Hop til indhold

tulles tyggelse.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

  • Svar 64
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Altså, umiddelbart synes jeg ikke det ville skade, hvis hun vejede lidt mere :genert:

 

det er jeg enig i men det er fordi jeg har læst i et vi med hund blad om en GD som havet fået mavedrejning men som overlevet det og di var blevet anbefalet at holle fodermengten lavere for at minske risikoen for hunden skulle få tilbagefald.

 

det er mest det der er grunden til at jeg holle en smule igen med maden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vildt så forskellig en kropsform hun og Vinnie har :shock: Hun har helt klart ikke samme muskulatur som Vinnie, og det har hun aldrig haft, så vidt jeg husker, men er der ikke også noget med at hun har født et kuld?

 

For tynd synes jeg ikke hun er. Man kan ikke se hverken ribben eller rygrad. Det ville sikkert ikke skade at hun tog et par kilo på, men jeg synes ikke der er grundlag for at kalde hende for tynd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker mere, at hun mangler muskler på bagparten.

 

Hvor gammel er det, hun er?

 

hun er 7år, jeg er opmerksom på det men hun blir hortigt trat jeg prøvet i sommers at gå mer med hinne for at se om hun blev let mer frisk men det havet ikke rektig nogen betydning. så jeg tror det skylles hun er blevt 7 og fyller snart 8 og så er hun veteran tiden går sterkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes hun virker til at være fint i hul - men er enig med Dorte i, at hun ser lidt svækket ud i bagparten... Står med benene skråt (poterne drejer udad), vinkler ikke i knæene og der ser også lidt "tyndt" ud. Men kan jo ikke sige det med sikkerhed, det kan jo være et uheldigt billede... Men hvis det er normen, så skulle du måske overveje at gå mere i terræn med hende? Altså, på ujævnt underlag, gerne med en del op ad bakke. Og eventuelt noget svømning. Så hun kan få nogle muskler til at bære sin bagpart...

 

Undskyld, det var noget helt andet og sikkert heller ikke rart at høre, men skadet bliver man af at stå med en hund, der har et dårligt bagben - man lærer at se de ting, der indikerer at hunden er svag eller øm :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vildt så forskellig en kropsform hun og Vinnie har :shock: Hun har helt klart ikke samme muskulatur som Vinnie, og det har hun aldrig haft, så vidt jeg husker, men er der ikke også noget med at hun har født et kuld?

 

For tynd synes jeg ikke hun er. Man kan ikke se hverken ribben eller rygrad. Det ville sikkert ikke skade at hun tog et par kilo på, men jeg synes ikke der er grundlag for at kalde hende for tynd.

 

ja hun har fået et kuld men jeg ved ikke vorgammel hun var da hun fik det men under 4år

Link til indlæg
Del på andre sites

det er jeg enig i men det er fordi jeg har læst i et vi med hund blad om en GD som havet fået mavedrejning men som overlevet det og di var blevet anbefalet at holle fodermengten lavere for at minske risikoen for hunden skulle få tilbagefald.

 

det er mest det der er grunden til at jeg holle en smule igen med maden.

Det kan jo også godt være du gør det rigtige :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan se, at du også selv er opmærksom på problemet...

 

Og kom til at tænke på, giver du hende nogle tilskud til leddene?

 

Jeg bruger fiskeolie og Luposan Gelenk til Møffe - har haft rigtig fin erfaring med sidstnævnte, der skete virkelig noget for hans ben inden for få uger, efter lang tids stagnering. Dyrlægens "Flexvital" er min erfaring tilgengæld knap så god med... I hvert fald den flydende form. Det tunge falder til bunds og er ikke til at ryste op igen, så om hunden reelt får det den skal, er ikke rigtig til at sige med det :-/

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes hun virker til at være fint i hul - men er enig med Dorte i, at hun ser lidt svækket ud i bagparten... Står med benene skråt (poterne drejer udad), vinkler ikke i knæene og der ser også lidt "tyndt" ud. Men kan jo ikke sige det med sikkerhed, det kan jo være et uheldigt billede... Men hvis det er normen, så skulle du måske overveje at gå mere i terræn med hende? Altså, på ujævnt underlag, gerne med en del op ad bakke. Og eventuelt noget svømning. Så hun kan få nogle muskler til at bære sin bagpart...

 

Undskyld, det var noget helt andet og sikkert heller ikke rart at høre, men skadet bliver man af at stå med en hund, der har et dårligt bagben - man lærer at se de ting, der indikerer at hunden er svag eller øm :genert:

 

Så vidt jeg husker har Tulle været "burhund" i en stor kennel før hun kom hjem til trådstarter. Det kunne godt se ud som om hun ikke har haft muligheden for at opbygge muskulatur som ung. Det er ikke hendes nuværende ejers skyld, og jeg tvivler på at man kan gøre meget ved det nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes hun virker til at være fint i hul - men er enig med Dorte i, at hun ser lidt svækket ud i bagparten... Står med benene skråt (poterne drejer udad), vinkler ikke i knæene og der ser også lidt "tyndt" ud. Men kan jo ikke sige det med sikkerhed, det kan jo være et uheldigt billede... Men hvis det er normen, så skulle du måske overveje at gå mere i terræn med hende? Altså, på ujævnt underlag, gerne med en del op ad bakke. Og eventuelt noget svømning. Så hun kan få nogle muskler til at bære sin bagpart...

 

Undskyld, det var noget helt andet og sikkert heller ikke rart at høre, men skadet bliver man af at stå med en hund, der har et dårligt bagben - man lærer at se de ting, der indikerer at hunden er svag eller øm :genert:

 

jeg tror måske ikke belled er serligt godt til at vudere den slags, for hun har vendt sig for at stå som hun gør på belled, jeg kan prøve at tag et let mer rektigt belled selvfølig uden at sette hinnes poter men jeg velle få hinne til at gå frem og stoppe hinne og tage et belled velle det kunne bruges så velle jeg gøre det i morgen for det er ikke så godt at fotografere når det ikke er dagslys.?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg husker har Tulle været "burhund" i en stor kennel før hun kom hjem til trådstarter. Det kunne godt se ud som om hun ikke har haft muligheden for at opbygge muskulatur som ung. Det er ikke hendes nuværende ejers skyld, og jeg tvivler på at man kan gøre meget ved det nu.

 

tulle var oprenligt udstationeret men hun kunne ikke blive der så hun kom tilbage hos opdratteren og hun kunne ikke bare komme in i huset fordi der var stor risiko for det velle enne i slåskamp det var kon midlertigt.. sånden ret kort fortalt.

 

men det er enlig let sjov du kon huske det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg husker har Tulle været "burhund" i en stor kennel før hun kom hjem til trådstarter. Det kunne godt se ud som om hun ikke har haft muligheden for at opbygge muskulatur som ung. Det er ikke hendes nuværende ejers skyld, og jeg tvivler på at man kan gøre meget ved det nu.

 

Nå, never mind, kan se Grand Dane har svaret på det :genert: Men kan se, at det heldigvis ikke har været hverdagen for Tulle hele hendes liv. Og ellers så kunne man jo stadig gøre sit for en ekstra indsats.

 

jeg tror måske ikke belled er serligt godt til at vudere den slags, for hun har vendt sig for at stå som hun gør på belled, jeg kan prøve at tag et let mer rektigt belled selvfølig uden at sette hinnes poter men jeg velle få hinne til at gå frem og stoppe hinne og tage et belled velle det kunne bruges så velle jeg gøre det i morgen for det er ikke så godt at fotografere når det ikke er dagslys.?

 

Den bedste til at vurdere det, ville nok være en dyrlæge. Det skriger mig i øjnene på det billed du har postet her, så et nyt kan måske give "bedre syn for sagen". Men det bedste du kan gøre, det er nok at se på Tulle selv. Når hun stiller sig op, hvordan står bagpoterne så? Peger de ud til siden eller ligefrem? De skal helst pege ligefrem, dermed lægges der mest vægt på benet. Noglegange kan man også se at hele benet står ude til siden og ikke lige ret ned.

Stejle vinkler (er hunden stejl/lodret eller er der en fornuftig bue) i knæleddet indikerer også, at hun aflaster for ét eller andet. Læg mærke til om hun står sådan normalt og kig eventuelt på hvordan hun stod før i tiden. Det kan nemlig også skyldes dårlig konstruktion og så er det jo bare sådan hun er bygget. Videre smart er det ikke, men i så fald er det da ikke absolut på baggrund af hverken muskelmangel eller gigt.

 

Du må gerne tage et billede i morgen, hvis du føler for det - men jeg er ikke dyrlæge, jeg har kun min egen erfaring som udstiller og som ejer af en hund med et dårligt ben. Det er trods alt begrænset. Og et billede er trods alt kun et øjebliksbillede, selvom det kan sige nogle ting.

 

Du kan også prøve at kigge lidt her (vist nok også den kennel Tulle er fra, som jeg husker det?):

 

Kennel Great-Bel - Danmarks frende hundeopdrt

 

De grander viser nogenlunde frem, hvordan de bør være vinklet og stå med poterne i jorden. Selvfølgelig står en frit stillet hund sjældent perfekt :lol: Men hvis hunden konsekvent står med stejle vinkler, uaddrejede poter osv.... Så vil jeg mene, at det er et ret sikkert tegn på, at der er noget.

