Hop til indhold

tulles tyggelse.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

Hun ser for mig ud til at være i rimeligt huld, hendes relativt lave vægt tilskriver jeg den ringe muskelmasse.

Jeg kan ikke finde ud af hvor gammel Tulle er, beskrivelsen passer ikke med nogle af de hunde jeg kan finde på hundeweb. Hvad er hendes kennelnavn?

 

Hvis hun lige er bledet 6 år, så bør hun være i bedre form og hun vil med den rette motion og kost godt kunne sætte noget musket.

Er hun lige ved at være 8 år er det ikke sikkert hun vil kunne opbygge noget videre muskel, så handler det i højere grad om at hun holdes ved lige med et foder i overensstemmelse med hendes alder og får daglig motion i hendes eget tempo.

 

Jeg ville i øvrigt forsøge at holde neglene kortere da det ser ud til at hun er generet af længden.

 

til det med at,, hun er lige ved at være 8, det lyder meget som det jeg gør, men vad mener du med et foder i overensstemmelse med hinnes alder? hun for royal,s GD foder det er hun ret gladfor men tror du hun skal over på et anet foder.?

 

vad betyder huld?.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 64
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

til det med at,, hun er lige ved at være 8, det lyder meget som det jeg gør, men vad mener du med et foder i overensstemmelse med hinnes alder? hun for royal,s GD foder det er hun ret gladfor men tror du hun skal over på et anet foder.?

 

vad betyder huld?.

 

Huld/hul (Jeg ved faktisk ikke hvordan det staves, så Hopsa har nok ret med d'et) betyder, at hun er som hun skal være tykkelsesmæssigt (når man siger ved godt huld, altså). Hvis hunden er i dårligt huld, så er den for tynd.

 

Du må meget gerne lige give en opdatering, når du har været omkring dyrlægen... :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

til det med at,, hun er lige ved at være 8, det lyder meget som det jeg gør, men vad mener du med et foder i overensstemmelse med hinnes alder? hun for royal,s GD foder det er hun ret gladfor men tror du hun skal over på et anet foder.?

 

vad betyder huld?.

 

At være i godt huld er at være godt istand uden at være fed. Jeg synes det ser ud som om Tulle har det fedtlag på kroppen hun har brug for, men ikke mere end det og omtaler det derfor som værende i rimeligt huld.

Hvis hun var min hund ville jeg enten give hende et foder til en seniorhund eller til en aktiv hund, alt efter hvordan hun spiser. Er hun ikke ret spisende, ja så ville jeg give hende 4800 fra RC, er hun typen der gerne ville spise mere når hun har spist sin mad, så ville jeg vælge et senior eller måske light-foder. Hun er jo "kun" 7½ år og jeg oplever ikke Stinas hunde som hunde der ældes tidligt, så personligt ville jeg nok opmuntre Tulle til at bruge kroppen noget mere, så kan det jo være det lykkes at få lidt mere muskel på hende, hvem ved.

Link til indlæg
Del på andre sites

nu har vi været hos dyrlægen og hun har ondt i ryggen jeg skel ned med hinne og have taget ryngten af hinne i morgen,

jeg er meget overrasket jeg var nesten sikker på der ikke var noget med hinne, dyrlægen kunne ikke sige vorslemt det er det ved hun først efter ryngten undersøgelsen.

 

det var en kempe brøler jeg ikke gik ned med hinne den gang vi snnakket om hun måske havet noget med bagparten, jeg er blevet kloger idag, det med at tro man er alt videne er nog nermest et symtom på man ved alt for let.

Link til indlæg
Del på andre sites

At være i godt huld er at være godt istand uden at være fed. Jeg synes det ser ud som om Tulle har det fedtlag på kroppen hun har brug for, men ikke mere end det og omtaler det derfor som værende i rimeligt huld.

Hvis hun var min hund ville jeg enten give hende et foder til en seniorhund eller til en aktiv hund, alt efter hvordan hun spiser. Er hun ikke ret spisende, ja så ville jeg give hende 4800 fra RC, er hun typen der gerne ville spise mere når hun har spist sin mad, så ville jeg vælge et senior eller måske light-foder. Hun er jo "kun" 7½ år og jeg oplever ikke Stinas hunde som hunde der ældes tidligt, så personligt ville jeg nok opmuntre Tulle til at bruge kroppen noget mere, så kan det jo være det lykkes at få lidt mere muskel på hende, hvem ved.

