Hop til indhold

Dog-e-walk - Lære din hund ikke at trække.....


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

Så lige den her på Tholos hjemmeside:

 

Dog-e-walk

"DOG-e-walk er en revolutionerende nyhed der lærer hunden ikke at trække i snoren når I går tur.

 

DOG-e-walk virker ved at sende en ultrafrekvent lyd ud mod hunden når den trækker i snoren, som hunden reagerer på, og stopper derfor med at trække.

 

Anvendelse:

*Justerbar lydstyrke

*Passer til alle liner og halsbånd

*Kan også anvendes som fjernbetjening ved hundetræning

*Passer til hunde af alle racer og størrelser

*Komplet harmløs at anvende

 

Fordele:

*Stopper med at trække i linen ved gåture

*Hjælper ved træning af commandoer og agility

*Reducerer gøen

 

VIGITGT!!

 

Husk at du ikke må forvente at dette produkt klare alle dine trække problemer, det produkt kræver i de fleste tilfælde træning før den optimale virkning!

 

Mulighederne er uendelige..."

 

 

Tager man nu ikke de kritiske briller på, så lyder det jo vældig smart.

 

Men kan jo ikke lade være med at tænke på HVAD der gør at hunden ikke trækker.

Mit bud er ubehag... Men hvilket ubehag medføre en ultrafrekvent lyd?

 

Eller er det i stedet overraskelses momentet der skulle gøre at hunden lige standser op?

 

Undre mig bare over hvad dælen det magiske ved den er....

Nogen der kan gøre mig klogere?

(og nej.... Har ikke tænkt mig at bruge den, kan snildt lære mine hunde ikke at trække uden ;-))

Link til indlæg
Del på andre sites

Så lige den her på Tholos hjemmeside:

 

Dog-e-walk

"DOG-e-walk er en revolutionerende nyhed der lærer hunden ikke at trække i snoren når I går tur.

 

DOG-e-walk virker ved at sende en ultrafrekvent lyd ud mod hunden når den trækker i snoren, som hunden reagerer på, og stopper derfor med at trække.

 

Anvendelse:

*Justerbar lydstyrke

*Passer til alle liner og halsbånd

*Kan også anvendes som fjernbetjening ved hundetræning

*Passer til hunde af alle racer og størrelser

*Komplet harmløs at anvende

 

Fordele:

*Stopper med at trække i linen ved gåture

*Hjælper ved træning af commandoer og agility

*Reducerer gøen

 

VIGITGT!!

 

Husk at du ikke må forvente at dette produkt klare alle dine trække problemer, det produkt kræver i de fleste tilfælde træning før den optimale virkning!

 

Mulighederne er uendelige..."

 

 

Tager man nu ikke de kritiske briller på, så lyder det jo vældig smart.

 

Men kan jo ikke lade være med at tænke på HVAD der gør at hunden ikke trækker.

Mit bud er ubehag... Men hvilket ubehag medføre en ultrafrekvent lyd?

 

Eller er det i stedet overraskelses momentet der skulle gøre at hunden lige standser op?

 

Undre mig bare over hvad dælen det magiske ved den er....

Nogen der kan gøre mig klogere?

(og nej.... Har ikke tænkt mig at bruge den, kan snildt lære mine hunde ikke at trække uden ;-))

 

*Hjælper ved træning af commandoer og agility :vedikke: :shock: :damn: :evil:

 

Jamen det er jo revolutionerende - den kan da klare ALT indenfor hundetræning!!! Må straks købe!!! Glæder mig virkelig til at lære Iso agility med den... Eller... :roll: :stupid:

 

 

(og for at være seriøs - vakler også mellem ubehag og overraskelsesmomentet... :hmm: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Anvendelse:

*Justerbar lydstyrke

*Passer til alle liner og halsbånd

*Kan også anvendes som fjernbetjening ved hundetræning

*Passer til hunde af alle racer og størrelser

*Komplet harmløs at anvende

 

Fordele:

*Stopper med at trække i linen ved gåture

*Hjælper ved træning af commandoer og agility

*Reducerer gøen

 

:neutral: mjah, der er jo ingen tvivl om at det bare er smadder smart, skulle man være fra amerikaland...

 

Men komplet harmløs at anvende??

 

Og brugen af instrumentet i agility, er der mon en der løber AG som har lyst til at komme med et bud på hvornår og hvorfor?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
*Hjælper ved træning af commandoer og agility :vedikke: :shock: :damn: :evil:

 

Jamen det er jo revolutionerende - den kan da klare ALT indenfor hundetræning!!! Må straks købe!!! Glæder mig virkelig til at lære Iso agility med den... Eller... :roll: :stupid:

 

 

(og for at være seriøs - vakler også mellem ubehag og overraskelsesmomentet... :hmm: )

 

Så skulle du se deres rigtig fantastiske video på hjemmesiden, der rigtig fint demonstrere træningens fine kunst på bedste vis....

