Hop til indhold

Leg uden fodder


Gæst Christine-toft
 Share

Recommended Posts

Gæst Christine-toft

Ved ikke om der er en lignende tråd herinde men har lige prøvet og søge, men synes ikke jeg kunne finde nogen.

Det jeg søger er nogle gode lege, aktiviteter som hunden kan lave selv, UDEN der indgår fodder. Nogen der ligger inde med gode idéer? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tygge i pind...? :vedikke:

 

Hvorfor må der ikke være foder involveret?

 

Det kommer vel an på din hunds motivation for at lege. Min hund kan f.eks. godt finde på at kaste rundt med sit legetøj, eller ligge og tygge i noget af det, men der er ingen tvivl om, at hun til hver en tid foretrækker, at jeg leger med... :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tygge i pind...? :vedikke:

 

Hvorfor må der ikke være foder involveret?

 

Det kommer vel an på din hunds motivation for at lege. Min hund kan f.eks. godt finde på at kaste rundt med sit legetøj, eller ligge og tygge i noget af det, men der er ingen tvivl om, at hun til hver en tid foretrækker, at jeg leger med... :5up:

 

ja præcis, min kan da også nogle gange (sheila meget som unghund) lege selv med sit legetøj, men det er ret kortvarrigt og slet ikke noget de gør når de er alene fx.

 

men en hund skal jo også spise hver dag, så hvad er problemet med at bruge med som aktivering?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christine-toft

Der er slet ikke nogen problem i at aktivere ham med fodder, kom bare til at tænke på om der mon var aktiveringsmuligheder uden. Mest fordi at vi hverdag klikkertræner, med godbidder, leger med aktivitetsbold, med fodder, osv. synes bare der indgår godbidder i det meste af det vi laver :) trækker selvfølgelig den mængde godbidder han får fra hans daglige portion, men er bare bange for han bliver en lille basse alligevel :) Det skal lige skrives at vi også har godbidder med på gå-ture da vi træner, "gå-pænt" træning :)

 

Glemte at skrive at vi selvfølgelig leger pind osv. udenfor så vi laver også ting uden godbidder :) Men men men flest med :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunden skal have noget til at motivere sig for at ville gøre noget, så hvis ejeren ikke er indblandet i aktiveringen selv eller der er indblandet mumser/legetøj kan det være svært at finde noget hundene gider - som vi synes om - for der er da masser af "gode" aktiviteter som at grave i rosenbedet, jage pipfugle og katte, holde vagt efter samme, gnave i gulvpaneler og tapet, se hvor mange stumper toiletrullen kan blive til og mere i den stil :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er slet ikke nogen problem i at aktivere ham med fodder, kom bare til at tænke på om der mon var aktiveringsmuligheder uden. Mest fordi at vi hverdag klikkertræner, med godbidder, leger med aktivitetsbold, med fodder, osv. synes bare der indgår godbidder i det meste af det vi laver :) trækker selvfølgelig den mængde godbidder han får fra hans daglige portion, men er bare bange for han bliver en lille basse alligevel :) Det skal lige skrives at vi også har godbidder med på gå-ture da vi træner, "gå-pænt" træning :)

 

Glemte at skrive at vi selvfølgelig leger pind osv. udenfor så vi laver også ting uden godbidder :) Men men men flest med :)

 

Jeg forstod på dit første indlæg, at du søgte foderfri aktiviteter/leg, som ikke involverede jer? Den der aktivitetsbold kunne jeg godt finde på at vælge fra, hvis jeg følte, at min hund fik for meget mad. I kan jo give ham måltiderne som fodersøg i stedet?

 

I kunne også bruge grøntsager som godbidder? Det tager han da ikke på af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christine-toft

Hehe ja toiletrullen er afprøvet og køkkenrullen også :) Men så har vi heldigvis heller ikke haft flere ødelæggelser :) Men ja foder er nok bare en del af det med mindre man som Petrine skriver, anskaffer sig en hund mere, og det kommer ikke til at ske lige nu :) -- Men tak for svarene allesammen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...