Hop til indhold

Skifte til voksen foder, hvornår?


guanomo
 Share

Hvornår skal en hvalp skifte til voksen foder  

19 stemmer

  1. 1. Hvornår skal en hvalp skifte til voksen foder

    • 12 måneder
      11
    • 15 måneder
      7
    • 18 måneder
      1
    • Findes der hvalpefoder da?
      0


Recommended Posts

Vi skiftede Emma´s foder da hun var 15 mdr. eller vi begyndte at blande voksenfoder i hendes hvalpefoder til hun blev 18 mdr. så var hun på rent voksenfoder...

 

Jeg syntes det er en fin afstemining du har bikset sammen den er jo også din første:ae:

 

Bare lad være med at høre på de dhåmme gamle gangbesværede mennesker herinde:blink::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders

Tja jeg hører også forskellige ting rundt omkring, men vores dyrelæge sagde 12 til 15 måneder. Han sagde det kom an på hvilken stand hunden var i, og det tager de stilling til ved dens 1 år´s undersøgelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altid gjort det, at mine kører på hvalpefoder til de bliver 12 mdr.

Og derefter kører de så på halv hvalpe- halv voksen foder indtil de bliver 15 mdr, og først der skifter jeg så over til kun at køre med voksenfoder...

Hvis det er en hund der har svært ved at "få krop"/sætte hul og har et højt stofskifte, så kan jeg finde på at fodre med halv almindelig voksen- halv energi foder fra den er 15 mdr. til den bliver 18 mdr. Og så beslutter jeg om den skal være på ren almindelig voksen eller energi foder...

 

:blink:

 

Men det er nok også en smagssag, og også individuelt fra hund til hund, og afhængigt af størrelse, vækst, kropsbygning, etc. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...