Hop til indhold

At få hvalp igen.


Shii
 Share

Recommended Posts

Hvordan kan det være man lykkeligt glemmer hvor hårdt det er at have hvalp? :lol:

 

Vi havde jo Dexter, og de "minder" jeg husker fra hans hvalpetid var han jo en perfekt hvalp... Igår sad vi så og snakkede om at Penny var en djævel og ihvertfald var Dexter aldrig SÅ aktiv og "alle vejne"...

 

Men så begyndte vi at sidde og virkelig "mindes"... Hvordan kunne vi have glemt alle de aftner han rendte rundt og gøede i vildskab fordi han ikke kunne komme op i sengen? Eller hvad med at han bare var så besværlig at få renlig? Eller alle de klemmer han stjal og ødelagde?

 

Pludselig viste det sig at Penny vidst ikke er meget mere djævel end alle andre hvalpe :lol:

 

Tilgengæld er hun lige knap 8 uger og jeg vil mene 80% renlig... Vi har et enkelt natteuheld fordi hun hoppede ud af sin boks og tissede på gulvet, så hun vækkede os ikke... Og så har vi enkelte tissetårer indenfor, men hun søger selv døren, og viser tydeligt når hun skal tisse, de dumme ejeren forstår bare ikke altid så godt!

 

Hun har lidt madaggression, men ikke noget der gør mig urolig.. hendes hvalpe "hysteri stadie" gør mig urolig, men mon ikke hun nok skal komme over den stille og roligt!?

 

Jeg må dog indrømme at jeg spørger migselv igen:

 

Hvorfor går vi dog frivilligt alle disse bekymringer igennem IGEN?!? :lol:

 

Vi kan ikke have hende i sofaen for hun laver flyversrping udover kanten.. Hun kan ikke være steder hvor der er noget at kravle på, for hun VIL kravle op!

 

Suk, hvor er det dejligt at komme på arbejde og kunne slappe af :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes det er sjovt, men kan det være alderen der gør at man syntes det er så hårdt? jeg har jo også hvalp i huset, han er 10 uger, og jeg er kun træt lige når jeg vågner om natten(kl.5) og skal ud og lufte, men når jeg står der ude og lytter til fugle og ser solen stå op, så takker jeg ham for jeg ikke ligger og sover tiden væk:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er vant til at skulle op på arbejde klokken 530, så jeg må indrømme søvnmæssigt rammer det mig ikke...

 

Men den der konstant stress faktor af at have en selvmordshvalp? Åh du godeste.. I går lå vi og så TV og Penny sov sødt på sofaen.. Pludselig beslutter hun sig for at ville lege med Dexter og tager bare et KÆMPE spring og lander lige på ryggen af ham :lol: Hvad har hunden dog gang i? :lol: Jeg må indrømme at Dexter fik MEGET ros for ikke at reagerere på at den lille lort hoppede på ham :lol:

 

Det er umuligt at have noget mad i nærheden af hende, og vi har allerede lavet "Ingen Penny i køkkenet når der laves mad", for hun står og hopper og danser op af skabene og den varme ovn for at få fat i maden :lol:

 

Amen altså! :lol:

 

Normalt med Dexter havde vi jo egentlig sagt vi ikke løftede på ham udove rpå trapper osv.. Men vi kan SLET ikke undgå det med Penny... Vi bliver simpelthen nød til at løfte hende op for at undgå hun skader sigselv... F.eks. har vi en lille låge der gør hun ikke kan komme ud fra kontoret når vi er derinde (Så resten af huset er i sikkerhed!). Hun kan stå i 10-15 minutter og bare hoppe op imod lågen :shock:tilløb "smask", hun ender jo med at komme til skade!

 

Hun er nu også dejlig... Det er også KUN fordi hun er så kær hun ikke er blevet kvalt endnu.. Specielt her til morgen hvor hun havde fået tiltusket sig en plads i sengen, og så kom til at kaste op LIGE ved siden af min hovedpude 30 minutter før jeg skulle op... Heldigvis havde hun vidst bare fået slugt lidt fo rmeget Dexter hår, og det se rikke ud til at hun er syg.. Men lige der tænkte jeg godt nok "Cooome oooon Penny" :lol: Så sad hun bare der og så så sød ud... Og lavede så et flyverspring og slog en kolbøtte eller to henaf gulvet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender det godt - både at det er småhårdt at have hvalp i huset, men også det med at have en hvalp som forsøger at gøre det af med sig selv :) Nano vil også lave flyverspring ud over sofaen... En dag lykkes det nok for hende og det kommer til at gøre avs!! Sofaen er jo 7 gange så høj som hende! Så det er bare med at være opmærksom :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...