Hop til indhold

Eukanuba - foder.


Frandsen
 Share

Recommended Posts

 

 

Er der nogen herinde, der har erfaring med Eukanuba foder ?

 

Soffi - min Shih Tzu på 9 md. - har indtil nu fået hvalpefoder fra Brogården, Chudleys,

 

Da dette foder ikke kan købes i nærheden af, hvor vi bor, skal jeg nu finde noget andet.

 

Soffi har i den senere tid vist en tendens til sart mave.

 

Nogle har anbefalet mig Eukanubas foder.

 

Eukanuba skriver:

 

Hvis din hund har anlæg for hud og pels problemer, følsom mave, overvægt eller lignende, som kan have indflydelse på dens livskvalitet, kan den have glæde af et af vores Daily Care produkter, der er skræddersyede til hunde, som er specielt sensible.

Ydermere er der også mulighed for at kigge på vores racespecifikke foder,som henvender sig specielt til racer, med særlige genetiske behov.

Men alle firmaer lovpriser selvfølgelig deres foder.:confused:

 

Jeg er nødt til at sige, at med heldagsarbejde, hus med have og en hjerneskadet mand, der kræver megen omsorg, kan jeg simpelthen ikke nå at lave hjemmelavet mad til Soffi, så det er et spørgsmål om at købe færdig mad. Og det er sådan set ikke et spørgsmål om prisen, hun skal bare have noget mad, der er godt for hende. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sebastianw

Hej,

vi har brugt Eukanuba i lidt over et år nu.

Vi har to Labrador Retriver, 1 tæve og 1 han. Og de er utrolig tilfredse med det.

Vores tæve har haft store problemer med at hun fældede, efter vi gik over til Eukanuba som vi blev anbefalet af vores dyrelæge, så er det gået strækt tilbage.

Og vores han, Zanto, ja han kan knap nok "sitte" til der er serveret når han først hører madskålen bliver fyldt op. Han lover, hopper og danser. ;-)

 

Så jeg kan kun anbefale Eukanuba :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Alice er allergi-hund og efter meget forskelligt foder, har vi fundet frem til, at Eukanuba Sensitive Skin er det bedste for hende :5up:

 

Sidst vi løb tør for foder kunne vi ikke opdrive dette nogen steder, derfor vovede vi os ud i Hills - Lam og Ris. Dette foder kører hun også godt på og har endnu ikke reageret allergisk :5up:

 

Jeg kan varmt anbefale både Eukanuba og Hills.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover
Personligt vil jeg ALDRIG købe Eukanuba da de (tidligere i hvert fald, jeg ved ikke hvordan det er nu) har brugt forsøgshunde til udvikling af foderet :evil:

Se nedenstående artikel:

 

http://www.anima.dk/dyrenesstemme/iams.pdf

 

Det er altså flere år siden. Det er en meget gammel optagelse.

Desuden har det også været fremme, at Amine ikke bruger helt rene fremgangsmåder for, at lave deres dokumentar-film.

 

Jeg har spurgt flere instanser: DB, WSPA (og en til som jeg i øjeblikket har glemt navnet på) og de siger alle, at tingene ikke længere forholder sig som de gjorde engang og de ser intet etisk problem i, at bruge Eukanuba.

 

 

Desuden tror jeg (og det er min helt egen holdning) at mange firmaer bruger forsøgsdyr i udviklingen af foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altså flere år siden. Det er en meget gammel optagelse.

Desuden har det også været fremme, at Amine ikke bruger helt rene fremgangsmåder for, at lave deres dokumentar-film.

 

Jeg har spurgt flere instanser: DB, WSPA (og en til som jeg i øjeblikket har glemt navnet på) og de siger alle, at tingene ikke længere forholder sig som de gjorde engang og de ser intet etisk problem i, at bruge Eukanuba.

 

 

Desuden tror jeg (og det er min helt egen holdning) at mange firmaer bruger forsøgsdyr i udviklingen af foder.

