Hop til indhold

tegn på modenhed/selvtillid?


Gryn
 Share

Recommended Posts

Groa er begyndt at markere meget mere end førhen. Hun gør også mere ud af ar finde det rigtige sted, og skraber også nogle gange i jorden inden hun sætte sig.

Hun er 2½ år, så spørgsmålet er om det er fordi hun er blevet rigtig voksen nu, eller om det er fordi hun har fået mere selvtillid? Eller måske en blanding af begge dele.

Jan og jeg har snakket en del om det og vil gerne høre jeres bud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Groa er begyndt at markere meget mere end førhen. Hun gør også mere ud af ar finde det rigtige sted, og skraber også nogle gange i jorden inden hun sætte sig.

Hun er 2½ år, så spørgsmålet er om det er fordi hun er blevet rigtig voksen nu, eller om det er fordi hun har fået mere selvtillid? Eller måske en blanding af begge dele.

Jan og jeg har snakket en del om det og vil gerne høre jeres bud.

 

..Jeg tror det er en blanding af begge dele.

 

Jeg tror osse det betyder noget, at hun ikke er "den lille" mere. At hun er blevet enehund.

 

Det oplevede jeg i hvert fald da jeg havde to berner sennen tæver. Den yngste var forsigtig og tilbageholdende overfor andre hunde. Den ældste var fræk, selvbevidst og pågående overfor andre hunde.

De var ca. 2½ år da den ældste døde.

Og det ændrede den anden kollossalt meget. Hun blev meget mere interesseret i andre hunde og virkede ikke mere underdanig overfor dem.

 

Jeg tror der er store fordele ved at have flere hunde. De har en masse glæde af hinanden.

 

Men der er også fordele ved kun at have én hund. En enkelt hund får et tættere forhold til sin ejer. Og det kan i sig selv give en selvtillid som hunden måske ikke ville opnå som flokhund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for dit svar.

Groa har snart været enehund i 6 mdr, men det er lige som om al den markering er kommet inden for den sidste måned. Men det er nog en blanding der gør det, hun har nemlig fået megen selvtillid på det sidste.

 

Og ja, der er både fordele og ulemper ved to hunde. Det er meningen Groa skal have en søster eller bror på et tidspunkt.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for dit svar.

Groa har snart været enehund i 6 mdr, men det er lige som om al den markering er kommet inden for den sidste måned. Men det er nog en blanding der gør det, hun har nemlig fået megen selvtillid på det sidste.

 

Og ja, der er både fordele og ulemper ved to hunde. Det er meningen Groa skal have en søster eller bror på et tidspunkt.:-D

 

Og det vil næppe forringe hendes selvtillid. For nu er HUN jo den voksne, der ved alting. :blink:

 

---Vi hører jo nok om det, når der er realiteter på vej.. :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Mon hun har det bedre rent fysisk, efter de ting i har arbejdet med? Det lyder jo til at det går fremad, selvom der har været nogle tilbageskridt. Det tror jeg også kan give hende et skub i den retning, det, at hun har overskuddet til at træde lidt frem i skoene ;-)

 

Det kan sagtens være en kombination af at være alene hund, hendes alder og fysik, tror jeg.

 

Det lyder bare godt :5up:

 

Vinter markerer som en anden hanhund, og hun har siden en tidlig alder løftet ben og sidenhen markeret - men det at markere, er sket mere og mere i hendes 2 til 2 1/2 alder. Nu kan det godt være mange gange på en gå tur.

 

I dag stod hun tålmodigt og ventede på at en hanhund blev færdig og dappede så hen og markerede over hans tisseri :-)

 

...og se, nu har jeg lige pludseligt fået drejet det hele hen på Vinter i stedet :engel:

 

Jeg ser det som et sundhedstegn :-) Sejt Groa :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...