Hop til indhold

Eukanuba - foder.


Frandsen
 Share

Recommended Posts

Gæst milder batmusen

tror ikke en skid på at det er de bedte varer man kommer i foder til hunde det er det sjældent det er affaldet i de fleste tørkost da mennesket har taget de gode varer

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle jeres betragtninger. :5up:

 

Det er dejligt, at der er så mange, der er parate til at komme med gode råd.

 

Jeg kan se, jeg rigtig har fået sat gang i noget, så nu vil jeg gå i tænkeboks, og se om jeg kan finde noget, der er tilfredsstillende for både Soffi og mig.

:vinken:

 

 

Jeg syntes ikke der er så meget at tænke på. Hvis hunden kan lide det så kan den få det.

 

Men....( resten er blot min mening generelt)

 

Tænker man, bør det vel være etiske overvejelser der spiller ind.

Om det er testet på dyr eller ej kan man så fundere lidt over, for de der siger det ikke er testet har sikker nok ikke selv testet det, men de bruger så ingredienser som andre har testet for år tilbage og deres produkter er derfor næppe nyskabende eller revolutionerende.

 

Så benyttes der flygtige ord som "holistisk" og "delvis økologisk" ,,, Nuvel det er da mode ord der kan få mange hunde ejere ( no offence. ;-) ), til at hoppe med på det firmas foder vogn. Desværre falder en stor del af holismen til jorden da det ikke holder i virkeligheden og økologien ramler med et brag da der desværre er en alen lang række af forbehold som ikke nævnes i reklamerne. Og en stor del af det økologiske princip er skrevet af amerikanere til amerikanere og deres fortolkning af økologi er langt fra hvad vi definerer herhjemme, og i resten af europa.

 

Et af disse firmaer der slår sig op på holisme/ærlighed og genneskuelighed, har ikke engang gidet at oversætte deres indholdsfortegnelse ordentligt.

Der skriver på den amerikanske/canadiske hp at produktet indeholder "Dried Beet Pulp," hvilket over sættes til Tørret rødbedekød . Selv ved henvendelse til den danske importør fastholdes denne oversættelse som værende rigtig. Men her er de ikke enige i hjemlandet ( jfr. privat mail ) og sjovt nok heller ikke politikkens røde ordbøger eller Google oversætteren er enige med den oversættelse. De siger alle som een at Beet pulp er = tørret roe affald , altså det samme som alle andre også bruger.

Det er den slags detaljer der får mig til at tvivle på at deres lovprisninger er andet en varm luft.

 

 

Mange herinde har både her og på Jubii råbt og skreget til hinanden omkring foder ( nogen mere end andre :oops:) og det sidste forsvar der er dukket op er at " det er det enkelte individ der skal tages hensyn til" . Hvad betyder det lige?? Jo i mine øjne betyder det at der ikke findes et eneste foder der er ringe , der findes ikke et eneste fode der er godt. De er alle lige gode eller dårlige om man vil.

Så hvad man end vælger til sin hund så er det vel kun hundens valg der gør at man skifter mærke. Hvordan den så lige gør opmærksom på det.??

 

"Jamen , du vil da heller ikke spise det samme hver dag vel" hører man debatører sige. Næ det vil jeg da ikke, men hvad i alverden har det med min hund at gøre? Den æder gerne ting den finder i naturen som i den grad er gået over datoen ,så dens smagsløg er næppe på samme niveau som mine. Hvis den rent faktisk har smagsløg som vores.??

 

For nyligt blev Royal Canin slået i hartkorn med påståede ringere produkter fordi Mars ´inc. havde opkøbt 52 % af Rc´s aktier. At "nyheden" var over 2 år gammel kom åbenbart som en overraskelse for flere ,for der blev sgu underligt stille i tråden derefter. :rolleyes:

 

Fordi et multinationalt firma øjner at kunne tjene penge på et sundt og velrenomeret firma og derfor tilbyder dette adskillige mlillioner for deres aktier, så skulle man da være et slemt skarn hvia man ikke sagde ja tak til de ekstra midler til forskning og udvikling.

Fordi Mars´inc. ejer en stor del af RC bliver foderet næppe fyldt med Bounty bar eller lignende. vel ;-)

 

På lang sigt kan visse ,disponerede hunde udvikle en allergi overfor visse fødevarer. Men det kræver en pre-disposition. Det udvikles ikke af sig selv.

 

 

:-D Der løb tastaturet vidst lige af med mig.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...