Hop til indhold

Tæller det ned til en udstiling?


 Share

Recommended Posts

Var jo i Århus, og vi var på efter boxerne.

 

Man må sige det er en meeeeeget glad race :mrgreen:

 

 

Så glad at mindst 50% valgte at hoppe op ad dommeren :lol:

 

 

Hvad tror i dommeren ville sige hvis Aslan lavede det nummer? :sjov:

 

 

nå, men mit egentlige spørgsmpl...... tæller det ned at en hund hopper op?

og hvis det gør, tæller det så endnu mere ned jo større hunden er?

 

Og nej, jeg har ikke i sinde at lærer Aslan at hoppe op :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det tæller ikke ned - en udstilling er en vurdering af hundens eksteriør, altså en vurdering af opdrætterens arbejde.

Dommere der dømmer boxere ved de er glade, det kommer ikke bag på dem at ikke alle udstillere formår at kontrollere denne glæde. Og jeg tror som osse at de hellere ser en glad hoppende boxer, end en der lader sig provokere af naboen til at ryge ud efter den, det ses nemlig osse en del i den race (blandt andre).

 

Det skader aldrig at man præsenterer hunden på en ordentlig måde og en hund der kan bevæge sig i en trekant og lige frem og tilbage, uden at hoppe, tygge handleren i armen, blafre fra side til side og andet irriterende, har klart en større chance for at få en rimelig vurdering, lissom en hund der formår at holde sig i ro når den står foran dommerbordet osse bedre kan vurderes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer 100% an på dommeren. Hvis dommeren bare synes, det er hyggeligt (ville han dog næppe, hvis alle hundene gjorde det, så blev det nok pænt trælst i længden), så kunne det faktisk godt tælle op, fordi hunden viser et glad og udadvendt temperament - såfremt den altså også står pænt nok til, at dommeren kan se dens kropsbygning og mærke igennem.

 

Andre dommere vil finde det irriterende og kunne måske finde på at give dig en pæn anmærkning i kritikken, der hedder "Ringtræning anbefaldes". Måske endda hive lidt ned i præmiering eller placering.

 

Det er 100% op til dommeren, der findes ingen regel på det punkt. De fleste dommeren vil dog højst sandsynligt se gennem fingrene med det og stadig dømme objektivt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kommer helt og aldeles an på dommmeren tænker jeg.. - og er ret sikker på at står valget mellem 2 lige gode hunde ja så det den som ikke hopper som får "prisen" selvom jeg havde valgt hoppe dyret hehe...

 

Da koda var en hvalp var vi til 2 dags udstilling og lørdagen var der en meget sur mand og koda udtrykte sin glæde for manden ved at slikke ham i hovedet manden kigge rsurt på mig og sagde "here we dont kiss!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

om søndagen gjorde koda samme nummer ved dommeren der en dame og hun grinte og der stod i min kritik herligt temperment :-) obs: min hund mysser stadig gerne på folk

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer helt an på dommeren.

 

Når det 20'nde savlemonster stod oppe i fjæset på mig ville jeg nok være en aaaaanelse træt.

 

Der er forskellige mere eller mindre elegante måder at gøre det på, har ejer ikke synligt styr på sin hund er det uelegant, hvis hunden sniger sig til at springe op er det mere acceptabelt.

 

Generelt set synes jeg dog personligt det er en uskik når større racer springer op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som de andre, det afhænger 100% af dommeren - søster var tæt på en KIB fordi hendes hund....savlede på dommeren, det var ikke overdrevent new foundlænder savl, men bare lidt, dommeren gik helt bananas, folk spurtede rundt og hentede papir, det så ud som om, der var sket noget virkeligt dramatisk (jeg troede hunden havde tømt blæren op ad dommerens bukser), søster fik læst og påskrevet og bedømmelsen var totalt negativ (er så indbildsk, jeg ikke tror hunden helt havde fortjent alt den kritik)

Link til indlæg
Del på andre sites

end en der lader sig provokere af naboen til at ryge ud efter den, det ses nemlig osse en del i den race (blandt andre).

 

ja der var også en del snerren men tænkte det nok var fordi de var på :-D

 

Den race mangler helt generelt ringtræning! De arme dyr der skal være ofre for overdreven dobbelthandling i en grad, at de ender med at fare i hovedet på hinanden grundet frustrationsaggression. Jeg kan ikke bære at se på det, for det er ikke sådan jeg ellers husker og opfatter racen.

Link til indlæg
Del på andre sites

apropo udstillingsteknik, så er jeg meget imponeret over et par GD udstillere, de tramper lige med forfoden i jorden, og så stiller hunden sig helt perfekt :mrgreen:

 

Du skulle se nordmanden der udstiller sin ridgeback, han slipper snoren, klikker med tungen og så er der øjenkontakt for alle pengene og hunden bare står perfekt. Virkeligt imponerende og 'sjovt' når de andre står og kæmper med at få deres til at stå / ikke slås :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Normalt har jeg slet ikke fidus til chihuahuaracen. Men så så jeg engang en udstilling med dem. De pilede afsted så hurtigt som deres små ben kunne bære dem, og man kunne bare se at de tænkte "Tjuhej, her kommer jeg, hurra!". Nogle af dem tjippede også af glæde. Små glade dyr. En enkelt gik bananas på bordet, hoppede i små cirkler, tjippede og var glad. Det var først da handleren desperat viftede noget tørret kød, at den stod stille.

Og så er de altså lidt sjove når de knurrer og lyder som kurrende duer. :mrgreen:

 

Jeg så også en american akita udstilling. Der skal handleren godt nok løbe til, for at hunden kommer i flot trav. De fleste var helt forpustede bagefter. Det må være det samme med handlerne for GD. Der skal tages nogle skridt for at få sådan et kræ i pænt trav. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Om boxerne:

 

Da min mor var ung pige, passede hun ofte sin fætters boxer, Adam hed den. Når den sad ved fodgængerovergangen og ventede på grønt lys, ville den såååå gerne klappes af de andre som stod der. Så den ville læne sig og læne sig, mere og mere over imod hvem der end stod ved siden af. Den kunne læne sig i nogle ret vilde vinkler. Folk så gerne lidt nervøse ud, for han var stor og meget grim, men god som dagen var lang. Og så ville han ikke gå, før de lige havde klappet ham lidt på hovedet og sagt "God hund".

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...