 

movie - DOG-e-walk.com

 

Og når man så læser deres træningstips, så er man for alvor overbevist!

 

De beskriver såååå fint hvordan du kan lære din hund at sitte.... eller i hvertfald sikre at hunden sætter sig når du siger sit vha. dette vidunderlige apperat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
:neutral: mjah, der er jo ingen tvivl om at det bare er smadder smart, skulle man være fra amerikaland...

 

Men komplet harmløs at anvende??

Og brugen af instrumentet i agility, er der mon en der løber AG som har lyst til at komme med et bud på hvornår og hvorfor?

 

Og der tænker jeg så.... Hvorfor ikke bare anskaffe sig en fløjte, der også kun kan høres af hunde.

Det er da væsentlig billigere og den fylder meget mindre og er nemmere at have med :vedikke:

 

Så forstår ikke konceptet i den, hvis den ikke medføre ubehag, når en fløjte er SÅ meget billigere. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

:neutral: mjah, der er jo ingen tvivl om at det bare er smadder smart, skulle man være fra amerikaland...

 

Men komplet harmløs at anvende??

 

Og brugen af instrumentet i agility, er der mon en der løber AG som har lyst til at komme med et bud på hvornår og hvorfor?

Har slet, slet ikke fantasi nok til at forestille mig hvad de har tænkt dér... Og tror heller ikke jeg vil vide det...

 

 

Så skulle du se deres rigtig fantastiske video på hjemmesiden, der rigtig fint demonstrere træningens fine kunst på bedste vis....

 

movie - DOG-e-walk.com

 

Og når man så læser deres træningstips, så er man for alvor overbevist!

 

De beskriver såååå fint hvordan du kan lære din hund at sitte.... eller i hvertfald sikre at hunden sætter sig når du siger sit vha. dette vidunderlige apperat.

Ejjj men altså... :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne da egentlig være interessant at forhøre sig hos sælgere af dette produkt, i hvilke sammenhænge de vil anbefale det og hvordan de præcis mener det skal bruges?

Jeg har det sgu lidt stramt med når den slags sælges, bare fordi det findes.... man må godt tage stilling, selv om man driver forretning.

 

Må sige at jeg også bli'r lidt skuffet over at Tholo sælger sådan en dims. Ikke at jeg rigtig har købt ret mange ting hos dem, men havde da alligevel indtryk af at de var ét af de mere fornuftige firmaer i DK. Not anymore...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Det kunne da egentlig være interessant at forhøre sig hos sælgere af dette produkt, i hvilke sammenhænge de vil anbefale det og hvordan de præcis mener det skal bruges?

Jeg har det sgu lidt stramt med når den slags sælges, bare fordi det findes.... man må godt tage stilling, selv om man driver forretning.

 

Må sige at jeg også bli'r lidt skuffet over at Tholo sælger sådan en dims. Ikke at jeg rigtig har købt ret mange ting hos dem, men havde da alligevel indtryk af at de var ét af de mere fornuftige firmaer i DK. Not anymore...

 

Det var også min tanke....

 

Har handlet en del hos Tholo og har egentlig anset dem for værende lidt mere seriøse end det forhandlingen af sådan en produkt giver indtryk af.

 

Må indrømme, at der er andre webshops jeg ville have forventet solgte den.... Men ikke lige Tholo.

 

Ærgerligt at man ukritisk tager sådan noget ind, for det vil give nogle associationer og indtryk af virksomheden for os, der ikke synes den nyeste vidunderdims der kan fixe alt, er så skide smart som andre synes.

Og synes personligt det sender et forkert signal, at man forhandler quick fixes, som liiige kan gøre din hund velopdragen med det samme, så man helt slipper for det dersens kedelige træning og opdragelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ser man på første hund, synes jeg den virker totalt upåvirket ud da den er ude at gå.

Pudlen derimod ser ubehageligt overrasket ud og ser ud til at prøve at trække væk fra lyden.

 

Jeg kan ikke undlade at tænke på, at det ikke kun er når hunden trækker, lyden fremkommer, men også i de situationer, hvor ejeren trækker i linen f.eks. for at få hunden til at gå med, som det ses på videoen.

Konceptet virker alene af den grund totalt ulogisk.

 

Det er ikke det første udstyr af denne art. For vel 10 år siden fandtes der et lignende produkt, lyden var bare hørlig.

