Hop til indhold

At kede sig/at sove?


Gæst Piscine
 Share

Recommended Posts

Maggie er her, og alt er skønt. HUn tisser kun udenfor, vi går ca. ud 6-8 gange om dagen og hun tisser og laver kun når vi er ude. Jeg er så mega heldig!

 

Men jeg sidder jo og ser på hende når hun sover... det gør hun meget, og det skal hun også.

 

Men....lægger hun sig til at sove når jeg er for kedelig, eller kan jeg regne med at hun sover fordi hun har lyst og ikke fordi jeg ikke er god nok til at aktivere hende? Vores gåture er korte, hun får mange indtryk og er rigtig nysgerrig, men efter 5-10 minutter synes hun der er nok og vil gerne hjem igen, og så går vi da bare hjem! Er det alt sammen fint nok?

 

Desuden, idag har jeg siddet meget ved pc når vi ikke har leget, eller hun selv har leget med sine bamser/tygget på tyggepind/jagtet noget, og så vil hun altså være oppe i sofaen ved mig. Hun kan ikke selv komme op og ned, så når jeg er i sofaen er hun her også, hvor hun så sover/leger ell. hvad det nu skal være? Er det ok? Når vi skal lære alene hjemme kan hun jo ikke være i sofaen, så er det dumt at hun nu lærer at sofaen er det gode rare trygge sove og legested?har prøvet at sætte mig og hendes lille seng ned på gulvet i stedet for, men kan mærke hun gerne vil op og have overblikket og putte.

 

Lang smøre, men vil gerne vide om der er noget jeg skal gøre anderledes.

 

Hun havde i øvrigt 1 gang opkast igår. Bare en lille klat med hår i, og hun var helt frisk, og idag var hendes føste afføring lidt tynd og slimet, dog ikke vandagtig. Skal det bekymre mig? Der er ikke noget mystisk i nogen af delene. Jeg fodrer BARF, helt som opdrætter gjorde, så der er ingen foderskift sket. Maggie har boet her i 3 dage nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun skal sove vanvittigt meget, så det skal du ikke bekymre dig om.... og verden er jo stooor og fuld af indtryk, så der er ikek noget at sige til at hun skal sove hver gang hun har været ude...

 

Lad hende endelig lege alene mens du laver ting - hun bliver jo nødt til at lære at nogengange laver "mor og far" noget man ikke er med i...

 

det med opkast og afføring kan jeg ikke sige noget om....

 

men generelt tror jeg at vi gjorde som dig :mrgreen:

 

Karla sover ofte i sofaen, men kan heller ikke selv komme op (men godt ned nu hvis vi ikke er hurtige nok) men når hun er alene hjemme (og ind imellem også andre tidspunkter) sover hun på sit tæppe i køkkenet.... andre gange sover hun på sin pude i stuen og atter andre gange på det lille tæppe under skrivebordsstolen i spisestuen...

 

det er der ingen problemer med her....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Maggie er her, og alt er skønt. HUn tisser kun udenfor, vi går ca. ud 6-8 gange om dagen og hun tisser og laver kun når vi er ude. Jeg er så mega heldig!

 

Men jeg sidder jo og ser på hende når hun sover... det gør hun meget, og det skal hun også.

 

Men....lægger hun sig til at sove når jeg er for kedelig, eller kan jeg regne med at hun sover fordi hun har lyst og ikke fordi jeg ikke er god nok til at aktivere hende? Vores gåture er korte, hun får mange indtryk og er rigtig nysgerrig, men efter 5-10 minutter synes hun der er nok og vil gerne hjem igen, og så går vi da bare hjem! Er det alt sammen fint nok?

 

Desuden, idag har jeg siddet meget ved pc når vi ikke har leget, eller hun selv har leget med sine bamser/tygget på tyggepind/jagtet noget, og så vil hun altså være oppe i sofaen ved mig. Hun kan ikke selv komme op og ned, så når jeg er i sofaen er hun her også, hvor hun så sover/leger ell. hvad det nu skal være? Er det ok? Når vi skal lære alene hjemme kan hun jo ikke være i sofaen, så er det dumt at hun nu lærer at sofaen er det gode rare trygge sove og legested?har prøvet at sætte mig og hendes lille seng ned på gulvet i stedet for, men kan mærke hun gerne vil op og have overblikket og putte.

 

Lang smøre, men vil gerne vide om der er noget jeg skal gøre anderledes.

 

Hun havde i øvrigt 1 gang opkast igår. Bare en lille klat med hår i, og hun var helt frisk, og idag var hendes føste afføring lidt tynd og slimet, dog ikke vandagtig. Skal det bekymre mig? Der er ikke noget mystisk i nogen af delene. Jeg fodrer BARF, helt som opdrætter gjorde, så der er ingen foderskift sket. Maggie har boet her i 3 dage nu.

 

Jeg synes det lyder til at Maggie har en dejlig hyggelig ny familie hos jer :-)

 

Jeg tror hunde gerne vil finde en rutine hos os, og indpasser sig efter den. Derfor hviler de mere, når vi sidder stille, sover, eller er hjemmefra. Det synes jeg lyder fint at Maggie gør.

 

Selvom en hvalp ser ud som om at alt er godt, så er der jo stadig mange ting der sker i Maggies verden lige nu. Hun har mistet hendes flok og er et nyt sted og er langsomt ved at knytte sig til jer, ser nye ting hver dag, osv. Det er sikkert trættende, og det er dejligt at hvile og sove. Men jeg tror også at hun hurtigt finder ro hos jer, for det lyder rigtigt godt ;)

 

Det kan også være derfor hun har haft lidt med maven, fordi alt er nyt...men det er altid godt at holde øje. Hvad har du givet hende før hun fik det lidt ondt? - du kan eventuelt se om der er nogle ting, som hun bare ikke håndterer så godt som andet. Men igen, det kan være noget helt andet....eller at hun har fået fat i et eller andet hun ikke skulle spise.

 

Det er sikkert en god ting, at du har siddet stille og lavet noget de første dage. Måske har det givet hende lidt ekstra ro - 'ok, du er her - nu kan jeg sove igen'. Hvis du havde gjort rent, ryddet op, og alt muligt, kunne hun eventuelt ikke finde samme hvile...

 

Men du kan eventuelt begynde at tænke lidt på den rutine hun ender med at få. Hvornår skal hun være alene hjemme engang? Her kan du allerede nu begynde, så småt, at give hende ro og hvile. Det kan så blive nemmere for hende at komme ind i rytmen når i begynder med alene hjemme træning. Samtidigt kan du gradvist gøre det til tidspunktet hvor du ikke beskæftiger eller hygger dig med hende.

 

F.eks. hvis du engang skal afsted til arbejde kl 8. Så begynd lige så stille nu, at komme hjem fra en lille morgen oplevelses tur og tisse tur udenfor, gå ind og lav den rutine du ville for at blive klar (spis, hop i bad), giv hende en lille chance for at tisse igen. Og lad hende så passe sig selv lidt (på det tidspunkt hvor du ville gå for at komme på arbejde), mens du f.eks. sidder ved PCen. Jeg tror, at hun så vil finde det nemmere, når du på samme tidspunkt begynder med alene hjemme træning, og når hun på samme tidspunkt ender med engang at skulle efterlades. Jeg ville nok undlade at hygge med hende i en halv til en hel time på dette tidspunkt (men ikke totalt ignorere hende hvis hun byder kontakt ;-) ).

 

Det er fint at du ikke altid er om hende i løbet af dagen ;)

 

Bare lige nogle ideer :)

 

Jeg synes, det er rigtigt flot at hun sover og at hun selv kan lege - det er fint! Og det er da super, at hun tisser så meget udenfor!!! Og i kun er ude på små ture :5up: Sikke et fint samarbejde i to har igang :mrgreen:

Redigeret af snevinter
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...