Gæst Rullle Skrevet Oktober 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2012 Hejsa Så er vi kommet et rigtig godt langt stykke med "alene-hjemme" træningen... Faktisk er det nu os mennesker der har et problem og ikke hunden... Vi er kommet op på 4 timer, og regner pt med at vi øger i intervallet 45-60 min per gang nu... Der er INTET - kun lidt piveri når hun høre nogle ude på gangen, men ikke så meget så man kan høre det... Og så lidt piveri når hun skal tisse, lige indtil hun tisser på gulvet... - så de problemer vi har er virkelig minimale lige nu, altså når det kommer til hunden... Problemet er hvad pokker vi skal få tiden til at gå med - så nogle gode råd??? Ingen af os har pt arbejde, men vi træner alligevel alene-hjemme for vi regner da bestemt ikke med at skal gå hjemme til Freja engang bliver gammel og ikke går iblandt os mere... Vi bor i en lejlighed, så har ikke nogle have eller garage at gøre i stand. Vi bor stort set inde i byen, så pt har vi kunne få tiden til at gå med at handle lidt ind, kigge efter gode tilbud, spise frokost ude, en tur i biografen osv... - men vi har hvert fald ikke råd til at gå i biografen 1 gang om ugen, spise ude 1 gang om ugen, vi handler helst stort ind 1 gang om ugen for at spare penge... Så hvad pokker ville i andre gøre hvis i skulle være væk hjemme fra i 4-7 timer om dagen 5-6 dage om ugen?? - jeg er løbet tør for ideer nu, idet at vi er steget så meget i tid, og at pengene desværre ikke hænger på træerne... Det tager ikke 4 timer at vaske og rengøre bilen. Ej heller at løbe en tur - så god form er jeg bestemt ikke i... Har brugt tiden på at sidde og læse en bog udenfor, men vejret er ikke helt med mig der - og at sidde og fryse i mindst 4 timer er alt for meget for mig... Mine forældre bor ca 55 km væk, så kan også køre derned og bruge lidt tid - men det koster også for meget i længden at køre den tur mindst 1 gang om ugen... Man kunne også tage i zoo - men når vi snarest kommer over 4 timer, så bliver det heller ikke særlig fedt at gå rundt der i halv dårligt vejr... Kan også sagtens invitere mig selv på kaffe nogle steder - men det er også belastende for andre når vi kommer op på de 4-7 timer... Fortsætter uden kvaler denne træning, for det er en rigtig god investering for hunden og dens fremtid... Men nu er det MIG som piver og ikke hende Så nogle forslag anyone? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Oktober 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2012 Det er jo altid en god idé at veksle mellem intervallerne, så I behøver jo ikke være væk fra 4+ timer nu hver dag... Når I har så god tid til at træne alene hjemme, vil jeg være varsom med at gå for hurtigt frem, særligt hvis hun har problemer med at holde sig... Tja, det er jo lidt svært hvad man lige kan finde på, besøge venner/familie? Tage på biblioteket? Har ikke så mange andre forslag end dem du selv er kommet på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rullle Besvaret Oktober 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2012 Vi har kun øget tiden når der har været mindst 2 dage hvor der INGEN lyd har været. Og når vi så har øget, så holder vi MEGET øje - vi har kamera på så vi LIVE kan holde øje med hende, og på den måde ser vi hurtigt hvad der sker og kan reagere hurtigt hvis vi overskrider en grænse og evt går for hurtigt frem. Det er heller ikke hver dag at vi bevidst er væk i mindst 4 timer, men jeg indrømmer da gerne at vi arbejder derop af, for hvis vi nu rent heldigt begge skulle få et fuldtidsjob om 14 dage, så er vi jo på den hvis hun ikke har lært at være alene hjemme i så lang tid. Men pt snakker vi om at vi kun har øget med ca 30 min hver uge, hvor vi så i dag tog chancen og øgede med næsten 1 time istedet for 30 min - STADIG imens vi fuldt overvågede hende og kun var 5 min væk, og der var INGEN forskel så det var dejligt at se at vi ikke overskred en grænse... - Freja kan ikke holde sig mere end 2,5-3 timer til dagligt selv når vi bare går hjemme, så "forventer" at der er tisset når vi kommer hjem efter vi har været væk i ca 4 timer. Har også læst flere steder at man ikke kan forvente at en hund er 100% renlig før den er 1 år gammel- og Freja er kun 5 mdr, så tager ikke det tisseri så tungt. Der er jo heller ikke nogle mennesker der kan holde sig 6-7 timer med mindre at man sover, og tror da bestemt at det samme gælder dyr... Uh, biblioteket havde jeg ikke lige tænkt på, god ide... - tror også at jeg bliver nødt til at sætte mig ned og lave et ugentligt skema med hvad man kan lave, således at det ikke føles til at man bare går i ring og spilder tiden... - så flere forslag gerne... er åbent for alt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Oktober 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2012 Du må begynde at gå til dans :klap: Jeg ville sætte en kattebakke eller andet frem til hende, til at tisse på, det er virkeligt dejligt, fx nytårsaften, når man rejser langt i fly (og ikke kan komme udendørs), når hunden er syg etc, at den kan finde ud af at gå på toilettet indendørs og det lyder som om hun piber, fordi hun gerne vil ud og tisse, måske ville det være mere behageligt for hende, hvis der var et sted, som hun gerne må tisse indendørs. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rullle Besvaret Oktober 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2012 Ej rigtig god ide - altså det med kattebakken Da hun var mindre havde vi et specielt håndklæde til at ligge som hun fast tissede på - og som vi har fjernet for at lære hende at give tegn når hun skal ud... - det kunne vi jo evt lægge frem når vi går - havde vi slet ikke tænkt på, så kanon forslag, mange tak - og det med dans, he he.. skal da lige overvejes ;o) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret Oktober 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2012 Du kan få læst rigtig mange magasiner på biblio og på vores er der de underligste mennesker i læsesalen - det underholder også Derudover er der frivilligt arbejde og lange cykelture Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rullle Besvaret Oktober 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2012 Arh men jeg forstår slet ikke hvorfor jeg ikke har skænket biblioteket en tanke - det ligger under 1 km herfra :stupid: Frivilligt arbejde var bestemt også en rigtig god ide... Ja men det var da godt jeg fik lavet denne tråd - i har allerede givet mange gode forslag :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Oktober 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2012 Jeg tilbragte også rigtig mange timer på biblioteket, da jeg trænede alene hjemme. Man kan sidde og læse en bog eller avis, eller man kan booke en af deres computere og gå på nettet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts