Hop til indhold

Har vores dyrlæge lavet en fejl mon?


Shii
 Share

Recommended Posts

Gæst Janni privat
Men alle vacciner er jo frivillige, hvis man ikke skal rejse.
Ja der er ingen lovkrav om vaccinationer hvis du bliver i dit land
Link til indlæg
Del på andre sites

Men alle vacciner er jo frivillige, hvis man ikke skal rejse.

 

Korrekt, jeg tænker bare at f.eks. for at kunne gå til hundetræning skal de jo vaccineres (Det skulle de i hvertfald da jeg boede i Danmark).

 

Hernede er de ekstremt hysteriske med vaccinationer. Da dexter var 9 uger mødte vi en med en hund, og hun spurgt ehvor gammel han var og kiggede skeptisk på os "Så har han jo ikke fået sin anden vaccine?"... Og så fik vi ellers at vide hvor forfærdelige mennesker vi var, og at det var bare ikke i orden, og man skulle holde den inde til den havde fået anden vaccine (12 ugers!).... Ehm.. Det var det mest voldsomme tilfælde, ellers fik vi det påpeget 5-6 gange sådan.. I en fast men ikke truende tone...

 

Vi får også stadig ballade af vores dyrlæge fordi vi ikke giver ormekur forebyggende... Eller det gør vi... Dexter har lige fået ormekur nr. 2 og han er 1½ år gammel... Så en gang om året... På pakken står der de skal have det 4-6 gange årligt :lol: Dyrlægen mener at grunden til at det ikke er sådan i Danmark er fordi at i Danmark er der ingen hundelorte, fordi alle folk samler op :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er godt nok forskel på hunde og mennesker.

 

Da jeg blev rabiesvaccineret efter bid fra en flagermus (spørg ikke, lang historie), skulle jeg have 3 vacciner. Dag 0, dag 7 og dag 28, og efter et år fik jeg en booster så den gælder i yderligere 5 år (de første tre = 1 år).

 

 

Ift. ormekure, så er der mening med galskaben her i Danmark. Grunden til, at man tjekker afføring for orm og ikke giver ormekure forebyggende længere, er simpelthen for at forhindre at ormene opbygger resistens over for kuren.

Det er også derfor, at der i menneskeverdenen i dag skal mere til, før man får udskrevet penicilin; før fik man det nærmest for en sikkerheds skyld ved alle mulige sygdomme, i dag giver man det kun ved de sygdomme som ikke går væk af sig selv uden penicillin, fordi sygdommene er begyndt at blive resistente, så de skal have større dosis og skrappere midler end tidligere.

 

Vi får tjekket Taikis afføring halvårligt for orm. Det er jeg ganske tryg ved.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Der er godt nok forskel på hunde og mennesker.

 

Da jeg blev rabiesvaccineret efter bid fra en flagermus (spørg ikke, lang historie), skulle jeg have 3 vacciner. Dag 0, dag 7 og dag 28, og efter et år fik jeg en booster så den gælder i yderligere 5 år (de første tre = 1 år).

 

 

Ift. ormekure, så er der mening med galskaben her i Danmark. Grunden til, at man tjekker afføring for orm og ikke giver ormekure forebyggende længere, er simpelthen for at forhindre at ormene opbygger resistens over for kuren.

Det er også derfor, at der i menneskeverdenen i dag skal mere til, før man får udskrevet penicilin; før fik man det nærmest for en sikkerheds skyld ved alle mulige sygdomme, i dag giver man det kun ved de sygdomme som ikke går væk af sig selv uden penicillin, fordi sygdommene er begyndt at blive resistente, så de skal have større dosis og skrappere midler end tidligere.

 

Vi får tjekket Taikis afføring halvårligt for orm. Det er jeg ganske tryg ved.

Hvis en hund bliver bidt af et muligt inficeret dyr og ikke er rabiesvaccineret så er det samme procedure..Hvis du havde været vaccieneret mod rabies inden bid skulle du bare have haft 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Ift. ormekure, så er der mening med galskaben her i Danmark. Grunden til, at man tjekker afføring for orm og ikke giver ormekure forebyggende længere, er simpelthen for at forhindre at ormene opbygger resistens over for kuren.

Det er også derfor, at der i menneskeverdenen i dag skal mere til, før man får udskrevet penicilin; før fik man det nærmest for en sikkerheds skyld ved alle mulige sygdomme, i dag giver man det kun ved de sygdomme som ikke går væk af sig selv uden penicillin, fordi sygdommene er begyndt at blive resistente, så de skal have større dosis og skrappere midler end tidligere.

 

Vi får tjekket Taikis afføring halvårligt for orm. Det er jeg ganske tryg ved.

 

Ja, men ormene her i Holland kan jo vel blive lige så resistente som dem i Danmark :lol: Det er jo netop en af grundene til at vores hunde ikke får ormekur mere end en gang årligt (Eller når nøvendigt). Jeg ved ikke engang om de får årligt.. Grunden til Dexter fik denne gang, var egentlig mest at Penny jo skulle have... Men hernede er de virkelig ormeforskrækket...

 

Og så tro rjeg forresten at der er forskel på om man er udsat for smitten, eller bare skal vaccineres i forhold til Rabies, også ved hunde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Der er godt nok forskel på hunde og mennesker.

 

Da jeg blev rabiesvaccineret efter bid fra en flagermus (spørg ikke, lang historie), skulle jeg have 3 vacciner. Dag 0, dag 7 og dag 28, og efter et år fik jeg en booster så den gælder i yderligere 5 år (de første tre = 1 år).

 

 

Ift. ormekure, så er der mening med galskaben her i Danmark. Grunden til, at man tjekker afføring for orm og ikke giver ormekure forebyggende længere, er simpelthen for at forhindre at ormene opbygger resistens over for kuren.

Det er også derfor, at der i menneskeverdenen i dag skal mere til, før man får udskrevet penicilin; før fik man det nærmest for en sikkerheds skyld ved alle mulige sygdomme, i dag giver man det kun ved de sygdomme som ikke går væk af sig selv uden penicillin, fordi sygdommene er begyndt at blive resistente, så de skal have større dosis og skrappere midler end tidligere.

 

Vi får tjekket Taikis afføring halvårligt for orm. Det er jeg ganske tryg ved.

Kom lige til at tænke på, da jeg blev bidt af en abe i et område med rabies..Der fik jeg 5 sprøjter. Alle indenfor 28 dage. Og så 2 sprøjter året efter... Og 5 år efter fik jeg også et par gange eller 3.
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Ja, men ormene her i Holland kan jo vel blive lige så resistente som dem i Danmark :lol: Det er jo netop en af grundene til at vores hunde ikke får ormekur mere end en gang årligt (Eller når nøvendigt). Jeg ved ikke engang om de får årligt.. Grunden til Dexter fik denne gang, var egentlig mest at Penny jo skulle have... Men hernede er de virkelig ormeforskrækket...

 

Og så tro rjeg forresten at der er forskel på om man er udsat for smitten, eller bare skal vaccineres i forhold til Rabies, også ved hunde...

Hvis en hund bliver bidt skal den også have 3 vaccinationer lige efter (hvis den er vaccineret).. fik nemlig brev fra sundhedsministeriet mht til udstilling i rumænien/ungarn området, med en adresse på dyrlæger som kunne klare et bid.
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...