Hop til indhold

Så ringer frihedens klokke snart......


Dina
 Share

Recommended Posts

Om ikke meget længe kan hundene atter løbe frit på de danske strande.

 

De to billeder er fra sidste år, hvor en ung og måske lidt overdrevent modig lille tæve forvildede sig ind i drengeflokken. Det varede dog ikke længe, før alle 4 kastede sig ud i bølgerne med efterfølgende fangeleg på stranden.

b2011_10_08_020 - Liseleje.jpg

b2011_10_08_021 - Liseleje.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er utroligt at det først er fra 1 oktober og så kun til 1 april. Det burde være fra 1 september og til 1 juni. Hvor mange ligger lige på stranden og tager sol i maj og september ?? Jeg gør hvert fald ikke.

Jeg plejer bare at have hunden løs hvis der ingen er. Men kommer også steder hvor det er alt andet end oplangt badestrand så der er sjælden nogen mennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det bliver godt at kunne slippe de 4 benede. Vi har nogle hysteriske sommerhusejere, der har sat forbudtskilte op allevegne, vi har jo herovre på denne side af Fyn, sommerhuse helt ned til stranden (som er en 3 meter bræmme med sten ), det er lidt irriterende.

 

Typisk ! Nogen gange burde folk smile og nyde synet af glade løse hunde der har det skønt og leger. Men i stedet surmuler de og brokker sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, vi har hunde løse på vores strand året rundt:-D Så længe vi respekterer de (sol)badende gæster, så har der aldrig været problemer

 

Dejlige billeder:-D

Tak!

 

På strandene i Nordsjælland er der simpelthen ikke mulighed for at gå med løse hunde (må jo sådan set heller ikke) om sommeren, for når man bevæger sig der iført hund, så er det med "tæt til benet", indtil der kommer et stykke med bart, så hunden og vi selv kan få en dukkert - stadig i snor. Dog kun hunden. :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det forstår jeg også godt, ville hellere ikke tage min hund med til stranden en varm sommerdag. Det ville ikke være sjovt for nogen.

 

Næsten hver dag i maj måned og i juni gik jeg med min hund løs ved stranden, det var helt utrolig sjælden vi mødte nogen, så det virkede helt dumt at gå med ham i kort line. Når han elsker at rende frit og har et fint indkald.

Her i hele september har vi også kun mødt få, nogle gange en rytter, andre gange en kajak roer, men det er det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores strand i aabenraa er delt op, på den ene del er hunde helt forbudt og på den anden del må de være i snor. Men der var nu alligevel godt gang i de løse hunde på hunde-siden hele sommeren :) rigtig hyggeligt at pjatte rundt i det ekstremt lave vand med sin hund :) jeg vill skyde på man kan gå omkring 300 meter ud og stadig kun være våd til midt på skinnebenet :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er så heldig, at her hvor jeg bor, er der et stykke kyst uden decideret strand, med roklubbens bådudsætningspladser og et stykke med kystbeskyttelse i form af ca 3 - 4 m høje stendynger, hvorfra hunde kan gå ned på sandet og derfra i vandet. Det er der Pelle og jeg bruger flest vandtimer.

 

Det er efterhånden sjældent vi kommer på stranden, men der er som regel ingen som brokker sig dér, og mange af byens hunde har deres daglige gang på stranden :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores strand i aabenraa er delt op, på den ene del er hunde helt forbudt og på den anden del må de være i snor. Men der var nu alligevel godt gang i de løse hunde på hunde-siden hele sommeren :) rigtig hyggeligt at pjatte rundt i det ekstremt lave vand med sin hund :) jeg vill skyde på man kan gå omkring 300 meter ud og stadig kun være våd til midt på skinnebenet :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har et sommerhus med privat strand, det er den eneste strand jeg kommer på med hunden. På de andre strande er der jo ikke til at være for løse hunde ;-)

 

Ej okay jeg har godt nok aldrig oplevet at være på en strand hvor det ikke er til at være for løse hunde ?? Synes der er langt mellem hunde på stranden og løse hunde på stranden, det ser jeg godt nok ikke særlig tit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej okay jeg har godt nok aldrig oplevet at være på en strand hvor det ikke er til at være for løse hunde ?? Synes der er langt mellem hunde på stranden og løse hunde på stranden, det ser jeg godt nok ikke særlig tit.

 

Du bor formentlig ikke i København :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig gået vildt op de de der regler om løse hunde på strand, hvis folk har ondt i røven over at jeg har hundene løse på stranden er det deres eget problem, ligesom jeg

har ondt i røven over løse børn og løse tyskere på stranden, men hidse mig op over det naa...

Lige på det punkt er jeg temmelig artig.....medmindre der ikke er en mors sjæl i sigte. Men kommer der nogen, så ryger han omgående i snor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, så er frihedens klokke i øvrigt blevet inddraget på Amager Strand. Nye skilte forkynder at hunde altid skal være i snor, også udenfor badesæsonen.

 

Det er vel en naturlig konsekvens at at fok ikke har styr på deres kræ :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror man skal droppe alle de forbud og i stedet oplyse. Der vil altid være nogen der har deres hunde fri alligevel (jeg er selv en af dem).

 

Det jeg synes er vigtigt er at man kun slipper sin hund hvis man har styr på den. Barney er ALDRIG løbet hen til nogen - hverken mennesker eller andre hunde. Jeg ved hvor træls det er at der kommer en stor hund løbende hen til én - det er ikke så rart.

 

Forbudene virker tilsyneladende ikke så godt. Så jeg synes man skal gøre mere ud af at oplyse. At det så er nærmest umuligt ved jeg godt. Men tror det vil løse problemet meget bedre.

 

Til gengæld synes jeg der går længere og længere imellem at man møder hunde der "smutter". Det er meget længe siden vi har oplevet en løs hund som er kommet hen til os - selv på vores gåture. Så det er rigtig positivt synes jeg.

 

Tror at flere og flere trækker til hundeskoven (specielt dem med hegn om for dem som ikke har styr på vovserne).

Og så begynder flere og flere til hundetræning (er min erfaring - måske tager jeg fejl). Og der har været mere fokus på området igennem de sidste par år.

 

og grunden til at jeg er imod forbudene er at det er praktisk talt umuligt at have sin hund løs hvis man vil overholde loven (med mindre man tør gå i hundeskov - ofte kræver det så en bil). For mig er det en del af det at være hund at kunne løbe frit. Det synes jeg er meget vigtigt. Så loven og alm. hundeadfærd konflikter lidt.

 

Mvh. hende som har sin hund løs andre steder end hvor det er tilladt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige på det punkt er jeg temmelig artig.....medmindre der ikke er en mors sjæl i sigte. Men kommer der nogen, så ryger han omgående i snor.

Vi kommer heller ikke på direkte overfyldte strande, og vi har som regel surferne med og de fylder en del af samle og skille ad igen, og så har vi nogle der har småbåde liggende på stranden også som bliver hevet i vandet i tide og utide, så hundene er bare en del af al aktiviteten på de strande vi færdes... Ellers er der så øde at det er et rent held at vi støder på folk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...