 

så ska hun nog over på senior foder, for hun vel gerne spise en potion til efter hun har spist, vad er forskellen på senior foder og RC,s GD foder er der mindre fet i GD fodret en i senior foder.?

Link til indlæg
Del på andre sites

nu har vi været hos dyrlægen og hun har ondt i ryggen jeg skel ned med hinne og have taget ryngten af hinne i morgen,

jeg er meget overrasket jeg var nesten sikker på der ikke var noget med hinne, dyrlægen kunne ikke sige vorslemt det er det ved hun først efter ryngten undersøgelsen.

 

det var en kempe brøler jeg ikke gik ned med hinne den gang vi snnakket om hun måske havet noget med bagparten, jeg er blevet kloger idag, det med at tro man er alt videne er nog nermest et symtom på man ved alt for let.

 

Uf, øv altså :-( Hvis dyrlægen ikke finder noget, så prøv en kiropraktor - de kan finde ting og ordne ting, som dyrlægerne ikke kan. Jeg bruger Lone Fabricious Jørgensen ( The Touch ) i Birkerød, ved der er mange der har god erfaring med hende og hun fik Møffe tilbage på ret spor for et par måneder siden, hvor han pludselig gik helt forkert, korte skridt og med falden bagpart - det viste sig, at han havde et voldsomt skævt bækken.

 

Og ja, man kommer vel næsten altid til en fase, hvor man synes "man ved alt" om et eller andet, på ét eller andet punkt i sit liv. Man bliver heldigvis klogere, desværre nogen gange på den hårde måde :-(

 

Jeg kender intet til ryglidelser, men jeg håber på, at det vil vise sig at være noget der kan gøres noget ved, uden alt for store økonomiske, fysiske og psykiske omkostninger for jer :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

nu har vi været hos dyrlægen og hun har ondt i ryggen jeg skel ned med hinne og have taget ryngten af hinne i morgen,

jeg er meget overrasket jeg var nesten sikker på der ikke var noget med hinne, dyrlægen kunne ikke sige vorslemt det er det ved hun først efter ryngten undersøgelsen.

 

det var en kempe brøler jeg ikke gik ned med hinne den gang vi snnakket om hun måske havet noget med bagparten, jeg er blevet kloger idag, det med at tro man er alt videne er nog nermest et symtom på man ved alt for let.

 

 

 

Øv hvor jeg føler med dig, håber ikke der viser sig noget alt for slemt på røntgen billederne.

Min GD tæve, på stort set samme alder som din, har døjet med ondt i ryg og lænd og vi har været turen igennem med kiropraktor, akupunktur, massage og masser af waterwalk for at

styrke hende i bagparten.

Jeg håber da at Tulle kan klare det med kiropraktor, men fortæl endelig hvad røntgen billederne viser.

Og nu da hun er i narkose, så få dem til at klippe hendes kløer, for det er rigtig vigtigt hun går korrekt på sine ben, når nu hun har problemer med bagtøjet.

 

Mht. til foder bruger jeg nu Hills J/D som styrker bevægeapparatet og tilskud af Flexvital. (Jeg køber det hele i England hvor prisen er noget mere overkommeligt)

Jeg slås så også med overvægt og det problem har du jo heldigvis ikke :-D

Held og lykke med Tulle

Link til indlæg
Del på andre sites

det lyder som en god ting at overveje men før jeg sånden rektig kan sige noget klogt må jeg høre vad di finder ud af med tulles ryg,

jeg skriver selfølig tilbage i morgen så snart jeg ved mer om vad problemet er med hinnes ryg.

 

Ja det er jo klart ud fra dyrlægens svar du skal finde den bedste behandlings metode.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv hvor jeg føler med dig, håber ikke der viser sig noget alt for slemt på røntgen billederne.

Min GD tæve, på stort set samme alder som din, har døjet med ondt i ryg og lænd og vi har været turen igennem med kiropraktor, akupunktur, massage og masser af waterwalk for at

styrke hende i bagparten.

Jeg håber da at Tulle kan klare det med kiropraktor, men fortæl endelig hvad røntgen billederne viser.

Og nu da hun er i narkose, så få dem til at klippe hendes kløer, for det er rigtig vigtigt hun går korrekt på sine ben, når nu hun har problemer med bagtøjet.

 

 

Mht. til foder bruger jeg nu Hills J/D som styrker bevægeapparatet og tilskud af Flexvital. (Jeg køber det hele i England hvor prisen er noget mere overkommeligt)

Jeg slås så også med overvægt og det problem har du jo heldigvis ikke :-D

Held og lykke med Tulle

 

mange tak, jeg håber du måske vel kigge forbi igen i morgen aften for det lyder til du har erfaringer inden for emnet og med samme race.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har været derope med hinne idag og diagnosen er meget sikker hun har fået spondilose(staves) vilket er noget lort rent ud sagt

dog er det ikke en dødsdom som jeg ellers har haft intrygget af vi har fået to løsninger entenn skal hun bare ha smertestellene resten af livet eller osse skal hun have lagt guld in mellem rygvirvelerne syns det siste er en intresant løsning men jeg har ikke hørt om det før og

jeg kenner ikke bivirkningerne det var jeg ikke hortig nog til at spøre om, men hun for smertestellene, jeg vel dog lige vente til imorgen så hun kan komme sig over bedøvelsen hun er stadig let påvirket af det og jeg vel helst have hinne som hun plejer at være for det er nemmere at se eventuelle bivirkninger.

 

vis i kenner til den her guld behanling må i meget gerne fortelle om det virker, hinne jeg talte med sage at di havet gode erfaringer,

selve behanlingen foregår ved at man sprøjter gullet in genem en stor kanyle og selve ingrebet forgår i nakose dog ikke i samme omfang som ved operation.

 

PS vi har fået noget Rheumocam det ser ud til for mig at første dosis skal være dobbelt så stor er det rektigt der står på inlægssedlen at,

 

Iidledende behanling er en enkelt dosis på 0,2mg meloxicam/kg legemsvægt den første dag.behandlingen fortsættes en gang dagligt med peroral administration (24 timers interval) af en vedligeholdeholdelsesdosis på 0,1mg meloxicam/kg legmsvægt,

 

der er ved lagt en sprøjte til dosering som tar højde for læmes vægten pr,kg den står kg på sprøjten så den er ret lige til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder til, at du har ret angående smertestillende.

 

En bekendt af mig havde en schæfer med dårlige hofter, der fik lagt guld ind - det virkede for dem. Der skulle ingen bivirkninger være ved metoden og der er en god succesprocent på 75-90 (kan ikke huske det præcist) ved hofterne. Jeg ved ikke, hvordan det foregår med ryggen dog...

 

Man ved vist stadig ikke hvorfor det virker - kun at det virker. Mener dog at jeg hørte for nylig, at der er kommet nogle teser frem på området.

 

Man ja, det gode er jo, at det ikke skulle være noget voldsomt indgreb med operationssår, skæren i knogler og muskler osv. Men den er heller ikke billig-billig, men går ud fra at du har fået en ca. pris? Hvis du vælger det, så få fat i en dyrlæge, der har forstand på det og erfaring - tænk hvis du øser penge ud på en uerfaren dyrlæge, det ikke lægger det korrekt... :-/

 

ØV altså... Det ville sgu have været bedre, at det var noget en kiropraktor snip-snap kunne løse! :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er faktisk bevist endnu bedre end jeg mindedes - kun for ca. 5% virker guldakupunktur sket ikke ifølge denne artikel:

 

netdyredoktor - Akupunktur mod gigtsmerter

 

Ves det virker er det alle pengene ver, ver en øre. men det bekymre mig man ikke ved vofer det virker.

 

PS det er skønt du har været så hjælpsom genem hele tråden det er bare super :5up:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ves det virker er det alle pengene ver, ver en øre. men det bekymre mig man ikke ved vofer det virker.

 

Det vigtigste er jo først og fremmest at det virker og det er det bevist at det gør gennem lang tid nu - det at jeg lige har læst lidt i den artikel har da gjort, at jeg har mod på at prøve det af på Møffes, hvis det skulle blive nødvendigt :-)

 

Der stod noget i det link jeg lige satte ind om negative ioner, der tilkalder positive ioner (som fremkalder smerterne). Dette stopper guldakupunkturen på én eller anden måde, så de positive ikke længere tilkaldes. Du kan læse nærmere om det i artiklen, skimmede det kun hurtigt :-)

 

PS det er skønt du har været så hjælpsom genem hele tråden det er bare super :5up:.

 

Det er absolut så lidt, synes kun at det er rart at kunne hjælpe (omend jeg ville ønske jeg havde taget så grueligt fejl).

Link til indlæg
Del på andre sites

En GD-tæve jeg kender fik lagt guld ind da hun var 7½ år, men det gjorde desværre ikke nogen forskel for hende. Hvor ofte der er succes med det ved jeg ikke.

 

Jeg er ked af at høre det er det Tulle fejler og håber hun er en af dem der kan leve med lidelsen på smertestillende og evt. noget alternativ behandling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv med Tulles diagnose :cry:

Jeg har ingen kendskab til spondylose så her kan jeg ikke bidrage med noget, men tænker at behandling ikke er så forskellig fra den

min GD tæve har fået gennem de sidste par år.

Jeg har dog ikke tænkt på guldkur til hende, ved egentlig ikke hvorfor

Men har dog prøvet guldkuren ved en af mine schæferhunde, han havde HD med status E i den ene hofte.

Han var dog kun 2 år på det tidspunkt, og blev aflivet som 9 årig, men jeg trænede kun moderat brugshunde træning

de år han levede.

 

Har dyrlægen anbefalet guldkur til Tulle?

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv med Tulles diagnose :cry:

Jeg har ingen kendskab til spondylose så her kan jeg ikke bidrage med noget, men tænker at behandling ikke er så forskellig fra den

min GD tæve har fået gennem de sidste par år.

Jeg har dog ikke tænkt på guldkur til hende, ved egentlig ikke hvorfor

Men har dog prøvet guldkuren ved en af mine schæferhunde, han havde HD med status E i den ene hofte.

Han var dog kun 2 år på det tidspunkt, og blev aflivet som 9 årig, men jeg trænede kun moderat brugshunde træning

de år han levede.

 

Har dyrlægen anbefalet guldkur til Tulle?

 

ja hinne jeg snakket med fortalte at di har haft gode erfaringer med det men det er nog let noget man kan prøve og om det virker findes der nog ikke nogle garantiger for det er ret svert at tagestelling til syns jeg, man kan sige at det koster ikke mer 5,000kr tilgengel skal hunden i narkose.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja hinne jeg snakket med fortalte at di har haft gode erfaringer med det men det er nog let noget man kan prøve og om det virker findes der nog ikke nogle garantiger for det er ret svert at tagestelling til syns jeg, man kan sige at det koster ikke mer 5,000kr tilgengel skal hunden i narkose.

 

Ved godt, at mange er "narkose-forskrækket" (ment med alt respekt, for jeg kan sagtens forstå det!), men narkose er altså ikke så farligt igen. Det sker uhyre sjældent, at narkosen er skyld i, at der sker noget. Det er de ting, der er grund til narkosen, der typisk er skyld i det (det kirurgiske indgreb eller den skade hunden har).

 

Da jeg var i praktik på en dyreklinik spurgte jeg netop ind til dette - og de havde kun oplevet én hund, der var død af narkosen på den klinik trods flere år i branchen. Det var en fransk bulldog fladsnudet), der i forvejen havde vist, at den var følsom over for det - og så var den lige blevet overfaldet af en anden hund, med alvorlige skader til følge. Så altså en hund, der i forvejen var "narkose-sensitiv" og så med alvorlige fysiske skader.

 

Kan sagtens forstå, at man er nervøs for narkosen dog, det er jo trods alt ikke noget at spøge med... Synes bare ikke, at det er det, der skal afholde dig fra valget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordelen ved guldimplantater er, at der ikke er nogen bivirkninger. Så på dem, hvor det har en positiv indvirkning, kan de undgå enten helt eller delvist smertestillende. Hvis det ikke har nogen virkning, så har det ikke gjort skade, men så hedder det smertestilende resten af livet. Noget smertestillende kan være hårdt ved maven, derfor kan det være ønskeligt med så lidt brugen her af som muligt.

Vi fik en forklaring på guldets virkning - om det er sandheden, aner jeg jo ikke - som går ud på, at det har noget med positive og negative ioner at gøre. Guldet er ladet positivt eller negativt (kan ikke huske hvad), og omkring smertestedet udledes der ofte modsat rettet ioner = de 2 tiltrækker hinanden og ophæver hinanden, som skulle mindre smerter.

 

Øv med hendes ryg! Men godt at du fandt ud af det. Mener Bosse (Golden's 13 årige hund) har det, og hun har haft meget stor glæde og positiv respons ved brugen af back on track's dækner til ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...