Gæst Malou-jan Skrevet Oktober 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2012 Håber i kan give mig gode råd til mit lille problem. Vi har en rigtig dejlig ung hund på 11 mdr. Hun er rolig når vi er alene. Men ligeså snart mine forælder/svigerforældrene kommer. Så kan de ikke være i fred. Jeg tror bare vores hund vil lege da halen svinger frem og tilbage. Hvad kan jeg gøre for at afvende hende fra at være så legesyg? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 12, 2012 Hvorfor har du lavet en tråd til? Du lavede den i går: http://www.hunde-forum.dk/rad-tips/34578-fremmede-besog.html Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Oktober 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 12, 2012 Fordi han blev henvist til adfærds-delen i stedet for Råd og Tips Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
caro2001 Besvaret Oktober 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 12, 2012 Jeg ville prøve at give hende nogle komandoer (feks. sit eller dæk) og eventuelt have nogle godbidder til belønning til at starte med. Men hun er jo stadig hun unghund med krudt i måsen, så man kunne også tage hende med ud i haven (hvis man har en) eller gå en tur, hvor hun kan få lov at snuse. Prøv det og skriv lige hvordan det går? Caroline (ed godt jeg også har skrevet i tråden under råd og tips, men den er jo lukket nu) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 12, 2012 Okay, det er jo forståeligt nok, tak Dorte:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Oktober 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 12, 2012 Der er flere vinkler på det: Hvad gør gæsterne i situationen? Hvad gør I i situationen? Når man skal opdrage sin unghund er det vigtigt, at man tager kontrollen over den situation, man vil have ændret. I gæstesituationen er det vigtigt dels at gæsterne ignorerer hende, dels at I tager kontrol over hunden (navn?) f.eks. ved at sætte hende i line og belønne for afslappethed. Så nemt kan det være Giv hende noget stort at tygge på, så hun bliver afledt fra gæsterne og så hun holder sig i ro. Hvis I på et tidspunkt synes, gæsterne skal hilse på hende, kan I give hende lov i line og med ordet "hilse" eller andet, derefter "slut" og så hen at ligge igen - eller hvis hun selv kan forholde sig roligt, kan hun slippes fri af linen. Det er vigtigt at gæsterne er rolige omkring hende og ikke taler til hende med høj og hurtig stemme, da dette animerer hende til at søge kontakt. Hunde som opsøger gæster for at få gang i den har ofte lært dette af gæsterne selv fordi de, eller andre gæster, har haft leget med hunden på tidligere tidspunkter så hunden har opbygget en forventning til aktivitet og kontakt med gæster Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malou-jan Besvaret Oktober 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 12, 2012 Mange tak for de gode råd. Det giver stof til eftertanke:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts