Hop til indhold

Rust's betydning for sporet...

Camilse
 Share

Recommended Posts

Ja, en lidt underlig overskrift, men det er nu det jeg gerne vil vide...

Sagen er den at vi nu indtil flere gange har oplevet "rust"-plagede marker.

Lige til dem der ikke er med på hvad rust er, så er det altså det landmanden kalder det for, når man har travet en del meter ude på græsmarkerne og som resultat heraf er helt rustrød af støv på sko og langt op ad benene i de slemme tilfælde. I forrige måned var det tydeligt at se på en dommeraspirant, der kunne ryste bukserne og så stod der nærmest en rød støvsky ud fra ham...

Men hvilken betydning har det egentlig for selve sporet og hunden evne for at søge det? Er der nogle der har skrevet noget klogt om dette???

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvilken betydning har det egentlig for selve sporet og hunden evne for at søge det? Er der nogle der har skrevet noget klogt om dette???

Jeg ved ikke, om nogen har skrevet om rusts betydning for sporet, men jeg går ud fra, at det er ubehageligt for hunden og måske også gør det lidt sværere at følge sporet, specielt på meget tør jord. Men det er også lidt sværere for hunden at gå på en rapsmark, som stinker. Eller hvis sporet går over sand og lyng.

Men om der decideret er skrevet noget om rust, aner jeg som sagt ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites