg kan se, at "man skal stå stille når man går guf"-træningen nogenlunde hænger fast. Der er vist kun en enkelt gang, hvor hun kommer til at flytte forbenene

 

[video=youtube_share;FY5uIHC8rQg]

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi træner også freestand og taget i betragtning at Chinook ikke kan finde ud af at stå stille ret længe, så går det forbavsende godt.

Han stiller sig pænt på og som plus så er han rigtig god til at få ørene op og vifte en smule med halen, så han ser så dejlig glad og "på" ud.

Dog skal vi arbejde lidt med fodstillingen. Han har en tendens til at vende poterne udad, men det har jeg lidt bevidst ventet lidt med, fordi han har haft så meget besvær med at stå stille.

Han løber smukt, meget flydende og let, men med en lidt for høj hale - så det er også et forbedringspunkt, vi skal have kigget på.

 

Det største problem vi har, er at han er SÅ glad for andre hunde og er VILD nysgerrig, så jeg har svært ved at holde hans fokus på mig og på "opgaven". Så vi har startet med at træne på afstand og arbejder os stille og rolig ind i ringen, sammen med de andre. Det er en stor opgave, fordi han bare er så glad glad glad :lun:

Men hey, hellere arbejde med "dæmpe" en glad hund end at skabe begejstring hos en hund, der ikke synes det er sjovt :blink:

 

Nemlig. Vi har jo samme problem

Jeg ser det lidt som en tragt. Hvis man kan få alt den energi sendt i den rigtige retning, wauow. Det er sådan jeg har det når Maggie apporterer. Det er et hit i øjeblikket

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også på, at vi skal bevare glæden i hunden. Derfor stopper jeg heller ikke Hugo, hvis han laver nogle gallop-hop når jeg løber med ham. Og så træner vi kun 5 min om dagen og med skønne frikadeller (det har jeg lært på kursus, altså det med dellerne).

 

Dorte, hvor gammel er det Maggie er? Hun ser da top-tjekket ud! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh-åh... Lige noget af det jeg har en mening om. Og nogle gange lidt firkantet, så undskyld mig på forhånd.

 

Syntes det er super hyggeligt og positivt, at så mange ønsker at træne udstilling. For det er netop ikke noget, man kommer let til. Til trods for hvad mange tror, er det ikke bare at tage sin hund fra sofaen, snor på dyret og ind og tage et par omgange i ringen. I hvert fald ikke hvis man også ønsker nogle resultater.

 

I første omgang har jeg ikke noget at byde ind med i forhold til træning. Men har da en gammel video fra Hillerød 2011, hvor jeg har fingrene i faderen til min yngste hund. Det er lidt spredt, men ellers ved ca. 8.30.

 

http://www.hunden.dk/Hunde-webTV/video.aspx?31

 

Nu er der jo blot en uge til vi herhjemme får en hel bunke hvalpe, og af dem beholder jeg selv en. Til den tid kan jeg byde ind med egen træning. Og indtil da har jeg alt for meget tid til at at sidde og se andres indlæg og give mine tanker med.

 

Helt generelt er jeg helt med på hvorfor man vælger at freestande, og der er nogle racer, hvor det er sådan man gør. Men for mig må det aldrig handle om skik følge eller land fly. Det gælder om at vise individet bedst muligt. Og hvis det kræver man stacker i en race hvor alle andre freestander (eller omvendt), så må det være vejen frem.

 

Har selv en rade hvor vi stacker i såkaldt top'n'tail stil. Altså at vi både holder i hovede og hale, hvilket absolut er sådan racerne viser sig pænest. Det kræver en relativ kvadratisk hund at få den til at stå godt i freestand. Men har også været ude at for at få en utrænet hund i hånden, hvor der ikke er andet at gøre, end at baite dyret overdrevet.

 

Men for mig ville jeg i træningen frem mod en god freestand starte med at stacke i indlæringen, sådan at hunden bliver stillet bedst muligt, og så klikket for det. Så får den en forståelse for udgangspositionen og vil hurtigere finde den når den selv skal prøve, end at man er upræcis i sit klik/belønning som hunden prøver sig frem. Generelt på nedenstående videoer er der ikke helt ren linje i hvornår hunden belønnes, hvilket jeg mener gør indlæringen mere kompleks og længere.

