Hop til indhold

Vejen 15 og 16 Sept


Recommended Posts

Tillykke - og tak for kage.

 

Maggie var i rally-ringen i dag. Målet var at komme hele vejen til målskiltet (det lykkedes nemlig ikke søndags) og det mål nåede vi sørme. 82 point er ikke vildt imponerende, men jeg er glad og tilfreds.

 

I dag var det så tid til udstilling. Det var en meget venlig engelsk mand, der var dommer. Vi skulle arbejde for at få lov til at se tænder, men det lykkedes - og jeg støttede alt jeg kunne imens.

 

Jeg satte CDL's Peter til at tage billeder og han fangede bl.a. denne opstilling

 

94595-032.jpg

"16 months old black bitch, quite fine in bone, narrow through head, balanced when stood still, lacking in double coat but moved well"

Blåt bånd til os

 

Heldigvis har dommeren ryggen til, da hun laver det her nummer

94596-022.jpg

 

Jeg er tilfreds nok med kritikken. Jeg kan ikke gøre noget ved, at hun stadig mangler noget udvikling, men heldigvis klarer tiden det meste af problemet.

Redigeret af Dorte
prøver lige nogle større billeder
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 301
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg var fantastisk i Vejen og Buller er en stjerne (fik ikke bestået, men det er bare en detalje) - på vejen i bilen opdagede jeg, at Zamzam har mistet en fortand i undermunden, tandpine kunne forklare en del den seneste tid, han gad intet og skal til dyrlægen hurtigst muligt.

 

 

 

Stakkels Zamzam :ae:

 

Og dejligt det gik så godt :D

Link til indlæg
Del på andre sites

det andet lyder bedre :mrgreen:

 

der vil altid være plads til forbedringer :5up:

og vi var kun tilmeldt i dag :)

 

IMG_5763.jpg

 

Egentlig står han fint nok, så hvis jeg var dig ville jeg sådan set bare flytte mig så ikke han står og lægger vægten op af dig. Enten stiller du dig foran ham så han får vægten og opmærksomheden frem, eller osse stiller du dig (lidt mere elegant) ned på siden af ham, samler benene og vender din egen side mod dommeren. Man må i øvrigt godt ha' skiftesko med så ikke man jogger rund i ringen som en anden bondemand på sin roemark :pift::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Egentlig står han fint nok, så hvis jeg var dig ville jeg sådan set bare flytte mig så ikke han står og lægger vægten op af dig. Enten stiller du dig foran ham så han får vægten og opmærksomheden frem, eller osse stiller du dig (lidt mere elegant) ned på siden af ham, samler benene og vender din egen side mod dommeren. Man må i øvrigt godt ha' skiftesko med så ikke man jogger rund i ringen som en anden bondemand på sin roemark :pift::blink:

 

 

HAhaha, se, der kan altid være plads til forbedringer :mrgreen:

 

Det er nu ellers så hyggeligt når han læner sig :lun: Men så må jeg se om jeg kan stille mig med siden til - hvis vi snupper lørdag i herning.

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag var det så tid til udstilling. Det var en meget venlig engelsk mand, der var dommer. Vi skulle arbejde for at få lov til at se tænder, men det lykkedes - og jeg støttede alt jeg kunne imens.

 

Jeg satte CDL's Peter til at tage billeder og han fangede bl.a. denne opstilling

 

94595-032.jpg

"16 months old black bitch, quite fine in bone, narrow through head, balanced when stood still, lacking in double coat but moved well"

Blåt bånd til os

 

Heldigvis har dommeren ryggen til, da hun laver det her nummer

94596-022.jpg

 

Jeg er tilfreds nok med kritikken. Jeg kan ikke gøre noget ved, at hun stadig mangler noget udvikling, men heldigvis klarer tiden det meste af problemet.

 

Tillykke. Hun er da begyndt at "hænge mere sammen" nu :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu sad vi lige og snakkede om den der cacib som vi jo ikke kan bruge til noget.

 

Hvorfor fik ASlan cacib?

ville han også kunne have fået det ved en dasnk dommer? Eller fik han caciben fordi det var en udenlandsk dommer?

 

Vi kan jo som sagt ikke bruge den. Men gælder det i udlandet som i danmark, når man har fået den.....3-4 (?) så SKAL man søge om at blive inch?

 

Det er pga hans manglende 3 generationer, I ikke kan bruge det, ik?

CACIB'et skal jo uddeles, men mon FCI så ikke går ind automatisk giver det videre til næste aftager, ligesom når

Bedst i køn allerede er INTCH.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er pga hans manglende 3 generationer, I ikke kan bruge det, ik?

CACIB'et skal jo uddeles, men mon FCI så ikke går ind automatisk giver det videre til næste aftager, ligesom når

Bedst i køn allerede er INTCH.

 

 

Ja manglende generationer.

Så der SKAL uddeles et cacib på ALLE internationale udstillinger, til HVER race?

 

Og i vores tilfælde får 2. vinderen så caciben?

 

 

Jeg må gerne beholde papiret på at vi havde fået det ikk? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja manglende generationer.

Så der SKAL uddeles et cacib på ALLE internationale udstillinger, til HVER race?

 

Og i vores tilfælde får 2. vinderen så caciben?

 

 

Jeg må gerne beholde papiret på at vi havde fået det ikk? :mrgreen:

 

Du beholder bare kortet. Så burde FCI selv finde ud af resten. Og gør de ikke det, så er det ikke dit problem.

 

Det er jo ikke engang sikkert at næste hund i rækken kan bruge det

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Ja manglende generationer.

Så der SKAL uddeles et cacib på ALLE internationale udstillinger, til HVER race?

 

Og i vores tilfælde får 2. vinderen så caciben?

 

 

Jeg må gerne beholde papiret på at vi havde fået det ikk? :mrgreen:

Du kan beholde kortet..Han har jo fået det..

Et CACIB går ikke videre som certet gør.. Der bliver uddelt CACIB og Res CACIB..Hvis den der får CACIB allerede er Int Champ så går res CACIB ind og blvier til et CACIB.. Men eftersom Aslan ikke kan blive Int ch er CACIBet bare tabt den dag..Ingen fik glæde af det..

Det var hvertfald det svar jeg fik i foråret da jeg spurgte DKK:

1. Om CACIB kan vandre ligesom CERT? og hvar langt de så kan vandre..

2. Om hvad man så gør hvis begge de hunde som stod forrest er int ch, eller mangler anerne i stambogen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...