Hop til indhold

foder til hvalp

Gæst Lone Rostgaard Larsen
 Share

Recommended Posts

Hej

jeg er helt ny herinde, og har et spørgsmål ang. foder til hvalpe.

Vi har en lille labrador hvalp på ca 10 uger.. vi giver hende hvalpe tørkost fra coop, balance mener jeg den hedder, det var det sælger fodrede med... i følge anvisningen skal hun have ca 240 gr pr dag... men bestemt ikke alle dage hun kommer op på så meget.. vi er blevet anbefalet at fodre 3-4 gange om dagen.. men hvor længe af gangen skal hun have maden til at stå? når det står fremme sjatspiser hun lidt, mange gange...

og vil hører om tørkost er bedre end vådkost fra dåse? eller om det er lige så godt rent nærringsmæssigt.. og findes der mon vådkost specielt til hvalpe?

vil selvfølgelig snakke med dyrelægen om kosten når vi skal afsted her om 14 dage, men tænke der måske var nogle guldkorn at hente herinde

MVH Lone

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke lade det stå fremme. Jeg ville sige 10-15 minutter. Og så sæt det ned til 3 gange dagligt, hvis hun ikke virker sulten.

Og ja tørkost er bedre, men please vil I ikke være søde at finde et bedre tørfoder? I har en labrador, en race der har/kan have en del problemer med hofter og albuer. Så det er vigtigt at den vokser korrekt.

Og velkommen til:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en labrador som voksede op på " lone star " og han har det fantastisk i dag. Og dette foder ligger ikke i den helt dyre ende. Og er alligevel heller ikke helt billigt. Har så en hvalp nu igen, han er snart 5 mdr. Han får Royal canin. Åh den foder jungle kan være svær.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er altså ikke enig i at foder er en jungle:) det er faktisk ret nemt, der er masse vis af gode produkter og lidt sund fonuft gør meget, læs hvad foderet indholder og tag stilling, vil du fodre din hund med affald (animalske og vegatabilske biprodukter) korn og tilsætningsstoffer som smagsforstærker, eller vil du fodre med kød og grønsager? det står tydeligt hvad foderet indeholder, det som der er mest af i foderet står først, fx korn eller kød, korn er forholdsvis billigt i forhold til kød men hunde udnytter det ikke særlig godt, dvs foder hvor der er mest korn er billigst men ikke så godt:) for mig er det enkelt jeg vil ikke betale for affald dvs ingen biprodukter i mit foder, mine hunde skal have kød så ikke korn som første ingridiens, der er rigtig mange gode mærker at få og de er lette at finde på nettet, men ok der findes ingen gode mærker i dagligvarebutikker, det er nettet eller dyreforretninger du skal i:)

Link til indlæg
Del på andre sites

tak for alle jeres indput, efter lidt forskellige prøveposer og en snak med dyrelægen, der anbefalede et af disse mærker: deres eget specific, royal canin, hills og eukanuba tror jeg vi er kommet frem til at vi vil forsætte med Olivers

Link til indlæg
Del på andre sites