Hop til indhold

Min rottweiler har en hjernefejl


Gæst Zwax
 Share

Recommended Posts

Jeg har et par spørgsmål til dig: Når Akino leger med Lucky eller når han er i hundegård fikserer han så også på lys mv.?

 

Ja det gør han. Hvis fx. Lucky render med en bold og Akino løber efter ham stopper han op, hvis der kommer en hvid sommerfugl flyvende eller vi åbner teressedøren, så der reflekteres lys, og render hen til det i stedet (og halen kører mærkeligt). I hundegården er der ikke noget (ud over dyr som kommer forbi), som kan fange hans opmærksomhed - men gik vi forbi med noget, som kan reflektere lys, ville det være det samme. Heldigvis reagerer han ikke på lyset/skyggen, som kommer ved huset (tror det er fordi, det er over et stort areal).

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det gør han. Hvis fx. Lucky render med en bold og Akino løber efter ham stopper han op, hvis der kommer en hvid sommerfugl flyvende eller vi åbner teressedøren, så der reflekteres lys, og render hen til det i stedet (og halen kører mærkeligt). I hundegården er der ikke noget (ud over dyr som kommer forbi), som kan fange hans opmærksomhed - men gik vi forbi med noget, som kan reflektere lys, ville det være det samme. Heldigvis reagerer han ikke på lyset/skyggen, som kommer ved huset (tror det er fordi, det er over et stort areal).

 

Når hundene leger fysisk sammen, tumler og brydes, det var den type leg jeg mente :-)

 

Jeg skal ikke gøre mig klog på hvorvidt han har en hjernefejl, men som du forklarer det lyder det som tvangsadfærd der er løbet lidt løbsk og det plejer at kunne løses.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...