Hop til indhold

Hun stjæler vores sokker!


Gæst Zuggie
 Share

Recommended Posts

Vores 5 måneder gamle bomuldshvalp stjæler ret tit vores vasketøj... Hun gør det for det meste kun, når hun vil have opmærksomhed. Det er ser overdrevet nuttet ud, når hun kommer gående med en sok i munden :engel:

- men vi vil helst ikke ud og købe nye sokker hele tiden, så vi vil altså meget gerne have det stoppet. Problemet er bare, at hvis man kommer og siger nej, tager sokken ud og giver hende noget lovligt at tygge i i stedet, så får hun jo den ønskede opmærksomhed :???: Er det bare en af de der sjove hvalpe-ting, som snart stopper, eller?

Hvad skal man gøre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Cookie er 6 år. Hun kommer trofast hver aften og snupper vores strømper og kommer op i sengen og afleverer dem. Hun vil slet ikke op hvis der ikke er nogen strømper hun kan stjæle. Hun tager også vasketøj, det rene vel at mærke.. jeg tror hun synes det dufter dejligt af os eller af vaskepulver, så vi lader hende gøre det. Hun bider det ikke stykker. Hvis i kunne vænne hvalpen til ikke at bide i det, så synes jeg egentlig bare det er en sød lille ting :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Cookie er 6 år. Hun kommer trofast hver aften og snupper vores strømper og kommer op i sengen og afleverer dem. Hun vil slet ikke op hvis der ikke er nogen strømper hun kan stjæle. Hun tager også vasketøj, det rene vel at mærke.. jeg tror hun synes det dufter dejligt af os eller af vaskepulver, så vi lader hende gøre det. Hun bider det ikke stykker. Hvis i kunne vænne hvalpen til ikke at bide i det, så synes jeg egentlig bare det er en sød lille ting :)

 

Tak for svaret :D

 

Altså, hun er faktisk rimelig forsigtig med dem, men hun gnaver også sådan lidt... Vi kunne jo prøve, at lade hende gøre det, og så se om de var ødelagte bagefter, eller om hun ikke havde gjort dem fortræd. Og jeg indrømmer gerne at jeg også synes det er sødt, jeg er bare bange for at det kan udvikle sig til at der ligger sokker spredt ud over hele huset, og at nogle af dem er ødelagte osv. Men mine "katastrofe"-tanker holder sikkert slet ikke :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christina og Nala

Vores hvalp er også kæmpe fan af strømper :P Især de beskidte der ender på gulvet i stedet for i vaskekurven.

Så render hun rigtig stolt med hovedet højt og synes hun er rigtig dygtig :P Det kan hun også finde på med sko. Men hun er jo også en retriever ;)

Hun har dog aldrig ødelagt noget af det :)

 

Hvis i kunne træne hende til at give slip på kommando og senere på afstand kunne det måske være en let måde at få hende til at stoppe på hvis i ikke vil have det hver gang? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Vores berner stjæler sko og han er 3½ :stupid: år ,dog bider han ikke i dem men afleverer gerne når han er indenfor, når det er sommer drøner han gerne et par omgange i haven med dem af bar glæde ;-) .

 

Prøv evt. at bytte strømperne for en godbid-måske i kunne lære hende at rydde op ;-) .

 

V.H. Sille

 

Gad vide om det er berner-genet, der gør at de henter sko?

 

Bassil henter også sko, men gnaver så at sige aldrig i dem (der er dog smuttet et par stykker gennem tiden)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

He he - de behøver skam ikke være hvalpe. Min Oscar der nu er 5 år bærer gerne sokker og underhylere ned fra vasketøjs kurven - han bider det ikke i stykker mere - men smider det et eller andet sted når han er færdig med at kaste det op i luften og gribe det. Vi plejer at sige - Oscar hjælper "mor" med at bære vasketøjet ned :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores 5 måneder gamle bomuldshvalp stjæler ret tit vores vasketøj... Hun gør det for det meste kun, når hun vil have opmærksomhed. Det er ser overdrevet nuttet ud, når hun kommer gående med en sok i munden :engel:

- men vi vil helst ikke ud og købe nye sokker hele tiden, så vi vil altså meget gerne have det stoppet. Problemet er bare, at hvis man kommer og siger nej, tager sokken ud og giver hende noget lovligt at tygge i i stedet, så får hun jo den ønskede opmærksomhed :???: Er det bare en af de der sjove hvalpe-ting, som snart stopper, eller?

Hvad skal man gøre?

 

1. Luk døren til vasketøjet

 

2. Få indlært en apportering vis sokken. Dvs. ros for sok i mund og byt med godbid. Herefter SLUT signal og adgang til sokker spærret.

 

3. Forud for de tidspunkter hvor I ved, at hun ønsker opmærksomhed kan I sørge for at hun er dækket ind og/eller aflede hende med andet, så hun ikke tager sokker.

 

4. Træne med sokker - at det er ok at have dem i munden, men ikke at tygge i dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 8 years later...

Altså vores Rottweiler (han) på 6,5 henter forsigtigt vores sokker (oftest fars) og lægger dem ved vores fødder. Når min mand kører på job og jeg sidder ved bordet og gør mig klar, så henter han en sok og lægger ved min fod. 

Mens jeg skriver dette også ved bordet, har han hentet een af mine sokker og lagt ved min fod og en af min mands og ligeledes lagt ved hans fod 😂

Det er lidt hyggeligt. 

 

Hilsen Storm's "Mor"

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...