Hop til indhold

Hund der gør og piver hele tiden

Gæst TosseHunden
 Share

Recommended Posts

Gæst TosseHunden

Det er ikke min hund, men leder efter råd alligevel. Hunden er en beagle/gravhund hund tror jeg. Hun er meget sød og loyal. Problemet er bare at

1. Hvis hun hører noget, ser et andet dyr/hund/menneske eller lugter noget, så går hun amok og bjæffer helt vildt (farer hen til døren eller hiver afsted i snoren). Og dette er bare ved det mindste, så hun gør det meget ofte og det kan være ret belastende. Man kan beordre hende tilbage til en, men det gør hun først når hun har "bjæffet af"

Hvad der er værre er

2. Lige så snart ejeren er ude af syne (af hvilken som helst grund) Så sætter hun sig og piver og piver og piver...bliver ved med at pive og være på tværs indtil ejeren kommer tilbage. Der virker slet ikke til at være noget der kan få hende til at holde op, selv ikke andres selskab.

3. Hvis hun vil op i sengen, også på trods af at hun sagtens selv kan hoppe op, så sætter hun sig bare og piver for at blive løftet op, kun efter adskillige ordre hopper hun selv ubesværet op.

Det er meget belastende for alle involveret og hun kan ikke passes nogensteder rigtigt. Hvordan kan man gøre noget ved den slags opførsel? Synes ikke rigtigt vi kan finde på noget der virker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TosseHunden

Det begynder at blive et ret stort problem nu, for ejeren er nu væk i skole i endnu længere tid. Lejligheden kan ikke rigtigt afgrænses og vi ved ikke rigtigt hvordan vi skal begrænse dens aggressive attitude over for alt der er i nærheden. Er det normal opførsel? Kan jeg ikke tro...eller er hun nødt til at gå af med hunden eller aflive den? :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Det begynder at blive et ret stort problem nu, for ejeren er nu væk i skole i endnu længere tid. Lejligheden kan ikke rigtigt afgrænses og vi ved ikke rigtigt hvordan vi skal begrænse dens aggressive attitude over for alt der er i nærheden. Er det normal opførsel? Kan jeg ikke tro...eller er hun nødt til at gå af med hunden eller aflive den? :(
jeg ville tage kontakt til en hundeadfærdspsykolg hurtigst muligt , hvor gammel er hunden og hvor har den gået til træning ?
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan trænes der kontakt med hunden på tur? Hvordan er der trænet alene hjemme?

Både beagle og gravhund er en meget vokal og nysgerrig hund. Det er normalt for dens drifter at reagere som den gør, men der er nok ikke gjort noget for at forhindre det da den var hvalp.

En ide kunne være at bevæbne sig med lækre godbidder (pølse, kylling, lever eller lign.) og aflede hunden når den fikserer. Ros og godbid det sekund den flytter fokus på ejeren. Hundetræning kunne være en ide.

At den piver når ejeren går, tyder på separationsangst. Der skal trænes intensivt! Ejeren skal starte fra bunden med at tage sko på og af indtil hunden ikke reagerer på det. Derefter jakke på pg af. Så tage i håndtaget. Åbne døren (uden at gå ud). Gå over dørtrinnet. Lukke dør i 2 sek., så 5 sek. osv. Hvis hunden begynder at pive, skal man gå mindst et trin tilbage. Der ligger masser af tråde om alene hjemme træning herinde.

At omplacere eller aflive en hund fordi ejeren ikke har trænet er bare dumt!

Link til indlæg
Del på andre sites