Hop til indhold

hvalpetræning med bange hvalp


Gæst Smelte
 Share

Recommended Posts

Hejsa

 

Vi har en hvalp på 10 uger på mandag.

Jeg har selvfølgelig meldt mig til hvalpetræning som starter om 2 uger ca når han er 12 uger. Men problemet er at han ikke er vild med at gå ture, han sætter sig ned og piver og vil op.

Så er mit spørgsmål er det dumt at gå til hvalpetræning når han er sådanne.

Vi træner hver dag at gå i snor og at komme ud af haven.

Håber på nogle gode svar

 

Hilsen Heidi

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Jeg startede på et hvalpehold idag. Siku er pt 5 ½ mdr og jeg tror, han var en af de ælste.

 

På dette hold var der en meget blandet skare af hunde. Lige fra en lille nervøs KingCharles til en stor lab hvalp. Der var også bomuldhund og schæfer. 2 af hvalpene var meget unge, den ene var kun omkring 9 uger. De 2 hvalpe som ind i den mindste indhegning, hvor de fik lov til at tumle selv. 4 af de største hvalpe kom i en større indhegning og alle de små samt få af de store holdte frikvarter i den største indhegning.

 

Min hund fandt hurtigt sammen med schæferen og sammen rendte de rundt og legede...

 

Prøv at kontakt din kommende træner og spørg, om der vil være andre med så unge hvalpe...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er helt normalt at din hvalp stadig er utryg når i er ude. Gør gåture til en god oplevelse med masser af ros og glad stemmeføring. Du skal ikke bekræfte hvalpen i at ting er farlige, men tag alt med ophøjet ro.

 

Det kan være rigtig fint bare at tage ud og kigge på de andre første gang, og måske lade den hilse på et par af de andre. Med tiden skal den nok finde ud af at det er super hyggeligt, og hvis du selv viser glæde og entusiasme, har du om kort tid en lille hund der hviner af glæde når i skal afsted til træning:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...