 

Jeg har Hugo på 14 uger, som jeg er begyndt at træne med. Det er jo noget lidt andet end bulldoggerne, så vi har begge to meget at lære. Jeg bruger en metode, jeg har lært på et kursus med Gerard O'shea, hvor man bruger et håndtegning til at få hundens fokus, og man så "klikker" hunden ved et andet signal med hånden. Jeg stacker Hugo, fordi det gør de andre udstillere...

 

Nå, men I får lige videoen fra i dag... Kom gerne med råd/tips :-D

 

[video=youtube_share;52vGY4od1r8]

 

Har vist været alt for længe væk fra h-f når jeg ikke har opdaget, at du har fået sådan en fin og frisk lille fyr! Tillykke med ham!

 

Personligt ville jeg træne hans løb ved at du løber baglæns med ham foran dig. Som det trænes nu har hunden alt for meget fokus på dig og drejer hele hovedet for at tage øjenkontakt. Derved får han ikke et rent løb fortil og vil se meget løs ud i fronten. Jeg ville sætte meget mere fokus på et hoved der peger ligefrem, og belønne for et godt løb med korrekt hoved. Når du skal til at have ham op på siden, ville jeg træne med en makker, sådan at det først er denne der giver et par belønninger og når han har den på plads, så skifte over til at makkeren står foran, men det er dig der klikker/belønner.

 

Han er stadig noget overbygget bag til, så det er nok svært at få stillet ham helt korrekt endnu. Man kan prøve at tvinge ham til at stramme overlinjen op ved roligt at "skubbe/trykke" på brystet nedefra, så han husker han ikke skal stå og hænge.

 

Jeg har gået til ringtræning med Maggie siden august sidste år med en lille pause i foråret (kunne ikke kalenderen til at gå op).

 

Men nu er vi begyndt igen. Nøj hvor skal vi lige i træning igen. Vores store problem er Maggies energiniveau og manglende evne til at forholde sig i ro i længere tid ad gangen. Men det bliver langsomt bedre

 

Hos labberne freestander vi.

Billedet er fra et skue i Årslev i maj

85627-003.jpg

 

 

Mit forslag vil være at du ikke får hende til at stå og kigge så meget op på dig. Det forkorter hendes hals og ødelægger hendes front. Generelt skal hovedet være holdt sådan, at skalle og næserod er vandret.

 

Uhh super tråd:5up:

 

 

Jeg har ingen forstand på, hvad de forskellige træningsmetoder hedder, men Martha har været dejlig lærenem, og hendes naturlige ståstillinkrævede meget lidt korrektion. På det sidste billede er forbene en anelse for langt fremme - har desværre ikke noget nyere.

[ATTACH=CONFIG]91807[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91808[/ATTACH]

 

Jeg ville ønske hendes forben længere tilbage på begge billeder. På det ene naturligvis mere end det andet. Og så som skrevet ovenfor; undlad at presse hende så meget med kroppen (kan jo være, at du er ved at rette på hende), for hun trækker sig bagud over skuldrene, hvor hun i stedet skal fremover og stå. Foretrækker selv at starte med at stille hunde, for derefter at have den stående "løst".

 

Dette billede er ikke helt optimalt til at forklare hvad jeg mener, men her er hunden blevet stacket (placeret) med benene som jeg ønsker de skal stå. Dog ville jeg meget gerne have haft hende mere fremover, for hun har også en tendens til at trække sig bagud. Mere træning med mig og hund sammen, så hun kendte mig bedre, havde sikkert kunne gøre en forskel.

 

juniorhandling_pharao.jpg

 

Så er der video fra os - jeg undskylder søndagsoutfittet.

 

Når jeg selv ser på videoen, kan jeg godt se, at det er godt, vi er startet til træning igen. Vi er begge noget sløve på signalerne, som derfor bliver meget store.

Men jeg kan se, at "man skal stå stille når man går guf"-træningen nogenlunde hænger fast. Der er vist kun en enkelt gang, hvor hun kommer til at flytte forbenene

 

[video=youtube_share;FY5uIHC8rQg]

 

Træner du foran spejl? Eller belønner du blot for hvad du kan se forfra?

 

 

Håber det er ok jeg har haft nogle input og tanker til nogen, der egentlig slet ikke har bedt om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også på, at vi skal bevare glæden i hunden. Derfor stopper jeg heller ikke Hugo, hvis han laver nogle gallop-hop når jeg løber med ham. Og så træner vi kun 5 min om dagen og med skønne frikadeller (det har jeg lært på kursus, altså det med dellerne).

 

Dorte, hvor gammel er det Maggie er? Hun ser da top-tjekket ud! :5up:

Det gør jeg..Altså stopper mine ved at sætte farten ned..
Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Men for mig ville jeg i træningen frem mod en god freestand starte med at stacke i indlæringen, sådan at hunden bliver stillet bedst muligt, og så klikket for det. Så får den en forståelse for udgangspositionen og vil hurtigere finde den når den selv skal prøve, end at man er upræcis i sit klik/belønning som hunden prøver sig frem. Generelt på nedenstående videoer er der ikke helt ren linje i hvornår hunden belønnes, hvilket jeg mener gør indlæringen mere kompleks og længere.

 

 

Har klippet lidt i din tekst, håber det er ok?

Jeg er helt enig, og det var det jeg prøvede at skrive længere oppe. Jeg har gjort det med bulldoggerne, og dem kan jeg nu freestande (hø hø, altså det er jo bulldogger, så jeg kan 99% af tiden, når de gider...)

 

Jeg prøver derfor også at stacke Hugo, og så kommer det andet (måske) senere. Har helt generelt svært ved det hersens stacke/belønning, for det er helt nyt for mig. Jeg har jo kun vist bulldogger, og det er noget anderledes med en hund som bliver så stor.

Jeg prøver at bruge nogle fif fra kursus med Gerard O'shea, hvis det siger dig noget?

 

Har vist været alt for længe væk fra h-f når jeg ikke har opdaget, at du har fået sådan en fin og frisk lille fyr! Tillykke med ham!

 

Tak :-D

 

Personligt ville jeg træne hans løb ved at du løber baglæns med ham foran dig. Som det trænes nu har hunden alt for meget fokus på dig og drejer hele hovedet for at tage øjenkontakt. Derved får han ikke et rent løb fortil og vil se meget løs ud i fronten. Jeg ville sætte meget mere fokus på et hoved der peger ligefrem, og belønne for et godt løb med korrekt hoved. Når du skal til at have ham op på siden, ville jeg træne med en makker, sådan at det først er denne der giver et par belønninger og når han har den på plads, så skifte over til at makkeren står foran, men det er dig der klikker/belønner.

 

Tak for tippet. Det vil jeg prøve. Har dog lidt svært ved det løberi, det er jeg slet ikke vant til... :oops:

 

Han er stadig noget overbygget bag til, så det er nok svært at få stillet ham helt korrekt endnu. Man kan prøve at tvinge ham til at stramme overlinjen op ved roligt at "skubbe/trykke" på brystet nedefra, så han husker han ikke skal stå og hænge.

 

Ja, overbygget er han. Men vil helt sikkert tænke på at trykke lidt til ham...

 

Håber det er ok jeg har haft nogle input og tanker til nogen, der egentlig slet ikke har bedt om det.

 

Det er alletiders, synes jeg. Tak for det! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Herligt med input fra en af prof'erne :5up:

Jeg er stadig glad amatør, så jeg (og Maggie) har meget at lære endnu.

 

Maggie har været en del overbygget, så vores udstillinger indtil videre har været baseret på at opføre sig civiliseret i ringen. Hun har meget svært ved at forholde sig i ro (af ren glæde), når der skal røres ved hende.

 

Mit forslag vil være at du ikke får hende til at stå og kigge så meget op på dig. Det forkorter hendes hals og ødelægger hendes front. Generelt skal hovedet være holdt sådan, at skalle og næserod er vandret.

 

Når jeg ser billedet, kan jeg godt se, at jeg skal have min egen hånd længere ned (den hun fokuserer på). Det er også noget af det, som min ringtræner er efter mig for.

 

Træner du foran spejl? Eller belønner du blot for hvad du kan se forfra?

