Hop til indhold

Så ringer frihedens klokke snart......


Dina
 Share

Recommended Posts

Vi kommer heller ikke på direkte overfyldte strande, og vi har som regel surferne med og de fylder en del af samle og skille ad igen, og så har vi nogle der har småbåde liggende på stranden også som bliver hevet i vandet i tide og utide, så hundene er bare en del af al aktiviteten på de strande vi færdes... Ellers er der så øde at det er et rent held at vi støder på folk...

Må man det? :banan:

 

Jeg synes, at jeg har hørt noget om, at det er af hensyn til naturen og fugle/insekter (eller noget), at der skal være snor på hundene om sommeren. Og så selvfølgelig af hensyn til de solbadende. Det er okay med mig, for vi beholder bare snoren på, når vi bader sammen med hunden. Der har aldrig været nogen, der har kunnet føle sig generet af det, for vi holder os lidt for os selv ude i vandet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, så er frihedens klokke i øvrigt blevet inddraget på Amager Strand. Nye skilte forkynder at hunde altid skal være i snor, også udenfor badesæsonen.

 

Det er vel en naturlig konsekvens at at fok ikke har styr på deres kræ :???:

Jeg selv har aldrig gået der, så jeg kender ikke forholdene, men det lyder trist for de hunde, der plejede at tumle sig der.

 

Men det behøver faktisk ikke at være en naturlig konsekvens af, at folk ikke har styr på deres hunde. Vi har en lokal lille skov, hvor alle altid (i hvert fald de sidste 25-30 år) har gået med deres hunde i løs tilstand. Der har aldrig været vrøvl hverken mennesker eller hunde imellem, men nu er et par af markerne, der støder op til hundeskoven, blevet bebygget af helt nye og fine villaer. Disse tilflyttere har set sig sure på de løse hunde, som de kunne træffe, når de gik ned i skoven - og nu er der kommet skilte op med snorepåbud.

 

DET er trist.

Link til indlæg
Del på andre sites

Må man det? :banan:

 

Jeg synes, at jeg har hørt noget om, at det er af hensyn til naturen og fugle/insekter (eller noget), at der skal være snor på hundene om sommeren. Og så selvfølgelig af hensyn til de solbadende. Det er okay med mig, for vi beholder bare snoren på, når vi bader sammen med hunden. Der har aldrig været nogen, der har kunnet føle sig generet af det, for vi holder os lidt for os selv ude i vandet.

Det må man skam de fleste offentlige strande, nogle efterlader sågar deres surfere på stranden i aflåst tilstand...

 

Men jo det er det, der er nogle vade/vandfugle der redebygger og har yngelpleje på strandene. Jeg har bare aldrig set nogle af disse fugle de steder hvor der er decideret badestrand, men ofte stødt på dem ved markstrand/skovstrand, hvor der er en god blanding af sten og sand. Men ellers har naturstyrelsen afgrænset områder til disse fugle, hvor der er direkte adgang forbudt fra tidligt forår til sensommer for offentligheden. Men når det er sagt så skal man generelt holde øje med fugleflokke på denne tid af året hvor de søger ned mod afrika igen, hunde som mennesker kan lave en del rod i en træt flok fugle der er søgt ned for at æde og hvile...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må man skam de fleste offentlige strande, nogle efterlader sågar deres surfere på stranden i aflåst tilstand...

Når jeg hører ordet surfer, så tænker jeg på et menneske, der surfer. Derfor fik jeg det skøreste billede. :-D

 

Jeg har heller aldrig set redebyggende fugle på strandene på nordkysten, og de trækfugle, man kan se meget snart, slår sig aldrig ned der heller. De foretrækker steder, hvor der er mad og ly.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg hører ordet surfer, så tænker jeg på et menneske, der surfer. Derfor fik jeg det skøreste billede. :-D

 

Jeg har heller aldrig set redebyggende fugle på strandene på nordkysten, og de trækfugle, man kan se meget snart, slår sig aldrig ned der heller. De foretrækker steder, hvor der er mad og ly.

Hehe..:lol:

 

Nej det er nok ikke lige sjællands nordkyst der er det mest attraktive sted for en fugl at opfostre sine børn, det er jo ikke fordi der mangler mennesker deroppe..:mrgreen:

 

Men ellers er vestkysten en træklinie for de fugle der kommer nordfra, og tøndermarsken er en vigtig rasteplads for dem (sort sol bla.). Men kan da fortælle at i limfjorden går det godt med fugleynglen, der er iår blevet ringmærket 63 skestorke unger på de små øer der ligger i limfjorden, he det var en masse ligegyldig info, det får i gratis idag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels vores to hunde - her er deres frihed netop lige stoppet! Kun på indhegnede områder har de frihed nu.

Så hysterisk og paranoid bliver man efter at have set en hund blive påkørt, slynget 100 meter hen af vejen og efterfølgende blive aflivet. Førhen gik vores hunde ellers altid løs - både i skov og på strand (dog ikke i højsæsonen for badning - men når der ikke rigtig var nogen). Men lige pt hedder det konsekvent flexiline! Og kan jeg ikke lige finde dem i haven (vores nye, store have, hvor de nemt kan "gemme" sig) så går jeg fuldstændig i panik! :oops:

 

Men om det er lovligt eller ej - så har jeg intet imod løse hunde nogen steder, hvis bare folk kalder deres hunde til sig når der kommer nogen. Vores har som sagt altid gået løs i den skov vi dagligt går i - og jeg har altid bare kaldt dem til os når der er kommet nogen - og har der været hunde med har jeg pænt spurgt om de måtte hilse, hvis det har været nogen som vores kunne lege med. Og det har der aldrig været problemer med - sådan gør alle andre i skoven også. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...