Hop til indhold

Cleo, mopsblanding søger nyt hjem


NannaSoko
 Share

Recommended Posts

Min mor er ved at blive skilt og kan derfor ikke have sin lille hund mere.

 

Cleo er en blanding af mops og fransk bulldog. Hun ligner mest en mops og hun opfører sig vist mest som en mops.

 

Cleo har tidligere boet sammen med kat og andre hunde uden problemer. Hun er en glad, mild og sød lille hund. Hun er meget nem og kræver mest noget opmærksomhed og fysisk kontakt. Hun går gerne med på lange gåture, men klarer sig også fint uden.

Hun har aldrig trænet noget som helst tror jeg.

 

Hun elsker børn og alle andre mennesker og det ideelle hjem for Cleo er enten en børne familie hvor børnene kan være søde ved hende eller en ældre enlig person eller et par, der ikke orker en hvalp.

 

Hun er 6½ år gammel, men frisk og rask. Hun har haft hårsækmider da hun var ung, men har ikke haft udbrud siden hun var 1-1½ år gammel.

 

Jeg førsøger at fremskaffe nogle billeder af Cleo hurtigst muligt. Og eller så så bare spørg!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 50
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Min mor er ved at blive skilt og kan derfor ikke have sin lille hund mere.

 

Cleo er en blanding af mops og fransk bulldog. Hun ligner mest en mops og hun opfører sig vist mest som en mops.

 

Cleo har tidligere boet sammen med kat og andre hunde uden problemer. Hun er en glad, mild og sød lille hund. Hun er meget nem og kræver mest noget opmærksomhed og fysisk kontakt. Hun går gerne med på lange gåture, men klarer sig også fint uden.

Hun har aldrig trænet noget som helst tror jeg.

 

Hun elsker børn og alle andre mennesker og det ideelle hjem for Cleo er enten en børne familie hvor børnene kan være søde ved hende eller en ældre enlig person eller et par, der ikke orker en hvalp.

 

Hun er 6½ år gammel, men frisk og rask. Hun har haft hårsækmider da hun var ung, men har ikke haft udbrud siden hun var 1-1½ år gammel.

 

Jeg førsøger at fremskaffe nogle billeder af Cleo hurtigst muligt. Og eller så så bare spørg!

 

Haster det meget ?? - vi har en ældre mand på vejen, som gerne vil have en omplaceringshund - en han kan tage med på campingture. Han er dog i Frankrig lige pt, skal jeg holde øje med hvornår han er hjemme igen ?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Haster det meget ?? - vi har en ældre mand på vejen, som gerne vil have en omplaceringshund - en han kan tage med på campingture. Han er dog i Frankrig lige pt, skal jeg holde øje med hvornår han er hjemme igen ?.

 

Næ, det haster ikke specielt. Hun flytter først omkring 1. oktober og hvis ikke Cleo har fundet et hjem inden, kan enten jeg eller min bror have hende lidt tid.

 

Ældre mand med campingture lyder perfekt for den lille hund.

 

Forsøger stadig at fremskaffe billederne :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ, det haster ikke specielt. Hun flytter først omkring 1. oktober og hvis ikke Cleo har fundet et hjem inden, kan enten jeg eller min bror have hende lidt tid.

 

Ældre mand med campingture lyder perfekt for den lille hund.

 

Forsøger stadig at fremskaffe billederne :-)

 

Jeg holder øje med hvornår han kommer hjem :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Vil bare sige at hun eelsker børn OG er verdens letteste hund :slem:

Eneste ulempe er at hun fælder en del.

 

Hvad med aktivitetsniveau og lege? Tænker at Buzz alligevel er en unghund med temmelig meget krudt bagi, når det gælder leg.

 

Ak...skal nok bare lade være med at drømme sammen med Størsten. For manden siger med 100% sikkerhed nej

Link til indlæg
Del på andre sites

Åååh, hun ser skøn ud. Er der slet ikke noget bøvl? kan hun være alene, hvordan med andre hunde?

 

 

(nej, slår mig selv i hovedet og smutter ud af tråden igen - Missing jeg vil gerne med ud at gå, hvis du overtaler manden!)

 

Hun bor sammen med en cairn terrier uden problemer og hun kan også uden problemer med naboens bokser og min brors riesen-blanding. Hun er så blid at hun ikke provokerer min Soko, som er en rigtig led og kamplysten terriertæve.

Når man lufter hende og hun møder andre hunde har jeg heller ikke oplevet problemer.

 

Altså nu er min mor ikke den mest pædagogiske hundeejer i verden, så sådan noget som alene hjemme har hun med garanti ikke trænet.

Jeg tror dog ikke der er nogen problemer, da jeg selv har oplevet at hun først kommer ud af sin hule med søvn i øjnene når man er helt inde i huset :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun bor sammen med en cairn terrier uden problemer og hun kan også uden problemer med naboens bokser og min brors riesen-blanding. Hun er så blid at hun ikke provokerer min Soko, som er en rigtig led og kamplysten terriertæve.

Når man lufter hende og hun møder andre hunde har jeg heller ikke oplevet problemer.

 

Altså nu er min mor ikke den mest pædagogiske hundeejer i verden, så sådan noget som alene hjemme har hun med garanti ikke trænet.

Jeg tror dog ikke der er nogen problemer, da jeg selv har oplevet at hun først kommer ud af sin hule med søvn i øjnene når man er helt inde i huset :lun:

 

Hun virker rigtig sød, men må nok hellere lige besinde mig.