 

Hvad vil "ikke helt rene fremgangsmåder" sige? (Det er altså ikke et negativt ladet spørgsmål, men ren interesse :-D)

Link til indlæg
Del på andre sites

Personligt vil jeg ALDRIG købe Eukanuba da de (tidligere i hvert fald, jeg ved ikke hvordan det er nu) har brugt forsøgshunde til udvikling af foderet :evil:

Se nedenstående artikel:

 

http://www.anima.dk/dyrenesstemme/iams.pdf

 

 

Men det har de fleste foderfirmaer jo. Og dem der ikke har, har gennem tiden brugt viden opnået af de der har brugt forsøgshunde. ;-)

 

Hvis ikke man brugte hunde til at teste hundefoder, hvad skulle man så bruge? (at så ikke alle metoder har været stuerene, det er så en helt anden snak)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover
Hvad vil "ikke helt rene fremgangsmåder" sige? (Det er altså ikke et negativt ladet spørgsmål, men ren interesse :-D)

 

Ved ikke om det er rigtigt, men har hørt fra anden person at mange af deres optagelser er fusk og ikke noget man kunne regne med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det har de fleste foderfirmaer jo. Og dem der ikke har, har gennem tiden brugt viden opnået af de der har brugt forsøgshunde. ;-)

 

Hvis ikke man brugte hunde til at teste hundefoder, hvad skulle man så bruge? (at så ikke alle metoder har været stuerene, det er så en helt anden snak)

 

Der er vel mange metoder at teste på??? Jeg kan ikke med min bedste vilje se, hvordan man kan bruge resultater fra hunde der har levet på den måde. Og hvorfor er det nødvendigt at skære i lårmusklerne for at udvikle et hundefoder??? :megaked:

 

 

Men det er da positivt hvis man er gået væk fra den form for "produktudvikling" :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

er iams og eku ikke noget af det samme?

 

http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=iams&Player=wm

 

men hvis de ikke gør det som videoen beskriver osv. må det jo være derfor at dyrlægen anbefaler det?

 

The U.S. Food & Drug Administration (FDA) (Det amerikanske Fødevareministerium) fandt, at Iams’ hundemad har et betænkeligt højt indhold af aminosyren DL-methionin, hvilket kan medføre methionin forgiftning eller ubalance. FDA tilbagekaldte 248.080 pund hundefolder fra New York, Pennsylvania, Rhode Island, Michigan, Ohio, Indiana og Kentucky.

Det er i Iams’ bedste interesse at lege “pege fingre-spillet” og skjule sandheden, da intet firma ønsker at blive udstillet som skødesløst, uærligt og tarveligt. I stedet for at lyve over for forbrugerne, burde Iams og Proctor & Gamble lytte til forbrugerne og anvende forsøg til deres hunde- og kattemad, der ikke fremkalder lidelse. Det er nemt og kun rimeligt at alle dyr befries fra laboratorier.

http://www.anima.dk/kampagner/forsog/iams/iamssiger.htm

 

http://www.iamscruelty.com/

 

dog og nok vigtigst og forhåbentligt rigtigt :)

http://www.iamstruth.com/iamstruth/en_US/jhtmls/article/IT_Article_Page.jhtml?li=en_US&pti=RP&articleID=6

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke om det er rigtigt, men har hørt fra anden person at mange af deres optagelser er fusk og ikke noget man kunne regne med.

 

Hvordan kan man fuske med den slags optagelser som Guanomo har fundet? Og hvorfor skulle Anima gå i struben på nogle som har rent mel i posen? Det ville da være helt skørt :roll: Men den slags vil selvfølgelig altid være påstand mod påstand og svært at bevise/modbevise, især for sådan nogle som os :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Du har helt ret, men kan jo kun fortælle hvad jeg har hørt.

 

Tro mig, da jeg så optagelserne første gang (ja, har set alle dem som Guanomo og de er ikke for sarte sjæle) prøvede jeg også, at finde et andet fodermærke til Alice. Tror det eneste jeg ikke prøvede var Hills.

Desværre reagrede hun allergisk over for alle andre mærker og derfor holdt vi ved Eukanuba.

 

Nu har vi så prøvet Hills og deres Lam og Ris tåler hun heldigvis.

Vi har overvejet at skifte fast til Hills.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover
Nå, jeg kan se at Iams forklarer det med at det ikke var deres hunde, men nogle andres som så liiige var i samme bygning.... :hmm:

 

Det er faktisk rigtigt.

Laboratoriet var egentlig ikke deres, men et de brugte/lånte.

 

De bruger ikke længere dette laboratorie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Hvis du gerne vil bruge tørfoder, kan du bestille Eagle Pack ved http://www.petsholistic.dk/ og få det leveret ved døren.

 

Hvis man kigger på ingredienser, er det nok et af de bedste du kan få i Danmark, synes jeg.

 

Du kan vælge mellem forskellige, jeg brugte f.eks. den med fisk før jeg gik over til hjemmelavet rå fodring.