 

Reklamens magt er stor og ligeså hundeejeres desperation for man skal vist være rimeligt desperat for at tro på, at lyden kan få hunden til at forstå at den skal sætte/lægge sig, hvis almindelige lyde (kommandoer) ikke har kunne klare det. Hvorfra skal hunden vide at pift betyder sit???

 

Hvis det simpelthen er overraskelsesmomentet, der er kernen, vil enhver anden pludselig lyd fungere lige så godt.

 

Men vi kan altså købe:

 

Liner som lærer vore hunde at gå pænt

Dimser som lærer hundene at efterkomme en kommando

Selvhoppende bolde, så vovse kan beskæftige sig selv

Selvvandings- og fodringsanlæg

Hundelemme som åbnes via en chip hunden er blevet påført

Løbebånd så vi kan motionere hunden hjemme

 

Hvad mangler vi så og hvad klager vi over? Det er supernemt at være hundeejer i dag :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Ser man på første hund, synes jeg den virker totalt upåvirket ud da den er ude at gå.

Pudlen derimod ser ubehageligt overrasket ud og ser ud til at prøve at trække væk fra lyden.

 

Jeg kan ikke undlade at tænke på, at det ikke kun er når hunden trækker, lyden fremkommer, men også i de situationer, hvor ejeren trækker i linen f.eks. for at få hunden til at gå med, som det ses på videoen.

Konceptet virker alene af den grund totalt ulogisk.

 

Det er ikke det første udstyr af denne art. For vel 10 år siden fandtes der et lignende produkt, lyden var bare hørlig.

 

Reklamens magt er stor og ligeså hundeejeres desperation for man skal vist være rimeligt desperat for at tro på, at lyden kan få hunden til at forstå at den skal sætte/lægge sig, hvis almindelige lyde (kommandoer) ikke har kunne klare det. Hvorfra skal hunden vide at pift betyder sit???

 

Hvis det simpelthen er overraskelsesmomentet, der er kernen, vil enhver anden pludselig lyd fungere lige så godt.

 

Men vi kan altså købe:

 

Liner som lærer vore hunde at gå pænt

Dimser som lærer hundene at efterkomme en kommando

Selvhoppende bolde, så vovse kan beskæftige sig selv

Selvvandings- og fodringsanlæg

Hundelemme som åbnes via en chip hunden er blevet påført

Løbebånd så vi kan motionere hunden hjemme

 

Hvad mangler vi så og hvad klager vi over? Det er supernemt at være hundeejer i dag :-D

 

Ja, os der mener en hund kræver en del energi og overskud, har vist bare ikke købt de rigtige dimser.

Med de rigtige dimser, så har man jo på ingen tid en nem og velopdragen hund :5up:

 

Og ellers enig.

Synes det var det samme jeg så selv og kan heller ikke se det logiske i den.

Men det kræver måske lidt basis viden om indlæring, før man undre sig over hvordan en lyd kan være så magisk, at den kan få hunden til stort set alt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvhoppende bolde, så vovse kan beskæftige sig selv

Selvvandings- og fodringsanlæg

 

Himmel! Det minder mig om den der forpulede baconbobbelmaskine som Victoria Stilwell begejstret introducerede for ligeså begejstrede ejere. Den stod bare og blæste sæbebobler med baconsmag som hunden så fes rundt efter. Det så mig ærligt talt en kende stressende ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Himmel! Det minder mig om den der forpulede baconbobbelmaskine som Victoria Stilwell begejstret introducerede for ligeså begejstrede ejere. Den stod bare og blæste sæbebobler med baconsmag som hunden så fes rundt efter. Det så mig ærligt talt en kende stressende ud.

 

Nu ikke så sippet! Det er da genialt, for man sætter sådan set bare maskinen til, har foderautomaten, selvhoppende bold, selvåbnende hundelem og når man kommer hjem har vovse ikke kedet sig, den er pænt træt og derfor meget nem. A win - win situation!

I weekenderne kan hunden så få tur på løbebåndet, mest for variationens skyld (Millan anbefaler ca ½ time) og så kan hundeejerne have god samvittihed. Det er da smart!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, os der mener en hund kræver en del energi og overskud, har vist bare ikke købt de rigtige dimser.

Med de rigtige dimser, så har man jo på ingen tid en nem og velopdragen hund :5up:

 

Man bør ikke gå ned på udstyret!

 

Men det kræver måske lidt basis viden om indlæring, før man undre sig over hvordan en lyd kan være så magisk, at den kan få hunden til stort set alt

 

Jeg er sikker på, lyden alene ville fungere for Dumbledore, Hermione og Harry, de kan nemlig noget helt magisk, kan de så..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...