Min plan har hele tiden været at næste hund skulle være med tavle og til udstilling, men jeg vil bare så gerne have en voksen hund, som er færdig med det der hvalpenoget og har lært at være alenehjemme og de mest basale ting (alene hjemme, renlighed, have en snor på, måske sit navn) og som kan med min venindes to rottweilere.

 

Men må nok hellere lige slå koldt vand i blodet. Den slags blandinger kan godt give mig lidt kuldegysninger mht. helbredet, både mopsen og fb'en er jo kendt for helbredsproblemer. Har der virkleig ikke været noget udover de hårsækmider? Og er det fordi dyrlægetjek har været sporadiske, eller fordi der intet er?

Og er hårsækmider dem som "bliver" der, eller hvordan det siges?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun virker rigtig sød, men må nok hellere lige besinde mig.

Min plan har hele tiden været at næste hund skulle være med tavle og til udstilling, men jeg vil bare så gerne have en voksen hund, som er færdig med det der hvalpenoget og har lært at være alenehjemme og de mest basale ting (alene hjemme, renlighed, have en snor på, måske sit navn) og som kan med min venindes to rottweilere.

 

Men må nok hellere lige slå koldt vand i blodet. Den slags blandinger kan godt give mig lidt kuldegysninger mht. helbredet, både mopsen og fb'en er jo kendt for helbredsproblemer. Har der virkleig ikke været noget udover de hårsækmider? Og er det fordi dyrlægetjek har været sporadiske, eller fordi der intet er?

Og er hårsækmider dem som "bliver" der, eller hvordan det siges?

 

De har nemlig masser af sygdomme med sig og mon ikke det bliver endnu værre nu hvor hver anden dansker har en fb. Synes det er helt vildt hvor moderne de er blevet de sidste år.

 

Cleo er en dårlig blanding fra et dårligt opdræt og de første år har min mor brugt rigtig mange penge på dyrlægeregninger. De sidste 4-5 år er hun dog kun blevet tjekket og vaccineret og har ikke fejlet noget.

 

Jeg tror faktisk ikke at der er noget avlskrav for hverken fb eller mops om at individer med hårsækmider ikke må indgå i avlen. Fandt ellers på et tidspunkt en artikel hvor de kom frem til at både individer der havde givet hvalpe med hårsækmider og dem der selv havde haft det (også i 'ungdoms-versionen') burde tages ud af avl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun virker rigtig sød, men må nok hellere lige besinde mig.

Min plan har hele tiden været at næste hund skulle være med tavle og til udstilling, men jeg vil bare så gerne have en voksen hund, som er færdig med det der hvalpenoget og har lært at være alenehjemme og de mest basale ting (alene hjemme, renlighed, have en snor på, måske sit navn) og som kan med min venindes to rottweilere.

 

Men må nok hellere lige slå koldt vand i blodet. Den slags blandinger kan godt give mig lidt kuldegysninger mht. helbredet, både mopsen og fb'en er jo kendt for helbredsproblemer. Har der virkleig ikke været noget udover de hårsækmider? Og er det fordi dyrlægetjek har været sporadiske, eller fordi der intet er?

Og er hårsækmider dem som "bliver" der, eller hvordan det siges?

 

Hov, fik vist svaret på noget forkert før.

 

Nu har jeg jo ikke været med til dyrlæge-tjekkene, så ved ikke hvor grundige de har været.

Ved dog at de har talt om Cleos vægt, da det er er evigt diskussionspunkt mellem mig og min mor. Hun mener nærmest at Cleo er for tynd og at hun må have ekstra højenergifoder og fedtkanten fra flæskestegen hvor jeg mener det modsatte :roll:

 

Og nej, hun har kun haft ungdoms-miderne og har aldrig fejlet andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, fik vist svaret på noget forkert før.

 

Nu har jeg jo ikke været med til dyrlæge-tjekkene, så ved ikke hvor grundige de har været.

Ved dog at de har talt om Cleos vægt, da det er er evigt diskussionspunkt mellem mig og min mor. Hun mener nærmest at Cleo er for tynd og at hun må have ekstra højenergifoder og fedtkanten fra flæskestegen hvor jeg mener det modsatte :roll:

 

Og nej, hun har kun haft ungdoms-miderne og har aldrig fejlet andet.

 

Men du skrev at hun havde været afsted :) Nogle gange kommer dyrene jo ikke til dyrlægen, hvis ikke de er rigtigt syge, og så opdager man måske ikke småtingene :) Men hun har været hos dyrlægen.

 

hehe, og jeg valgte ikke at kommentere vægten. hun ligner en der trænger til mindre mad og mere motion ;)

 

Men tak for uddybende svar :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja!

Men min mor mener at jeg ikke ved en skid om det og at en mops ikke skal ligne min whippet (underforstået: mine hunde er alt for tynde :-D)

 

Og det er jo den der misforståede godked, som man ofte ser.

 

jeg har kendt en meget meget fit mops, som var i rigtig flot form, uden de der deller som mange mopser har :)

 

hvordan er Cleos snude egentlig? Er hun meget flad, hvordan har hendes vejrtrækning det i varmen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det er jo den der misforståede godked, som man ofte ser.

 

jeg har kendt en meget meget fit mops, som var i rigtig flot form, uden de der deller som mange mopser har :)

 

hvordan er Cleos snude egentlig? Er hun meget flad, hvordan har hendes vejrtrækning det i varmen?

 

Synes ikke den er så flad som nogen mopsers. Hun er ikke specielt påvirket af varme, er egentlig generelt ret aktiv, hvis der er en grund til det. Har vist et billede af hende fra siden på mobilen, prøver lige at se om jeg kan få det til computeren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...