Gæst Hegda Skrevet September 23, 2012 Rapporter Share Skrevet September 23, 2012 Jeg ved ikke om der har været sådan tråde før. Jeg har en hund på ca 20 kg kleiner/springer/cocker Han tit får tyggeben, men mest almindelige presset oksehudsben/knudeben og dem han synes er kedelige. Dem der hedder dentastix holder i 1 minut. Jeg havde hørt meget godt om barf og naturlige tyggeben af tørret ting. Troede kun det var røget ting og gris der stank. Så bestilte fra en hjemmeside med barf, tørret kalkunhalse og tørret oksehud. Lugten er ubeskrivelig klam, har kommet det i tre plastikposer og alligevel lugter hele skuffen af det. Gav ham en, men han lugtede bare til den og ville ikke have den. Lugten blev så ulækkert at jeg var ved at kaste op, så smed poserne ud. Forstår slet ikke hvordan nogen kan holde lugten ud, hvis hunden spiser det lugter den også af det ? Så ingen tørrede naturting, hverken kaninører, strudehalse eller andet. Er der nogen der har godt råd til tyggeben der er gode ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 Hvis det er noget, han skal tygge længe på, så ville jeg sige tørrede ører. Synes du kaninører lugter? :hmm:Hmm ja så har jeg ikke rigtig nogle bud, når han ikke gider tyggebenene:-D Hvad med rå kødben? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Franziska Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 UUHHH min ELSKER alt det der er tørret (og især hvis det lugter, hun får det ude i haven) Men en ting hun også er helt vild med er rå ben - fx kraftben man ellers koger suppe på - de kan købes billigt i føtex. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Hegda Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 Jeg ved ikke om jeg tør give ham rå ben. Kan de ikke knække og skade maven ?? Hvor køber man dem henne, hvilke er bedst ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Hegda Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 Jeg ikke ved om kaninører lugter. Så dem på hjemmesiden, synes de så ulækre ud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Franziska Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 Jeg ved ikke om jeg tør give ham rå ben. Kan de ikke knække og skade maven ?? Hvor køber man dem henne, hvilke er bedst ? Så længe de er rå burde der ikke ske noget ved det. Vi bruger her hjemme gerne oksekraftben, og de kan købes for få penge i føtex og nogle gange bilka. (eller ved den nærmeste slagter) Skal vi have lammekølle skære jeg også benet ud inden jeg tilbereder køllen- og så får Maya så benet.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Hegda Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 Undskyld hvis jeg bytter om på ordene nogen gange. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 Vi har noget, jeg ved ikke engang hvad det er men vi kalder dem "prut stænger" (Eller ja.. fart-sticks)... Vores ELSKER alt der stinker, og de får lov at æde det udenfor Eller når de er alene hjemme De kommer ikke til at lugte af det selv, medmindre man f.eks. stikker hovedet lige i deres fjæs efter de har spist dem... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Hegda Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 Så længe de er rå burde der ikke ske noget ved det. Vi bruger her hjemme gerne oksekraftben, og de kan købes for få penge i føtex og nogle gange bilka. (eller ved den nærmeste slagter)Skal vi have lammekølle skære jeg også benet ud inden jeg tilbereder køllen- og så får Maya så benet.. Er der så meget kød på benet ?? Undskyld hvis jeg spørger dumt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Hegda Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 min får det ikke med ud, han graver alt ned i haven, både legetøj og tyggeben, synes det er spild af penge og haven bliver træls, så han får ikke lov at få det med ud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 Jeg ved ikke om jeg tør give ham rå ben. Kan de ikke knække og skade maven ?? Hvor køber man dem henne, hvilke er bedst ? Så længe de er rå, splintrer de ikke og er benet tilpas stor, er det ikke engang sikkert, at han spiser hele benet min får det ikke med ud, han graver alt ned i haven, både legetøj og tyggeben, synes det er spild af penge og haven bliver træls, så han får ikke lov at få det med ud. Du kan sagtens lære ham, at ben og andre ting skal tygges på et bestemt tæppe/håndklæde osv. Det har Luna lært, så nu går hun direkte hen på sit tæppe, når hun får noget:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Hegda Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 det er da smart, min har en pude han godt kan lide at ligge på. så kunne jeg ligge et tæppe til hunde, henover, så kunne han måske lærer at spise det der Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 det er da smart, min har en pude han godt kan lide at ligge på. så kunne jeg ligge et tæppe til hunde, henover, så kunne han måske lærer at spise det der Ja. Jeg gjorde det at jeg satte mig nede ved siden af hende. Vi startede ud med kyllingevinger. Hver gang hun ville gå fra tæppet, fik jeg hende tilbage og det tog hende ikke mange gange at lære. Hver gang ben kom udenfor tæppet, bar jeg det tilbage på tæppet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 Hvis han kan tåle okse - er Rawhide en god ting - her er alt fedtet kogt ud af huden før den tørres - de fedter ikke og lugter ikke. Mine får elg chips - lavet af elg hud - lugt og fedt fri - Jeg klipper dem igennem med en stålplade saks da de ikke får en hel. Beaglerne får også tørrede kanin ører - de lugter ikke - det samme gør hjorte ører heller ikke. Et hit er også veggie benene som varer noget længere end de der dentastix. Jeg giver aldrig rå ben - beaglerne splinter dem for let og med de rædselshistorier jeg har hørt med ødelagte tarme så tager jeg bare ikke den chance mere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Franziska Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 Er der så meget kød på benet ?? Undskyld hvis jeg spørger dumt Nej det er der ikke.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 Nej det er der ikke.. Alt for lidt, hvis man spørger Luna:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Hegda Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 Har aldrig hørt om elghud ? Det lyder dyrt, hvor køber man det henne ?? Hvad er Rawhide, er det de der hvide rullede ben som ikke lugter eller fedter ? Ved ikke om min hund gider dem når han ikke gider knudeben og politistave af oksehud Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 Har aldrig hørt om elghud ? Det lyder dyrt, hvor køber man det henne ?? Hvad er Rawhide, er det de der hvide rullede ben som ikke lugter eller fedter ? Ved ikke om min hund gider dem når han ikke gider knudeben og politistave af oksehud Ja rawhide er de der sammenpressede ben:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 Rawhide har mange faconer - jeg tænker på Farmfood Rawhide ben - som fås i alle afskygninger Elg hud kan købes i flere online foretninger og fås som tyggestænger og chips. Jeg køber chips da jeg så klipper dem over. De holder meget længe og er særdeles egnet til hunde med mave/tarm forstyrrelser. Der er også kommet hjorte gevirer på markedet som de kan få og tygge i - dem har jeg ikke prøvet, men læst at de kan spise det hele. Så er der lamme ører eller den tørrede hud fra lammets hovedbund - Lamme ører sviner og lugter heller ikke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts