Hop til indhold

Lopper...hvorfor forsvinder de ikke? :(


Tonks
 Share

Recommended Posts

Som andre også skriver her, så skal der behandles hver 3-4 uge i adskillige måneder, før du kan forvente at være sluppet af med lopperne. Du kan evt. læse et forslag til en effektiv akut behandling her: loppemidler.eu/loppers-livscyklus-og-effektiv-behandling-med-loppemidler/

 

Har du problemer med at du til stadighed finder levende lopper på hunden kan du med fordel give den en kur med Capstar tabletter en gang imellem - det kan sagtens kombineres med de andre midler. Capstar dræber de voksne lopper effektivt i løbet af 24 timer.

 

Jeg vil ikke anbefale at man sprøjter sit hus til med gift. Det mest effektive er at vaske alt hvad der kan vaskes ved 60 grader med jævne mellemrum og så ellers støvsuge som en gal.

 

Til den der spørger hvad frontline indeholder, så indeholder det Fipronil som det aktive stof der dræber lopperne. Det er en ret langsomt virkende gift, så det kan være årsagen til at mange tror at Frontline ikke virker for dem. Frontline Combo indeholder også S-Metoprene, som virker ved at forhindre larverne i at udvikle sig til voksne lopper. Jeg tror som sådan ikke det er hverken mere eller mindre giftigt end midlet i Advantage, som hedder Imidacloprid. Imidacloprid er en noget mere hurtigt virkende nervegift, men begge midler virker specifikt på biologiske receptorer der kun findes i celler hos insekter.

 

Det blev lidt teknisk, men er nanoteknologi studerende og keminørd :-D

 

 

Tak for forklaringen!

Hvis nu et middel indeholder Fipronil ligesom Frontline, så kan det vel være ligeså godt som Frontline?

Link til indlæg
Del på andre sites

Som andre også skriver her, så skal der behandles hver 3-4 uge i adskillige måneder, før du kan forvente at være sluppet af med lopperne. Du kan evt. læse et forslag til en effektiv akut behandling her: loppemidler.eu/loppers-livscyklus-og-effektiv-behandling-med-loppemidler/

 

Har du problemer med at du til stadighed finder levende lopper på hunden kan du med fordel give den en kur med Capstar tabletter en gang imellem - det kan sagtens kombineres med de andre midler. Capstar dræber de voksne lopper effektivt i løbet af 24 timer.

 

Jeg vil ikke anbefale at man sprøjter sit hus til med gift. Det mest effektive er at vaske alt hvad der kan vaskes ved 60 grader med jævne mellemrum og så ellers støvsuge som en gal.

 

Til den der spørger hvad frontline indeholder, så indeholder det Fipronil som det aktive stof der dræber lopperne. Det er en ret langsomt virkende gift, så det kan være årsagen til at mange tror at Frontline ikke virker for dem. Frontline Combo indeholder også S-Metoprene, som virker ved at forhindre larverne i at udvikle sig til voksne lopper. Jeg tror som sådan ikke det er hverken mere eller mindre giftigt end midlet i Advantage, som hedder Imidacloprid. Imidacloprid er en noget mere hurtigt virkende nervegift, men begge midler virker specifikt på biologiske receptorer der kun findes i celler hos insekter.

 

Det blev lidt teknisk, men er nanoteknologi studerende og keminørd :-D

 

Om giften virker hurtig eller langsomt alt efter organiske mekanismer, fortæller måske ikke meget om stoffets giftighed, kvaliteter og bivirkninger for hunde. En hurtig virkende gift kan være mere præcis og bruges i mindre dosis, med færre bivirkninger til følge for hunden. Holder mig forsat til frontline Combo.

 

Tak for en fin forklaring. Gav viden om produkterne, mekanismer og deres cyklus i min forsatte kamp mod dem. :)

 

Det kan være man skal føre kampen mere bredspektrum.

 

Er skam bidt i nat :)

Redigeret af JOW
Link til indlæg
Del på andre sites

Her behandlede vi kat og hus med frontline i over et halvt år uden effekt.. Fik apoteket til at bestille advantage hjem, og bum 2 dage senere så vi ingen levende lopper mere.. Og det var uden støvsugning!

 

Vi har haft lopper 2 gange imens vi har haft hund (har vi haft i 1 år), men det er fordi vi ikke giver forebyggende. Vi giver bare dyrene en omgang og vupti så er de væk uden vi gør andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...