 

Men føler man for det, så er fiskeolie og glucosamintilskud immervæk også altid en god ting, både forebyggende og som stoppende/bremsende/lindrende, hvis hunden allerede har problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil sige, at hun ser langt bedre ud på de nye billeder for mine øjne. Omend hun stadig ligner en, der kunne bruge flere muskler. Men hun står langt langt bedre på bagbenene for mig at se.

 

En dyrlæges vurdering er aldrig at fornægte, men om der er noget kan jeg jo ingenlunde sige - som sagt, det ser fint ud på de nye billeder for mine amatørøjne :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun ser for mig ud til at være i rimeligt huld, hendes relativt lave vægt tilskriver jeg den ringe muskelmasse.

Jeg kan ikke finde ud af hvor gammel Tulle er, beskrivelsen passer ikke med nogle af de hunde jeg kan finde på hundeweb. Hvad er hendes kennelnavn?

 

Hvis hun lige er bledet 6 år, så bør hun være i bedre form og hun vil med den rette motion og kost godt kunne sætte noget musket.

Er hun lige ved at være 8 år er det ikke sikkert hun vil kunne opbygge noget videre muskel, så handler det i højere grad om at hun holdes ved lige med et foder i overensstemmelse med hendes alder og får daglig motion i hendes eget tempo.

 

Jeg ville i øvrigt forsøge at holde neglene kortere da det ser ud til at hun er generet af længden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun ser for mig ud til at være i rimeligt huld, hendes relativt lave vægt tilskriver jeg den ringe muskelmasse.

Jeg kan ikke finde ud af hvor gammel Tulle er, beskrivelsen passer ikke med nogle af de hunde jeg kan finde på hundeweb. Hvad er hendes kennelnavn?

 

Hvis hun lige er bledet 6 år, så bør hun være i bedre form og hun vil med den rette motion og kost godt kunne sætte noget musket.

Er hun lige ved at være 8 år er det ikke sikkert hun vil kunne opbygge noget videre muskel, så handler det i højere grad om at hun holdes ved lige med et foder i overensstemmelse med hendes alder og får daglig motion i hendes eget tempo.

 

Jeg ville i øvrigt forsøge at holde neglene kortere da det ser ud til at hun er generet af længden.

 

hun blir snart 8 hun er født den 12.03.2005

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil sige, at hun ser langt bedre ud på de nye billeder for mine øjne. Omend hun stadig ligner en, der kunne bruge flere muskler. Men hun står langt langt bedre på bagbenene for mig at se.

 

En dyrlæges vurdering er aldrig at fornægte, men om der er noget kan jeg jo ingenlunde sige - som sagt, det ser fint ud på de nye billeder for mine amatørøjne :-)

 

det er rektig godt.

 

jeg syns hun skal forbi dyrlægen fordi der har været noget med hinnes bagparti før så da du nevnte det med benstellingen så syns jeg det var en god ide at få hinne tjekket, så bare for at få en afklaring på vordan hun enlig har det.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er rektig godt.

 

jeg syns hun skal forbi dyrlægen fordi der har været noget med hinnes bagparti før så da du nevnte det med benstellingen så syns jeg det var en god ide at få hinne tjekket, så bare for at få en afklaring på vordan hun enlig har det.

 

Ok, så synes jeg også bare at du skal afsted og finde ud af, om der reelt er noget! :-)

 

Og som sagt, så er kosttilskud jo ikke noget, der skader - og slet ikke til en aldrene hund af en stor race :-) Sorry, men er blevet totalt glad for glucosamin, efter vi har prøvet LuposanGelenk'en - når man rent faktisk kan se, at der sker noget, så er det rart - så 'ved' man, at pengene ikke bare er kastet ud i den blå luft...

Link til indlæg
Del på andre sites

det er rektig godt.

 

jeg syns hun skal forbi dyrlægen fordi der har været noget med hinnes bagparti før så da du nevnte det med benstellingen så syns jeg det var en god ide at få hinne tjekket, så bare for at få en afklaring på vordan hun enlig har det.

 

I så fald vil jeg bare sige at der er gratis senior tjek i oktober måned for alle hunde over 8 år, hos alle Vetfamily dyrlæger:) Min egen pige skal i morgen. Og det er ved vores normale dyrlæge, men det behøver det ikke at være, bare de er medlem af vetfamily aftalen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...