 

Fra websiden:

 

,,,,ja, vi har mange meninger om foder herinde :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har helt ret, men kan jo kun fortælle hvad jeg har hørt.

 

Tro mig, da jeg så optagelserne første gang (ja, har set alle dem som Guanomo og de er ikke for sarte sjæle) prøvede jeg også, at finde et andet fodermærke til Alice. Tror det eneste jeg ikke prøvede var Hills.

Desværre reagrede hun allergisk over for alle andre mærker og derfor holdt vi ved Eukanuba.

 

Nu har vi så prøvet Hills og deres Lam og Ris tåler hun heldigvis.

Vi har overvejet at skifte fast til Hills.

 

Vi er i samme båd vi to, jeg holder mig jo også kun til hvad jeg har hørt :blink: Og det er da positivt, hvis der ikke er hold i det længere :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

sandt? håber vi da :-)

http://formizzou.missouri.edu/news/iams.php

 

men efter at have leget detektiv nu i lang tid ser der ud til at dem der testet foderet for dem hurtigt blev droppet som partner/test sted.

 

Så køb hvad du synes er bedst for din hund

 

Vi bruger selv

http://www.harrisonpet.com/en/chicopee/dog/puppy_large_breed/

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du gerne vil bruge tørfoder, kan du bestille Eagle Pack ved http://www.petsholistic.dk/ og få det leveret ved døren.

 

Hvis man kigger på ingredienser, er det nok et af de bedste du kan få i Danmark, synes jeg.

 

Du kan vælge mellem forskellige, jeg brugte f.eks. den med fisk før jeg gik over til hjemmelavet rå fodring.

 

Fra websiden:

 

 

,,,,ja, vi har mange meninger om foder herinde :mrgreen:

 

Øv, nu kom citatet ikke lige med - men hvis det ikke er testet på hunde, hvad er det så testet på:confused:

Hvis det kun er testet på rotter (eller hvad det nu kan være) hvordan kan man så med sikkerhed sige, at det ikke er skadeligt for hunden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, nu kom citatet ikke lige med - men hvis det ikke er testet på hunde, hvad er det så testet på:confused:

Hvis det kun er testet på rotter (eller hvad det nu kan være) hvordan kan man så med sikkerhed sige, at det ikke er skadeligt for hunden?

 

Selvfølgelig skal det testes på hunde, men der er vel flere måder at gøre det på? Jeg forstår personligt ikke hvorfor det er nødvendigt at skære i lårmusklerne for at teste et foder (men det er måske mig der er naiv :oops:).

 

At teste et foder kan vel også bare være at x antal hunde får foderet? Altså, hvis man bruger nogle ordentlige råvarer/ingredienser er der vel ikke så meget at "teste"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig skal det testes på hunde, men der er vel flere måder at gøre det på? Jeg forstår personligt ikke hvorfor det er nødvendigt at skære i lårmusklerne for at teste et foder (men det er måske mig der er naiv :oops:).

 

At teste et foder kan vel også bare være at x antal hunde får foderet? Altså, hvis man bruger nogle ordentlige råvarer/ingredienser er der vel ikke så meget at "teste"?

 

Jeps, jeg er helt enig i, at der er forskellige måder at gøre det på, og at ikke alle er lige behagelige.

 

Jeg synes bare det var lidt mærkeligt når virksomheden selv skriver:

Hundefoder og kattefoder skal laves af råmaterialer af høj kvalitet, som IKKE er testet på dyr. Din hund og kat fortjener nemlig det bedste.

 

For hvis råmaterialet (hvad det så end er) ikke er testet på dyr, så ved man vel i princippet ikke hvordan de reagerer på det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps, jeg er helt enig i, at der er forskellige måder at gøre det på, og at ikke alle er lige behagelige.

 

Jeg synes bare det var lidt mærkeligt når virksomheden selv skriver:

Hundefoder og kattefoder skal laves af råmaterialer af høj kvalitet, som IKKE er testet på dyr. Din hund og kat fortjener nemlig det bedste.

 

For hvis råmaterialet (hvad det så end er) ikke er testet på dyr, så ved man vel i princippet ikke hvordan de reagerer på det?

 

Mon ikke det er fordi at hvis råmaterialet er kød og grøntsager og foderet ikke er proppet med kemi, så er der vel ikke den store tvivl om at hunden/katten kan tåle det? (Med individuelle forskelle selvfølgelig).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...