Hop til indhold

Løbetidsbuks - Fransk Bulldog... erfaring søges


Gæst Rullle
 Share

Recommended Posts

Så er Freja ved at være 4-5 mdr, og jeg går lige så stille og tænker på hvordan man nemmest muligt kan takle hendes første løbetid...

Vi har allerede besluttet os for at vi gerne vil at hun får en såkaldt løbetidsbuks på, da vi syntes det er synd at hun i en periode lige pludseligt ikke må komme op i sofaen eller noget... - selvfølgelig er tanken at den skal af med det samme vi er udenfor...

 

Nå, men det jeg tænker er måden at gribe det an på er måske allerede nu at anskaffe mig denne løbetidsbuks, så vi kan vænne hende til den stille og roligt, frem for at når hun kommer i løbetid - og måske har det dårligt (har læst at nogle hunde får det dårligt), at så skal hun OVENI det alt sammen nye, vænne sig til at der sidder noget på numsen af hende...

- lyder det helt tosset??

 

Der mine tanker løber, hvor jeg godt kunne bruge lidt erfaring er:

Er der nogle specielle løbetidsbukser som er bedre end andre til en Fransk Bulldog?

(for har bare set 1.000 forskellige slags modeller- hvor de alle skriver at DE er de bedste til en FB)

 

Andre gode råd er selvfølgelig også MEGET velkommende... regner med at det bliver inden for den næste måneds tid at vi køber løbetidsbuksen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er selvfølgelig en god pointe, den må jeg indrømme at jeg ikke havde tænkt på...

- jeg har bare læst/hørt og erfaret med Freja at en Fransk Bulldog ikke kan holde sig selv renlig fordi de simpelthen ikke kan nå sit eget skridt med tungen... Freja prøver tit, men hun kan simpelthen ikke nå... Jeg ved ikke om det er noget som kommer senere (?)

 

Mine forældre har en Rottweiler, og når den er i løbetid ligner hele huset simpelthen et slagteri - og også selv om hun gør rent efter sig selv og slikker sig selv... Det er nok dette skrækbillede + at det er en lærredssofa vi har, som gør at vi har besluttet os om denne løbetidsbuks... Jeg ved GODT at den lille fransk bulldog ikke bløder så meget som en stor Rottweiler, MEN, smil, hellere forberede end at stå med det hele på én gang ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også fundet et par stykker på nettet - men syntes at jeg kan se at der er MEGET stor forskel på dem, for hvordan de lukkes rundt om, og det er der jeg ønsker lidt erfaring inden jeg kaster mig ud i at købe nogle...

- men tager gerne imod hjælp, så hvis du kan finde nogle som du mener vil være gode, så kigger jeg GERNE på det :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle hunde vil hellere selv ordne sagerne.. cookie skubbede bare trussen til side og gjorde sig ren. Så rendte hun rundt med sådan et par skæve trusser hvor dutten stak ud i siden. :D

 

hi hi, hvor godt :o)

- jamen sådan noget ved man jo ikke før man står i selve situationen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan desværre ikke fortælle dig hvad for nogen der er bedst, da jeg har en hanhund og ikke behøver løbetidsbukser ;)

 

Jeg tror ikke en fransk bulldog kan gøre sig selv ren, da de ikke kan nå om bag i. Derfor en god idé med tilvænning af løbetidsbukser.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...