 

Intet spejl (desværre). Belønner for hvad jeg kan se, hvilket giver nogle "skæve" belønninger - kan jeg se på videoen.

Når jeg selv ser den, kunne jeg godt tænke mig, at bagbenene kom lidt længere bagud/mere vægt på forparten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også på, at vi skal bevare glæden i hunden. Derfor stopper jeg heller ikke Hugo, hvis han laver nogle gallop-hop når jeg løber med ham. Og så træner vi kun 5 min om dagen og med skønne frikadeller (det har jeg lært på kursus, altså det med dellerne).

 

Dorte, hvor gammel er det Maggie er? Hun ser da top-tjekket ud! :5up:

 

Tak.

Hun er lige blevet 15 måneder.

 

Og lige til MK101 (glemte det før).

Tak for tricket om at løbe baglæns foran. Maggie mener jo, at løb foregår i en fin plads-position med fuld fokus på mig - fint nok til lydighed men ikke så smart i udstillingsringen

Link til indlæg
Del på andre sites

Herligt med input fra en af prof'erne :5up:

Jeg er stadig glad amatør, så jeg (og Maggie) har meget at lære endnu.

 

Maggie har været en del overbygget, så vores udstillinger indtil videre har været baseret på at opføre sig civiliseret i ringen. Hun har meget svært ved at forholde sig i ro (af ren glæde), når der skal røres ved hende.

 

Når jeg ser billedet, kan jeg godt se, at jeg skal have min egen hånd længere ned (den hun fokuserer på). Det er også noget af det, som min ringtræner er efter mig for.

 

Intet spejl (desværre). Belønner for hvad jeg kan se, hvilket giver nogle "skæve" belønninger - kan jeg se på videoen.

Når jeg selv ser den, kunne jeg godt tænke mig, at bagbenene kom lidt længere bagud/mere vægt på forparten.

 

Det er dødsens svært at gøre det perfekt, hvis man ikke har et spejl eller en spejlflade at træne "mod". For man får ikke det billede som dommeren har, og vil derfor med stor sandsynlighed holde fast i nogle fejlagtige positioner uden man er klar over det. Jeg ligner sikkert en dør for nogle, når jeg en gang i mellem står midt på en af byens meget bohemeplagede gader, for at lege udstilling foran et butiksvindue. Men det fungerer.

 

Stiller hunden uden at kigge i spejlet, og når jeg mener jeg har hunden stående optimalt, tager jeg et kig på spejlbilledet. Det har givet en rigtig god fornemmelse for hvordan billedet skal se ud fra min vinkel, for også at se godt ud fra dommerens vinkel.

 

Men det at du ser fejlene når du ser videoen, er jo herligt, for så er det jo let at træne. Så er udfordringen alt det man utilsigtet får belønnet, når man ikke kan se det "real time".

 

Tak.

Hun er lige blevet 15 måneder.

 

Og lige til MK101 (glemte det før).

Tak for tricket om at løbe baglæns foran. Maggie mener jo, at løb foregår i en fin plads-position med fuld fokus på mig - fint nok til lydighed men ikke så smart i udstillingsringen

 

Ja, det er en af udfordringerne ved en hund, der er elsker at give kontakt til sin fører. Heldigvis kan de sagtens finde ud af at der er forskel på de to "øvelser", og være lige glade for at se ligefrem i en udstillingsring, som de er for at gå en god fri ved fod.

 

Som du ser, er det noget man kan blive ved med at arbejde på :blink:

 

396911_10151279489892178_1874169499_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er dødsens svært at gøre det perfekt, hvis man ikke har et spejl eller en spejlflade at træne "mod". For man får ikke det billede som dommeren har, og vil derfor med stor sandsynlighed holde fast i nogle fejlagtige positioner uden man er klar over det. Jeg ligner sikkert en dør for nogle, når jeg en gang i mellem står midt på en af byens meget bohemeplagede gader, for at lege udstilling foran et butiksvindue. Men det fungerer.

 

Stiller hunden uden at kigge i spejlet, og når jeg mener jeg har hunden stående optimalt, tager jeg et kig på spejlbilledet. Det har givet en rigtig god fornemmelse for hvordan billedet skal se ud fra min vinkel, for også at se godt ud fra dommerens vinkel.

