Hop til indhold

Anbefal en hundepension på strækningen midtjylland - fyn


Gæst S'eren
 Share

Recommended Posts

som overskriften lyder påtænker jeg at have Nissan i pension de 3 dage jeg skal til Fyn.

 

derfor sidder jeg og googler lidt frem og tilbage.

 

så forhåbentlig kan i hjælpe mig lidt.

 

 

indtil videre er der midtjysk hundecenter.

 

men hvad er der af gode pensioner længere sydpå og på fyn?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne godt tænke mig at passe Nissan :-) Jeg arbejder i en hundepension i Genner som ligger mellen Haderslev og Aabenraa i sønderjylland. Hender der ejer pensionen hedder Charlotte og er rigtig sød. Det er populært derude så man skal indimellem være i god tid men du kan altid snakke med Charlotte og se om der er plads. Hundene får god opmærksomhed og kommer udenfor mindst 4 gange om dagen. Enten leg med andre hunde i indhegnet område med egen sø eller gåture, afhængig af hvad der passer bedst til din hund.

 

Hjemmesiden så du kan læse mere hvis du har lyst

 

strygsdam.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
forlanger de mod kennelhoste? anbefaler de det ikke bare? og så skal resten af vacciner og forsikring være i orden?

 

Flere forlanger vac. imod kennelhoste. og yes, ens papir skal være i orden.

Link til indlæg
Del på andre sites

hov... glemte et bare.

 

det var ikke et spørgsmål det sidste :mrgreen: for selvfølgelig skal det det.

 

 

hvad koster kennelhostevacc. ca? så kan jeg lægge den oveni i morgen, hvis det ikke er alt for pebret, og de har den hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne godt tænke mig at passe Nissan :-) Jeg arbejder i en hundepension i Genner som ligger mellen Haderslev og Aabenraa i sønderjylland. Hender der ejer pensionen hedder Charlotte og er rigtig sød. Det er populært derude så man skal indimellem være i god tid men du kan altid snakke med Charlotte og se om der er plads. Hundene får god opmærksomhed og kommer udenfor mindst 4 gange om dagen. Enten leg med andre hunde i indhegnet område med egen sø eller gåture, afhængig af hvad der passer bedst til din hund.

 

Hjemmesiden så du kan læse mere hvis du har lyst

 

strygsdam.dk

 

fodersøget.. foregår det med alle hundene sammen? eller er hundene aflukket hver for sig?

Link til indlæg
Del på andre sites

godt så. synes også det andet lød lige modigt nok ;-)

 

Ja lige præcis ;-) Og det er kun Charlotte der sammensætter legehold, for det er hende der har erfaringen i at vudere hundene i samarbejde med hvad ejerne fortæller. Der er også hunde der ikke kan være sammen med andre og det bliver selvfølgelig også respekteret, hvis det er tilfældet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Lotte hundehotel var den pension vi valgte til vovserne - Nu blev det så ikke aktuelt alligevel, men en hel del fra klubben har været rigtig glade for hende og stedet.

Havde også en super god dialog med hende og hun er ekstremt imødekommende og hjælpsom.

 

Skal i øvrigt selv derud snart og have en omgang massage og laser til Bamse og Kaia.

 

Personlighedmæssigt er hun i hvertfald super, super sød.

 

 

Lottes Hunde Hotel hundepension midtjylland

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo så er det en fejl at det ikke er skrevet på hjemmesiden, for der skal vaccineres mod kennelhoste inden ophold hos os. De skal være vaccineret i løbet af de sidste 12 måneder. Netop for at prøve at undgå smitte.

 

Jeg må hellere smutte i seng. Men Charlotte kan svare på evt. spørgsmål du skulle have :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo så er det en fejl at det ikke er skrevet på hjemmesiden, for der skal vaccineres mod kennelhoste inden ophold hos os. De skal være vaccineret i løbet af de sidste 12 måneder. Netop for at prøve at undgå smitte.

 

Jeg må hellere smutte i seng. Men Charlotte kan svare på evt. spørgsmål du skulle have :-)

 

 

her er hvad der står på siden

 

 

  • Din hund skal være vaccineret indenfor de seneste 12 måneder, og du skal medbringe vaccinationsattesten.


     

  • Kennelhoste er en meget smitsom virus, som oftest ses i efteråret. Selvom hunden er vaccineret ("Pi" på vaccinationsattesten) imod sygdommen, kan hunden være modtagelig for virus alligevel. Virus smitter via fysisk kontakt med andre hunde samt inddirekte via slim og afføring, og hvis først én hund har medbragt virus hertil kan vi ikke garantere at din hund ikke smittes. Symptomer på influenzaen" ses ved kraftig hoste fra 3 til 14 dage, men kræver normalt ikke dyrlægebehandling.


     
     
    Altså ingen vaccinekrav mod kennelhoste, men der står en masse omkring smitten på siden.
     
     
     
     
    Men hvis de har vaccinen hjemme i morgen, smider jeg den nok bare oveni..
    når jeg alligevel skal af med over 2,5, kan jeg vist ligeså godt bruge et par hundrede mere.


Link til indlæg
Del på andre sites

Han er ikke verdens letteste hund' date=' så jeg kræver at vedkommende der skal passe ham har noget erfaring.

ellers kan det vist hurtigt blive træls for begge parter :-)[/quote']

 

Nå lige et sidste indlæg inden jeg smutter :blink:

 

Charlotte har meget erfaring med alle typer hunde og hun er god til at tage hensyn til deres specielle behov. Pension er heller ikke så stor, så derfor er der bedre tid til den enkelte hund. Jeg synes du i morgen skal prøve at ringe til hende og snakke med hende om de bekymringer du evt.har :-)

 

Jeg kan også fortælle, at hun har passet mine egne Anton og Kato, netop fordi jeg ved hvordan de har det derude. Anton er en meget følsom hund og han var glad og tilfreds da vi hentede ham. Han havde ikke travlt med at komme hjem

:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...