Hop til indhold

Hvalp: Tynd mave pga. tandskifte eller er det andet?


Gæst Gjorret
 Share

Recommended Posts

Gæst Gjorret

Hej Alle,

 

Dette er min første post på sitet og vil først og fremmest sige tak for et godt site med gode posts og trofaste medlemmer der altid hjælper. Siden har flere gange været til god nytte!

 

Nå, vi har en lille dejlig Golden Retriever hvalp (tæve) på 15-16 uger.

 

Da vi fik hende blev vi gjort opmærksom på af vores opdrætter, at når hun blev omkring de 4 måneder og begyndte at skifte tænder ville hun få meget ondt og det kunne muligvis gøre at hun også havde tynd mave. Det er vel rigtig nok?

 

Hun er så vidt jeg kan se også stille og rolig begyndt at miste tænder. Der har i hvert fald siddet nogen lidt løst her og der og det er der stadig.

 

Men her for nogle dage siden (ca 4 dage) begyndte hun at få tynd mave og det har hun stadigvæk. Vi tror selvfølgelig det er pga. tandskiftet. Vi bliver dog lidt mere urolig, da hun for 1-2 dage siden mistede appetiten og kunne stå at kigge på hendes tørfoder uden at tage noget (Hun får _KUN_ premium tørfoder). Da det sikkert havde noget med tænderne at gøre har vi blødet det op og det har hun også spist.

 

Nu her til morgen (efter de 4-5 dage) kastede hund sin mad op. Derfor bliver vi lidt bekymdrede om det kunne være andet - eventuelt tarmbetændelse eller noget? Hun virker lidt "nede" men når vi er ude at gå og lege i haven så er hun frisk og fræk som hun plejer.

 

Jeg mener at have fået af vide den gang at vi fik hende, at det kunne være godt at give hende ris hvis hun havde tynd mave. Så her til morgen har hun fået ris blandet med A38. Det er vel også ok?

 

 

Bottom line er: Skal vi være bekymret over det og tage til dyrlægen med hende og få hende undersøgt eller er det formegentlig bare pga. tandskiftet?

 

Jeg har ikke kunne finde nogen dedikeret tråd der besvarer ovenstående spørgsmål.

 

På forhånd tak :-)

 

Venlig hilsen,

Rasmus

Link til indlæg
Del på andre sites

Løse tænder kan gøre det besværligt at spise.Gummer er hævede og ømme. Opkast synes jeg ikke er almindeligt, men kan være sket, fordi hun har spist for hurtigt.

Blød i denne periode tørkosten op.

Kog evt noget kylling i 45 min. afkøl og lad suppen afskumme for fedt. Kog så ris i denne suppe. der skal bruges extra væske, da normal ris skal koges i dobbelt tid og derefter trække. Bland 1/3 til en 1/4 del kylling i risen. Ved opkast eller tynd mave gives små portioner af gangen til maven er normal.

Det er altid en god ide at have noget tarmregulerende i huset , når man har hunde.Canicur, zoo-lac eller Prokulin. Disse bestemt primært af mælkesyre bakterier og nødvendige salte..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...