 

Men det at du ser fejlene når du ser videoen, er jo herligt, for så er det jo let at træne. Så er udfordringen alt det man utilsigtet får belønnet, når man ikke kan se det "real time".

 

 

 

Ja, det er en af udfordringerne ved en hund, der er elsker at give kontakt til sin fører. Heldigvis kan de sagtens finde ud af at der er forskel på de to "øvelser", og være lige glade for at se ligefrem i en udstillingsring, som de er for at gå en god fri ved fod.

 

Som du ser, er det noget man kan blive ved med at arbejde på :blink:

 

[ATTACH=CONFIG]91855[/ATTACH]

 

Jeg synes, at det kan være svært at se, om hun står rigtigt. Jeg kan stå til ringtræning og tænke, at hun står skævt med bagbenene p.g.a. den måde hun ser ud på oppefra. Men ringtræneren siger, at hun står fint.

 

Hun er heldigvis blevet godt til at blive i positionen længe nok til at jeg liiige kan læne mig til siden og få et bedre blik fra siden.

 

I starten belønnede jeg bare for at stå stille, så at forbenene stod lige, og nu er vi begyndt på at få bagbenene med også

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo min lille 5mdr's welsh, jeg øver med i øjeblikket, ikke let med en hvalp med krudt i måsen.

Mit mål er at free stand'e ham, da han naturligt, står ret fint af sig selv, selvom det er få welsh'er, der bliver vist på de måde i ringen.

Jeg startede med at få hans fokus via godbid, og stackede ham, men hans stilling bliver faktisk bedre, uden at jeg rører ham.

Men han er MEGET glad når dommer/ringtræner, fysisk skal vurdere ham, det er så mit næste problem.

Han er jo ikke så gammel endnu, men hvis jeg skal have noget med hjem fra udstillingerne fremover, skal der trænes intensivt allerede nu. Hvorfor jeg har ham på bordet på billederne, er simpelt hen for, at jeg bedre kan se hvad jeg gør ;)

IMG_7084 (Large).jpg

IMG_6994 (Large).jpg

IMG_6996 (Large).jpg

IMG_6998 (Large).jpg

IMG_7021 (Large).jpg

IMG_7069 (Large).jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vedrørende den der lidt for voldsomme glæde for at møde dommeren, kan jeg næsten holde hendes fokus på mig, når der er en superguf helt nede foran næsen på hende.

 

I baby-klassen var det helt i orden, at hun hilste lidt for overstrømmende på dommeren, men nu er vi nået til juniorklassen, så hun burde opføre sig lidt mere voksent. Sidst havde vi dog en meget flink engelsk dommer, som udtalte "labradors will be labradors" :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo min lille 5mdr's welsh, jeg øver med i øjeblikket, ikke let med en hvalp med krudt i måsen.

Mit mål er at free stand'e ham, da han naturligt, står ret fint af sig selv, selvom det er få welsh'er, der bliver vist på de måde i ringen.

Jeg startede med at få hans fokus via godbid, og stackede ham, men hans stilling bliver faktisk bedre, uden at jeg rører ham.

Men han er MEGET glad når dommer/ringtræner, fysisk skal vurdere ham, det er så mit næste problem.

Han er jo ikke så gammel endnu, men hvis jeg skal have noget med hjem fra udstillingerne fremover, skal der trænes intensivt allerede nu. Hvorfor jeg har ham på bordet på billederne, er simpelt hen for, at jeg bedre kan se hvad jeg gør ;)

Jeg stacker ikke først... Løverne er nemme at arbejde med. I starten er jeg tilfreds med at de bare står..Derefter begynder jeg at rette dem.. Og på mindre end en uge har de en ret perfekt freestand..

I går holdt Oliver den ene hvalp som var lidt vild da jeg trænede, mens jeg øvede lidt med en voksen..Da jeg var færdig ville jeg træne den lille. Han havde nu helt fokus på mig og freestandede noget nær perfekt. Jeg er 100 på at han havde luret den fra den voksne hund.

Din hunds glæde for dommeren skal han nok lære at styre. Det kommer helt af sig selv synes jeg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...